Rivian ostatnio ciężko pracował, przygotowując się do rychłej premiery swojego pierwszego pojazdu, pickupa R1T. Po frustrującym opóźnieniuFirma ma w końcu rozpocząć dostawy w tym miesiącu. Przed tym pomyślnym osiągnięciem numery asortymentowe EPA dla samochodów ciężarowych R1T i SUV-ów R1S spadły.
Według strony internetowej Agencji Ochrony ŚrodowiskaPickupy Rivian R1T o łącznym zasięgu 314 mil. SUV Rivian R1S przejechał za jednym dotknięciem 316 mil w teście porównawczym EPA. Oba testowane modele mają tę samą baterię 135 kWh, którą Rivian nazywa „dużym pakietem”. Z ekonomicznego punktu widzenia R1T osiąga 48 kWh/100 mil, podczas gdy R1S zużywa nieco więcej soku przy 49 kWh/100 mil. Działa to odpowiednio na 70 MPGe i 69 MPGe.
W tej chwili trudno porównywać wyniki bezpośrednio z konkurencją, ponieważ na rynku nie ma jeszcze dużej liczby pojazdów elektrycznych nastawionych na jazdę terenową. Biorąc pod uwagę przestrzeń SUV, Jaguar I-Pace ma zasięg zaledwie 234 mil z mniejszym akumulatorem 90 kWh. Jednak Tesla Model X Long Range Plus idzie znacznie dalej z oceną EPA 371 mil od akumulatora o mocy 100 kWh. Należy zauważyć, że samochody mają lepszą wydajność energetyczną, ponieważ są eleganckimi samochodami drogowymi z bardziej wydajnymi oponami i nie mają rzeczywistych możliwości terenowych.
Biorąc pod uwagę bardziej bezpośrednich konkurentów, Ford wybiera podobny model o zasięgu 300 mil F-150 Lightning. Z akumulatorem o zwiększonym zasięgu, oferując jednocześnie mniejszy pakiet 230 mil. Ford ma również nadzieję na zwiększenie zasięgu na torze Z aktualizacjami oprogramowania. Tymczasem Tesla od dawna twierdzi, że Cybertruck będzie miał zasięg od 250 do 500 mil Poprzez poziom cięciaJednak produkcja jakichkolwiek modeli Cybertruck wciąż gdzieś jest wyłączona W przyszłości.
Należy jednak zauważyć, że Rivian działa na większej baterii dla R1T, z zestawem „Max pack” zapewniającym zasięg 400 mil lub lepszy. Podobno największa konfiguracja akumulatorów jest dostępna dla dostarczonych samochodów Od stycznia 2022 r. W połączeniu z istniejącą opcją baterii, która oferuje ponad 300 mil zasięgu, powinna to zapewnić Rivianowi odpowiednią mieszankę, jeśli chodzi o następną bitwę o dominację na rozwijającym się rynku elektrycznych pickupów.
Co ciekawe, pomimo osiągnięcia większego zasięgu z tej samej specyfikacji akumulatora, R1S w rzeczywistości uzyskał gorszy wynik ekonomiczny pod względem zużycia energii niż ciężarówka R1T. Aby zrozumieć, dlaczego tak jest, musimy zrozumieć system testowania. Agencja Ochrony Środowiska (EPA) przeprowadza test zasięgu poprzez pełne naładowanie pojazdu, a następnie pozostawienie go na noc. Następnie przyczepia się go do hamowni, na której samochód poddaje się powtarzalnej serii cykli symulujących jazdę po autostradzie i jazdę po mieście, aż do wyczerpania akumulatora. Korzystanie z hamowni oznacza, że aerodynamika nie odgrywa żadnej roli, ponieważ pojazd jest funkcjonalnie stabilny do testów.
Dziennik na hamowni pokazuje, ile kilometrów przejechał samochód, zanim bateria się wyczerpała. Pojazd jest następnie umieszczany na ładowarce z licznikiem energii elektrycznej, który rejestruje ilość energii elektrycznej potrzebnej do ponownego napełnienia pojazdu. Stamtąd całkowity zasięg opłacony podzielony przez ilość energii elektrycznej wymaganej do napełnienia akumulatora można wykorzystać do obliczenia, ile energii elektrycznej zużywa samochód na pokonanie określonej odległości. Jest to mierzone w kilowatogodzinach na 100 mil, podobnie jak w klasycznej europejskiej metodzie pomiaru zużycia paliwa w litrach na 100 km.
Wydaje się zatem, że w teście R1T i R1S występuje niewielka normalna różnica. W testach EPA R1S najwyraźniej przejechał jeszcze kilka kilometrów na hamowni, zanim bateria się rozładuje, ale podczas ładowania bateria również zassała więcej soku. W każdym razie to niewielka różnica, ale wiedząc, jak przebiega proces testowania, możemy zajrzeć za kurtynę i zrozumieć, co się dzieje.
W każdym razie wygląda na to, że Rivian wkrótce będzie dostarczał elektryczne pickupy i SUV-y z solidnymi numerami zasięgu i Prawdziwe możliwości terenowe. Inni producenci samochodów mogą znaleźć się w nadrabianiu zaległości, jeśli Rivian naprawdę wyjedzie na drogi w tym miesiącu zgodnie z planem.
Masz napiwek? Powiadom autora: [email protected]
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”