Rodzina Coquitlam ostrzega opinię publiczną przed niewielkim zespołem oszustów, którzy na początku tygodnia zapukali do ich drzwi, podając się za pracowników Rogers i oferując różnorodne pakiety internetowe i telefony komórkowe.
Lauren Bergen powiedziała, że trio przybyło do jej domu we wtorek wieczorem. Główny oszust przedstawił się jako jeden z pracowników Rogersa, któremu towarzyszyło dwóch innych osób na „szkoleniu”. Nie miał przy sobie nic poza iPadem.
Na nagraniu z monitoringu udostępnionym Global News widać, jak mężczyzna wygłasza wyćwiczone przemówienia dotyczące fuzji Rogers-Shaw oraz nowej kampanii „od drzwi do drzwi”, skupiającej się na nowym dostępie do „internetu zasilanego światłowodami” – coś, co właśnie mówi „Telos znosił to zbyt długo”.
„Był bardzo miły, bardzo uroczy” – opisał Bergen. Dodał: „Pozostali dwaj byli na treningu i moim zdaniem nie były one jasne. Ale na początku nie myślałem, że to było powierzchowne”.
Kiedy Bergen powiedziała mężczyźnie, że ma usługę internetową Shaw, zaoferował jej „ekskluzywną ofertę mobilną”, która obejmowała kredyt w wysokości 100 dolarów za każdą nową aktywną linię, 60 GB danych, nieograniczone rozmowy i SMS-y za 45 dolarów miesięcznie oraz rezygnację z opłat aktywacyjnych . .
Na filmie wyjaśnia proces rejestracji, zaznaczając, że do wypełnienia formularza zgłoszeniowego potrzebny jest jej dowód tożsamości. Następnie powiedział, że da jej kartę SIM z instrukcją, jak ją aktywować. Zamiast tego oferuje, że wróci jutro, aby jej pomóc.
Wtedy Bergen zapytał go, czy ma jakiś dowód tożsamości.
„To znaczy tak” – odpowiada, nic nie oferując. „Mamy kody Rogers i identyfikatory pracowników, a jak widzisz, przyniosłem ze sobą własne iPady produkcji Rogers”.
Bergen powiedziała, że nabrała podejrzeń, gdy jej wnuk i wnuczka postanowili wkroczyć i zadać mężczyźnie kilka pytań. Jej wnuk obserwował interakcję z piwnicy za pośrednictwem aplikacji zabezpieczającej na swoim telefonie.
„Od razu uznali, że jest to bardzo powierzchowne, i oczywiście tak było” – powiedział Bergen. „Odczułem ulgę, że sobie z tym poradzą. Ale miałem swoją tożsamość w ręku”.
Otrzymuj najświeższe informacje z kraju. Codziennie wysyłane na Twój e-mail.
Dodała, że nie jest pewna, czy kontynuowałaby współpracę z oszustem, gdyby nie interwencja wnuków, podejrzewa jednak, że wykraczałaby poza przekazanie swojego obecnego telefonu i karty SIM.
Scott Ratchford, wnuk Bergena, powiedział, że w chwili, gdy stanął na progu domu, zobaczył czerwone flagi – na kurtkach nie było logo Rogers, żadnych sznurków Rogers ani zaparkowanego na zewnątrz samochodu Rogers.
„Nie mieli dokumentu tożsamości, nie mogli udowodnić swojej tożsamości. Miał w kieszeni kilka luźnych kart SIM” – Ratchford powiedział Global News. „To nie było w porządku… Chciałem tylko zapobiec Dowód osobisty od przekazania.”
Ratchford powiedział, że poprosił ich, aby wyszli. Kiedy to zrobili, zadzwonił na numer alarmowy Coquitlam RCMP, a jego narzeczona zadzwoniła do Rogersa i dowiedziała się, że firma nie prowadzi sprzedaży obwoźnej.
Jednak oszuści nie skończyli z Bergen. Główny oszust wrócił później tego wieczoru, a jej mąż, który cierpi na demencję, otworzył drzwi i wpuścił go do środka.
„Próbowali udowodnić, że są pracownikami Rogersa i pokazali kawałek laminowanego papieru z pewnymi treściami – tak naprawdę nie miałem okazji tego przeczytać, dość szybko to pokazali i wyciągnęli – i ja pomyślałem: „OK, wypchnęliśmy ich za drzwi” – powiedział Ratchford. jeszcze raz”.
Opisał to doświadczenie jako „bardzo transgresyjne” i zastanawiał się, czy badali dom w poszukiwaniu wtórnego przestępstwa.
W wywiadzie Coquitlam RCMP powiedział, że nadal bada incydent i próbuje znaleźć podejrzanych. Kapral Alexa Hodgins powiedziała, że do oszustw dochodzi przez cały rok, ale w okresie świąt paczki i kradzieże są częstsze.
„Są to rodzaje przestępstw, które zwykle mają miejsce w okresie świątecznym” – stwierdziła. „Pierwsza rada, jaką możemy zasugerować, brzmi: to twoje drzwi, więc takie są twoje zasady. Jeśli nie chcesz z nimi rozmawiać, nie otwieraj drzwi. Jeśli otworzysz drzwi i nadal nie chcesz aby z nimi porozmawiać, nadal możesz być uprzejmy i powiedzieć: „Nie, dziękuję”.
Rogers potwierdził już, że mężczyźni nie są w jego sztabie.
W oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną firma stwierdziła, że bardzo poważnie podchodzi do ochrony klientów przed oszustwami i zachęca każdego, kto podejrzewa oszustów, aby poprosił o imię i nazwisko odwiedzającego oraz identyfikator, ponieważ pracownicy nigdy nie odmówią podania takich informacji.
„Nigdy nie odczuwaj presji, aby od razu zaakceptować umowę” – napisał Cam Gordon, dyrektor ds. relacji z mediami w Rogers. „Nasi przedstawiciele handlowi dadzą Państwu czas na zapoznanie się z ofertą i kontakt zwrotny.
„Jeśli kwestionujesz ofertę, zakończ rozmowę. Następnie możesz skontaktować się z naszym zespołem obsługi klienta przez telefon, online lub odwiedzając placówkę detaliczną.
Tymczasem Bergen powiedziała, że zabiera głos, aby inni nie padli ofiarą potencjalnych oszustów.
„Dziś zabieram głos, ponieważ chcę, aby inni byli ostrożni” – powiedziała Global News. „Przede wszystkim wiele się dzięki temu nauczyłem. Nigdy nie otworzyłbym drzwi w ciemną noc, gdyby była to osoba, której nie znam, nawet za dnia.
„Uważam się za bardzo mądrą osobę, ale być może wpakowałam się w coś takiego… a chcę po prostu zapobiec temu, żeby przydarzyło się to innym ludziom”.
Rogers zachęcał każdego, kto uważa, że jest ofiarą oszustwa lub obawia się, że stał się celem, aby zgłosił to na linię obsługi klienta Rogers pod numerem 1-888-764-3771 lub linię obsługi klienta Fido pod numerem 1-888-481- 3436 lub centrum Canadian Anti-Fraud pod numerem 1-888-495-8501.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”