Rozszerzone opcje taryfowe w autobusach BC Transit

Rozszerzone opcje taryfowe w autobusach BC Transit

Bilety papierowe zostaną wycofane; Jesienny projekt pilotażowy zaplanowany w Greater Victoria, gdzie stary system skrzynek taryfowych jest trudny do utrzymania

BC Transit robi krok w przyszłość z opcją płatności za pomocą dotknięcia w autobusie.

Firma ogłosiła w środę, że jej nowy system płatności, Omo, będzie zawierał opcje płatności kartą inteligentną, aplikacją mobilną, kartą debetową, kartą kredytową i portfelem mobilnym.

„Cieszymy się, że możemy podzielić się wiadomościami o projekcie transformacyjnego elektronicznego systemu opłat, który sprawi, że wybór tranzytu jako środka transportu będzie jeszcze wygodniejszy i bardziej dostępny” – powiedziała Erin Pinkerton, dyrektor generalny BC Transit.

„Niezależnie od tego, czy ktoś jeździ na co dzień, okazjonalnie ściga się, czy nie odbył jeszcze swojej pierwszej jazdy, Umo ułatwi mu podróż”.

Podstawą projektu jest platforma Bring Your Tickets, powiedziała Kristi Riddout, wiceprezes ds. rozwoju biznesu.

„Właściwie możesz kupić własne produkty taryfowe, korzystając z rzeczy, które już masz pod ręką” – powiedziała. „Więc twój telefon lub karta kredytowa obciążona, gdy wsiałeś do autobusu.

„Za pośrednictwem naszej sieci detalicznej będziemy oferować ładowalną kartę inteligentną”.

Zmiana będzie kosztować 23,2 miliona dolarów i zostanie podzielona między rząd federalny (50 proc.), rząd prowincji (40 proc.) i partnerów samorządowych (10 proc.).

Oczekuje się, że nadchodzące nowe mechanizmy taryfowe będą tańsze w przeliczeniu na autobus niż stare, które zostały zainstalowane w latach 90. i może być trudno uzyskać części, powiedział Ridot. Obecny system polega na przeciągnięciu karty taryfowej przez czytnik kart taryfowych, włożeniu biletów papierowych lub wrzuceniu papierowych pieniędzy lub monet.

System zlikwiduje bariery, takie jak konieczność wcześniejszego zakupu biletów czy dokonania subtelnej zmiany, choć gotówka nadal będzie akceptowana. Bilety papierowe zostaną wycofane.

BC Transit po raz pierwszy zgłosił zamiar aktualizacji swojego systemu cen w 2019 roku. Plan projektu pilotażowego w 2020 roku został odrzucony, gdy BC Transit nie mógł znaleźć tego, czego szukał w tym czasie.

READ  Akcje wygrywają, gdy inwestorzy zrzucają duże zyski technologiczne: Zamykają się rynki

Sekretarz ds. transportu, Rob Fleming, powiedział, że takie inicjatywy są ważną częścią wysiłków na rzecz przywrócenia pasażerów autobusów do poziomu sprzed pandemii i rozszerzenia ich zasięgu. „W związku z gwałtownym spadkiem użycia gotówki na całym świecie, wydajne i wygodne opcje płatności elektronicznych są drogą na przyszłość”.

System zostanie wdrożony w dwóch etapach, najpierw umożliwiając korzystanie z płatności mobilnych i doładowywanych kart inteligentnych, a następnie dodanie karty kredytowej, karty debetowej i portfela mobilnego. Oczekuje się, że jesienią w regionalnym systemie transportowym Wiktorii zostanie wdrożony projekt pilotażowy.

Zastosowany system Umo pochodzi od Cubic Transportation Systems Inc. Cubic stoi również za kartą TransLink Compass w Metro Vancouver, która jest podobna do systemu BC Transit.

Ridout powiedział, że prywatność klienta jest „najważniejsza”, a Cubic spełnia standardy bezpieczeństwa branży płatniczej. „Wszystkie informacje o klientach zostaną zaszyfrowane i nic nie będzie umożliwiało osobistej identyfikacji”.

Prezydent Jan Barnes powiedział, że Unifor Local 333, związek reprezentujący kierowców autobusów BC Transit, mechaników i pracowników utrzymania ruchu w Greater Victoria, nie miał żadnych problemów z systemem. – Dla nas wygląda dobrze – powiedziała. „Nie wpływa to w żaden sposób na naszych członków”.

Ogłoszenie BC Transit jest następstwem debiutu w 2019 r. kolejnego rozwiązania technologicznego o nazwie NextRide, które śledzi lokalizacje autobusów i przewiduje czas przybycia pasażerów. NextRide kosztuje 11 500 USD za autobus. Podpisano kontrakt na ekspansję na nowe rynki.

BC Transit obsługuje 88 systemów transportowych w społecznościach 130 pne, z wyjątkiem Metro Vancouver i przewozi około 58 milionów pasażerów rocznie.

[email protected]

– – –

Aby skomentować tę historię, wyślij wiadomość do redakcji: [email protected]

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *