Recenzja: Klasyczne Porsche 911 prowadzi się lepiej niż nowe – i to za tę samą cenę

Otwórz ten obraz w galerii:

Porsche z 1990 r. jest wolniejsze od nowego 911, ale sama fizyczność jazdy zapewnia rozrywkę przy każdej prędkości.Za zgodą producenta

Zagorzały facet od Porsche, który wypala dziurę w kieszeni za 300 000 dolarów, mógłby kupić nowiutkie Porsche 911 GT3 lub dowolną liczbę bardzo fajnych 911, ale zespół warsztatu Pfaff Tuning w Woodbridge w Ontario chce, aby kierowcy o tym pomyśleli W trzeciej opcji: Teddy.

Teddy to Porsche 911 Carrera 2 (typ 964) z 1990 r., które zespół Pfaff Tuning całkowicie odrestaurował i zmodernizował w ciągu około 300 godzin. Wygląda jak stary samochód, ale sprawia wrażenie szybszego i ostrzejszego niż jakiekolwiek standardowe stare 911, a ponadto jest objęty dwuletnią gwarancją na silnik, zapewniającą spokój ducha.

„[Teddy] Nie jest to projekt generujący duże pieniądze. „Chodzi o pasję i to, co kochamy” – powiedział Eric Morrison, dyrektor operacyjny Pfaff Tuning. Zakup samochodu kosztował około 120 000 dolarów, a Pfaff wydał 80 000 dolarów na silnik i 25 000 dolarów na nowe koła i hamulce. „Nie wygrywamy tutaj na loterii; „Koszty budowy są znaczne” – dodał.

Sam Morrison jest zagorzałym szefem Porsche, a także właścicielem 964. „To świetny samochód do podróży. Ma odpowiedni wygląd, ale prowadzenie go nie jest ekscytujące” – powiedział.

Podobnie jak w przypadku większości uwielbianych starych samochodów sportowych, to stare powiedzenie „nigdy nie spotykaj swoich bohaterów” niestety odnosi się do większości starych 911-tek. Fani budują te samochody i w wyobraźni zamieniają je w legendarne maszyny, ale w rzeczywistości rozczarowują się.

Nieco rozczarowujące osiągi większości zabytkowych samochodów sportowych przynajmniej częściowo wyjaśniają wzrost liczby drogich, odnawianych i modyfikowanych samochodów zabytkowych w ostatnich latach. Tak zwane Restomods – autorstwa Singer Vehicle Design, Tuthill Porsche, Automobili Amos, Alphaholics, Redux, Kimera Automobili i innych – są próbą urzeczywistnienia wyobraźni zabytkowych samochodów. To bohaterowie, których warto poznać.

READ  Xiaomi 14 Ultra będzie miał specjalną edycję tytanową, wyciekły opcje pamięci i przechowywania

Zarówno pod względem ceny, jak i wydajności, projekt Pfaffa znacznie różni się od wielomilionowych „wymyślonych na nowo” zmodyfikowanych samochodów zaprojektowanych przez takie firmy jak Singer Vehicle Design w USA i Tuthill Porsche w Wielkiej Brytanii; W zależności od modelu nadwozie i silniki z włókna węglowego zbudowane przez specjalistów Formuły 1 Williamsa zostały całkowicie przeprojektowane. Rajd Dakar Silniki zawieszone i/lub obrotowe 11 000 obr./min.

Otwórz ten obraz w galerii:

Pfaff sprzedał Porsche, które nazwał Teddy, za 300 000 dolarów.Za zgodą producenta

Pfaff reprezentuje także firmę Singer, która również wykorzystuje w swoich konstrukcjach model 964 911, ale samochód zbudowany przez firmę Pfaff Tuning kosztuje „tylko” sześć cyfr, a nie siedem.

„Wyprzedaliśmy się [Teddy] „W zeszłym roku za 300 000 dolarów” – powiedział Morrison. „Było duże zainteresowanie, ponieważ jest to nowoczesne, wszechstronne doświadczenie z jazdy bez wydawania 5, 6, 7, 800 000 dolarów. Jest wielu facetów, którzy tworzą rzeczy Singeresque. Nie próbujemy tego robić”.

Firma Pfaff twierdzi, że pracuje nad drugą wersją i chętnie wykona ją według Twoich specyfikacji.

„Celem było upodobnienie go bardziej do wilka w owczej skórze, ale z odrobiną tej dynamiki, jakiej brakowało fabrycznie 964” – powiedział Valentin Voinha, kierownik warsztatu w Pfaff Tuning, który kierował produkcją i wydał większość z tych 300 godzin.

Siedząc w słońcu przed sklepem, Teddy wygląda nieskazitelnie i prawie na pewno lepiej niż wtedy, gdy 34 lata temu zjechał z linii produkcyjnej w Zuffenhausen. Porsche znajduje się nisko na krawędziach Speedline, zupełnie tak, jak można było zobaczyć w fabrycznym samochodzie wyścigowym Porsche w latach 90. Obniżone zawieszenie Bilstein ze sprężynami H&R jest nieco sztywniejsze niż standardowe. Hamulce to produkty Brembo. Oryginalny silnik o pojemności 3,6 litra został powiększony do 3,8 litra i wyposażony w tłoki i cylindry Mahle Motorsport oraz korbowody firmy CP Carillo. (Na początek jest to sprzęt z najwyższej półki.) Nawet śruby i elementy złączne zostały ulepszone w celu zwiększenia wytrzymałości na rozciąganie.

READ  Pace przedstawia RC429 – wszechstronny stalowy samochód terenowy

„Nie sądzę, że ktokolwiek inny w kraju produkuje takie samochody, które dbają o poziom chłodzenia powietrzem [Porsche 911] „Praca, którą wykonujemy” – powiedział Morrison. Trudno się z tym zgodzić, gdy zobaczysz samochód z bliska.

Spójrz na jego oryginalne wnętrze, a wygląda ono w lepszym stanie niż samochody z prywatnej kolekcji Muzeum Porsche. Skóra jest maślana. Cienka, głęboko wyściełana kierownica Momo, owinięta miękką Alcantarą, wystaje w stronę kierowcy. Słowo „Porsche” jest wygrawerowane na kole czerwonymi literami.

Po rozgrzaniu ręcznie zbudowanego silnika Fuenya wręczył mi kluczyki. Młynek o pojemności 3,8 litra na biegu jałowym wydaje nieoczekiwanie głęboki dźwięk.

Otwórz ten obraz w galerii:

Valentin Voinha, majster warsztatu w Pfaff Tuning, kierował budową i przepracował większość z 300 godzin.Za zgodą producenta

Przy ruszaniu z miejsca pedał sprzęgła jest przyjemny – ciężki, ale niezbyt ciężki – i miękki w dotyku. Dla kontrastu przepustnica jest lekka i drgająca. Spójrz na to ze złej strony, silnik szczeka, a wskazówka obrotomierza pędzi w stronę czerwonej linii, jakby silnik nie miał bezwładności. (W rzeczywistości jest mniejsza bezwładność w porównaniu z oryginałem, dzięki lekkiemu kołu zamachowemu i zmienionym elementom wewnętrznym silnika.) Układ kierowniczy jest ciężki przy niskich prędkościach, następnie staje się lekki wokół środka podczas startu, by ponownie stać się ciężki na zakrętach.

Silnik charakteryzuje się zaskakująco dobrymi właściwościami jezdnymi i wysokim momentem obrotowym, płynnie ciągnąc na autostradzie już od niskich obrotów na czwartym biegu. Pomimo pozycji przylegającej do podłoża, jazda jest również przyjemna. Z siedzenia kierowcy samochód jest głośny i fizyczny, wymagający ciągłej uwagi, a jednocześnie nie sprawiający trudności w prowadzeniu.

Potem, gdy zaczął padać deszcz, przypomniałem sobie, że nie było kontroli trakcji, tylko prymitywny układ przeciwblokujący. Czas odłożyć tę cenną maszynę z powrotem do garażu.

READ  Ceny Samsunga Galaxy S22 właśnie przechyliły się dla wszystkich trzech modeli – to zła wiadomość

Nawet ten krótki przedsmak wystarczył, aby było jasne, że ten samochód jest poważniejszy, bardziej ekscytujący i bardziej wymagający niż jakiekolwiek stare 911, którymi jeździłem. W porównaniu z nowoczesnymi 911-tkami jest to przeciwieństwo antyseptycznej, wyrachowanej perfekcji nowych modeli Porsche. Z tych wszystkich powodów uważam, że ten samochód, a także przyszłe modele Pfaff Tuning, są warte swojej wysokiej ceny za wstęp dla entuzjastów chcących jak najbardziej zbliżyć się do analogowo-mechanicznej rzeczywistości jazdy.

Otwórz ten obraz w galerii:

Porsche 1990 na dźwigu w Pfaff Tuning.Za zgodą producenta

Specyfikacja techniczna

  • cena: 300 000 dolarów (w przybliżeniu)
  • silnik: 3,8 l, 6 cylindrów, chłodzony powietrzem
  • Wprowadzać się: Pięciobiegowa manualna
  • Moc/moment obrotowy (lb-ft): 302/269
  • Napędowy: Napęd na tylne koła
  • Zużycie paliwa (litry na 100 km): Nic
  • Masa własna: 1360 kilogramów (szacunkowo)
  • Alternatywy: Nowe, ale nie takie wspaniałe Porsche 911 GT3, zaliczka na prowizję Singera plus los na loterię i odrobina szczęścia lub zainwestowanie 300 godzin swojego czasu w zbudowanie wymarzonego rocznika 911.

Patrzeć

Lepsze niż fabryczne. Gdyby to był mój samochód, miałbym mniejsze felgi, trochę bardziej miękkie sprężyny z nieco większym ruchem i być może przechyleniem nadwozia Podobnie jak RSR Tylne skrzydło i wnętrze są bardziej kolorowe. Pfaff Tuning z radością zrobiłby to wszystko… gdybym miał dodatkowe 300 tys. dolarów.

Wnętrze

Otwórz ten obraz w galerii:

Wnętrze tego Porsche 911 Carrera 2 z 1990 r. (typ 964) zostało całkowicie odrestaurowane i ulepszone przez Pfaff Tuning.Za zgodą producenta

Ciasno i głośno, ale nie będziesz się tym przejmować podczas jazdy.

wydajność

Jest wolniejszy niż nowe 911, ale sama fizyczność jazdy zapewnia rozrywkę przy każdej prędkości.

technologia

Ma wszystko, czego potrzebujesz – Bluetooth, CarPlay i Android Auto – dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu w stylu retro, który Porsche produkuje dla swoich zabytkowych samochodów.

Otwórz ten obraz w galerii:

Oryginalny silnik o pojemności 3,6 litra został powiększony do 3,8 litra w samochodzie, który nazywają Teddy.Za zgodą producenta

dobra

Jest przedni bagażnik („funk”), ale pakuje się lekko.

Osąd

Dla każdego przy zdrowych zmysłach jest to zbyt drogie jak na stary samochód. Jeśli chodzi o miłośników Porsche, oferuje ono to, co najlepsze w starej i nowej technologii. Okazja w porównaniu z prowizją Singera i powstała właśnie tutaj, w Kanadzie.

Kupujesz nowy samochód? Sprawdź, co nowego Budowa i cena Globe Drive Narzędzie umożliwiające sprawdzenie najnowszych rabatów, rabatów i cen na nowe samochody osobowe, ciężarowe i SUV-y. Kliknij tutaj Aby otrzymać swoją cenę.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *