Przemysł stalowy w Ontario dąży do znacznej redukcji emisji gazów cieplarnianych, co pomoże rządowi premiera Douga Forda zbliżyć się do osiągnięcia celów związanych ze zmianą klimatu.
Trzema największymi przemysłowymi emitentami dwutlenku węgla w Ontario są wszystkie huty. Sama produkcja stali odpowiada za ponad 40 procent wszystkich przemysłowych emisji gazów cieplarnianych (GHG) w prowincji, więcej niż łącznie sektory rafineryjny, leśny, górniczy i chemiczny.
Ale teraz jest nacisk – częściowo finansowany przez około 2 miliardy dolarów od podatników prowincjonalnych i federalnych – aby przestawić huty w Ontario na korzystanie z niskoemisyjnych źródeł energii. Oczekiwane redukcje emisji dwutlenku węgla uczynią z nich największą inicjatywę rządu Forda dotyczącą zmian klimatycznych.
Najnowszym krokiem w kierunku tzw. „zielonej stali” jest Ford Reklama Z wkładu władz regionalnych w wysokości 500 milionów dolarów do ArcelorMittal Dofasco w Hamilton, największego krajowego producenta stali walcowanej na płasko i największego pojedynczego przemysłowego źródła emisji dwutlenku węgla w Ontario.
Plan zakłada przekształcenie pieców węglowych Duvasco na systemy elektryczne do 2028 roku.
„Producenci samochodów inwestują miliardy dolarów, szukając sposobów na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w swoim łańcuchu dostaw” – powiedział Ford na konferencji prasowej we wtorek. „Cóż, mam dla nich wszystkie wiadomości. Ta misja zaczyna się i kończy tutaj w Hamilton z Duvasco Steelem”.
Ogłoszenie Forda pojawia się sześć miesięcy po rządzie federalnym ogłaszać Przeznacza 400 milionów dolarów na przekształcenie fabryki Dofasco, co oznacza, że podatnicy ponoszą około połowę kosztów projektu, które kosztują 1,8 miliarda dolarów.
ten Gubernatorstwo i karmienie Wspiera także inny projekt przekształcenia węgla w energię elektryczną w Algoma Steel w Salt City. Mary, numer dwa w Ontario Lista Jest jednym z największych emitentów przemysłowych gazów cieplarnianych.
Projekty zmniejszą łączną roczną emisję dwutlenku węgla przez producentów stali nawet o sześć megaton. Ontario musi zredukować swoje całkowite roczne emisje o około 18 ton metrycznych w stosunku do obecnych poziomów, aby osiągnąć cel rządu na 2030 r. w ramach Porozumienia Paryskiego.
„Myślę, że to pozytywny rozwój”, powiedział Keith Brooks, dyrektor Environmental Defense Programs, grupy rzeczników z siedzibą w Toronto.
„Przemysł stalowy jest ogromnym źródłem emisji i jest to jeden z najtrudniejszych sektorów do dekarbonizacji, a nie jesteśmy w świecie, w którym staramy się wycofywać stal” – powiedział Brooks w wywiadzie w środę.
Pomimo potencjalnego znaczenia tych cięć emisji w przemyśle stalowym, Brooks twierdzi, że rząd Forda wciąż jest daleki od osiągnięcia swoich celów związanych ze zmianami klimatu, które są mniej ambitne niż cele poprzedniego rządu liberalnego i te obecnie ustalane na szczeblu krajowym.
„Nie mamy polityki mającej na celu zwiększenie popularności samochodów elektrycznych” – powiedział Brooks. „Nie mamy polityki ograniczania emisji z budynków. Nie mamy polityki dotyczącej emisji z zakładów przemysłowych”.
Produkcja stali jest uważana za wysokoemisyjną, ponieważ wielkie piece wykorzystywane w procesie wytapiania są zasilane węglem i koksem (węgiel metaliczny).
Ponieważ system wytwarzania energii elektrycznej w Ontario jest wolny od CO2 w ponad 90 procentach, przekształcenie wielkich pieców opalanych węglem stalowni na elektryczne piece łukowe znacznie zmniejszy emisje dwutlenku węgla.
„Zmienimy zasadniczo sposób, w jaki produkujemy stal” — powiedział Ron Bedard, prezes i dyrektor generalny ArcelorMittal Dofasco.
„Zlikwidujemy nasze elektrownie węglowe i wielkie piece. Węgiel nie będzie wykorzystywany w naszej przyszłej działalności w Duvasco”.
Rząd hrabstwa łączy również konwersję stali z przejściem przemysłu motoryzacyjnego w Ameryce Północnej na pojazdy elektryczne.
„Najważniejsze jest to, że jeśli samochód przyszłości ma być elektryczny, wykonana z niego stal musi być również elektryczna” – powiedział Vic Fedele, minister rozwoju gospodarczego i handlu.
Rząd Forda spotykał się z częstą krytyką swojego podejścia do zmian klimatycznych po zniesieniu poprzedniego rządu reżimu limitów i handlu, walce z federalnym podatkiem węglowym aż do Sądu Najwyższego Kanady i ograniczeniu celów Ontario w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla.
Wewnętrzne szacunki Ministerstwa Środowiska i Ochrony Środowiska prowincji ujawniły jesienią ubiegłego roku, że rząd ustanowił politykę zmierzającą do osiągnięcia jedynie 20% redukcji emisji niezbędnych do osiągnięcia celu dotyczącego zmian klimatu na 2030 r.
Urzędnicy twierdzą, że te liczby nie uwzględniają cięć w sektorze stalowym.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”