Zawsze byłem bardzo zainteresowany możliwością interakcji z grami na różne sposoby; Niezależnie od tego, czy chodzi o sterowanie ruchem za pomocą pilotów, śledzenie całego ciała za pomocą Xbox Kinect, czy też kontrolery zaprojektowane specjalnie dla gry.
Wirtualna rzeczywistość to coś, o czym zawsze marzyłem jako dziecko, oglądając ją w filmach lub programach, ale okazało się, że stało się to znacznie szybciej, niż myślałem. Mimo że jest powszechnie dostępny, nadal uważam, że potrzebuje więcej czasu i treści, zanim nowe urządzenia będą nadal wypuszczane na rynek.
Wydania takie jak Nintendo Wii i Xbox Kinect stały się hitem wśród rodzin i są uważane za ogromne hity, ale nic takiego nie wyróżnia się szczególnie w VR. Jest to ogromny postęp technologiczny i można go zastosować w różnych miejscach, takich jak szkoła, praca czy dom, ale nadal wydaje się, że jest to pomijane i niewiele o tym słychać.
Jednym z moich pierwszych zakupów po pierwszej pracy był zestaw słuchawkowy Samsung HMD Odyssey+ Windows Mixed Reality i cieszyłem się nim przez wiele tygodni po jego zakupie. Poznawanie gier wideo w ten sposób było dla mnie czymś tak nowym, że aż szalonym, ale po pewnym czasie zacząłem z nich korzystać coraz rzadziej, nawet po przejściu na Oculus Quest 2.
Główne problemy, jakie mam z VR, to brak wciągających gier nawet wiele lat po ich premierze oraz walka o to, by gry wieloosobowe były wypełnione graczami i dostępne dla mas.
Chociaż udało mi się kupić jeden, wiele z tych głośników wymaga do działania dobrego komputera, co z łatwością kosztuje ponad 1000 dolarów za oba. Istnieją samodzielne słuchawki, ale nadal są drogie, nawet długo po ich pierwszym wprowadzeniu na rynek, jako coś, co obecnie nie cieszy się dużym zainteresowaniem.
Jest to bardziej wymagające niż zwykła gra, ponieważ musisz przejść przez żmudną konfigurację, proces zakładania konsoli na głowę i przygotowania kontrolerów. Mam wrażenie, że nie ma obecnie wystarczającej liczby gier, aby usprawiedliwić całą tę dodatkową pracę, gdy gram tylko w ten sam zestaw gier.
Niektóre z tych gier mają tryby VR, które zostały dodane później i również mogą powodować pewne problemy. Na przykład popularna gra polegająca na polowaniu na duchy, Werbalofobia¸ To naprawdę zwiększa strach, który odczuwasz, gdy znajdziesz się w scenie VR, ale jeśli umrzesz z powodu ducha, możesz po prostu spacerować i rzucać rzeczami, czekając, aż twój zespół skończy.
To trochę zabawne, ale wydaje mi się, że w rzeczywistości wirtualnej nie powinny być momenty, w których czeka się, aż inni będą kontynuować grę. Uwielbiam ideę wirtualnej rzeczywistości i nadal bardzo podobają mi się dostępne gry, m.in Saber wygrałale nadal pozostaje wiele do zrobienia, zanim stanie się to bardziej powszechne w rodzinach.
Naprawdę chcę, żeby rozwijało się i rozwijało od tego momentu, ale wydawało mi się, że jest to bardzo powolny proces, ponieważ Oculus Quest 3 właśnie pojawia się w bardzo wysokiej cenie, 500 dolarów za opcję z mniejszą przestrzenią dyskową. Chcę, żeby pojawiało się więcej świetnych gier, ale żadna z nich nie wywarła tak dużego wpływu ani nie zajęła tak dużego miejsca w rankingu sprzedawców systemów, jak zwykłe konsole do gier.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.