Recenzja Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp – świetna powtórka klasycznej strategii

Recenzja Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp – świetna powtórka klasycznej strategii

Zanim gry Fire Emblem zdobyły koronę jako pierwsza turowa gra strategiczna Nintendo, istniały Advance Wars. Po raz pierwszy wydany po stronie USA w przełomowym momencie — 10 września 2001 r. — zaawansowane wojny Była to kontynuacja serii, która narodziła się w Famicom Nintendo, ale wydawała się jak w domu w nowym wówczas Game Boy Advance. Długie bitwy turowe były idealne do uchwycenia włączania i wyłączania natury GBA.

Ale fani Advance Wars nie widzieli nowego wpisu w serii od 2008 roku Advanced Warfare: Dni ruinygra na Nintendo DS, która skierowała urocze i kolorowe walki w tej serii w mroczniejszym kierunku.

Dzięki twórcom WayForward, Shantae i River City Girls, nowa generacja fanów Nintendo ma szansę doświadczyć Advance Wars w stylowej, odnowionej kolekcji znanej (raczej niezdarnie) jako Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp. Duologia Switcha przywraca urocze, kreskówkowe korzenie Advance Wars i wprowadza najnowsze wersje pierwszych dwóch gier GBA.

Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp Podobnie jak bardziej popularne gry Fire Emblem, składa się z turowych bitew na mapach opartych na siatce, w których gracze budują jednostki wojskowe i dowodzą nimi na lądzie, morzu iw powietrzu. Gracze strategicznie przemieszczają piechotę, czołgi, samoloty, okręty podwodne i pancerniki, aby przejąć kontrolę nad miastami i fabrykami w ramach międzynarodowego konfliktu. Misje często przypominają mecze szachowe, w których gracze (i ich wrogowie) mają określoną liczbę jednostek i wspólne cele: wyeliminowanie armii przeciwnika, zdobycie jego kwatery głównej lub spełnienie innego warunku zwycięstwa określonego na mapie. Bitwy w Advance Wars są powolne i metodyczne, ale dzięki licznym zmiennym, które należy wziąć pod uwagę, takim jak ukształtowanie terenu, mgła wojny i specjalne zdolności twoich dowódców (CO), rzadko są nudne lub przewidywalne.

Zdjęcie: WayForward/Nintendo

W przeciwieństwie do niektórych gier strategicznych, nie ma tutaj szaleńczego łączenia zasobów – miasta dają graczom codziennie pieniądze na nowe jednostki, a fabryki i lotniska, jeśli są obecne na mapie, oferują posiłki. Zamiast tego gracze muszą być bardziej świadomi odległości trafienia, zakresów ruchu, przewagi terenowej oraz mocnych i słabych stron poszczególnych jednostek. Na przykład czołg jest bardzo wrażliwy na samoloty bombowe, ale te samoloty są wrażliwe na jednostki przeciwlotnicze. Piechota może z łatwością poruszać się po lasach i górach, a także podnosić konstrukcje, ale nie może się równać z czołgami ani helikopterami. Jednostki krótkiego zasięgu muszą znajdować się poza zasięgiem ognia artylerii i wyrzutni rakiet. Okręty podwodne mogą być potężnymi jednostkami stealth, ale zdolność do nurkowania pod wodą i poza zasięgiem wzroku oznacza, że ​​zużywają paliwo. Gdy Advance Wars zanurza się głębiej, zaczyna się ujawniać jego strategiczna głębia.

Do innych warstw zawiłości gry dochodzą toony: typowe postacie z kreskówek, które mają negatywne mocne i słabe strony i mogą odblokować specjalne zdolności, gdy otrzymają zadanie, by je naładować. Zrestartuj obóz Zapewnia wszystko CO w swobodnym tempie, zaczynając odpowiednio od Andy’ego i Maxa, niedoświadczonego młodego dowódcy, który potrafi magicznie naprawiać jednostki, oraz grubego i pewnego siebie weterana, który może dać swoim jednostkom wzmocnienie ofensywne. Wrogie CO – grywalne w późniejszych misjach oraz w trybie Versus gry – dysponują potężniejszymi zdolnościami, takimi jak Blizzard Olafa, która blokuje ruch lub Uderzenie Błyskawicy Orła, które zasadniczo daje mu dwie tury w jednej. Jednak niektóre zdolności mogą wydawać się przytłaczające lub niezrównoważone Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp niezbyt trudne; Często możesz wywalczyć sobie drogę do zwycięstwa. Istnieją dwa rodzaje trudności: normalne łatwe ustawienie i bardziej wymagające klasyczne ustawienie, jeśli okaże się, że twoi wrogowie są zbyt łatwi. Wątpliwa sztuczna inteligencja gry z pewnością popełnia swój udział w lekkomyślnych błędach, tak jak to miało miejsce na początku 2000 roku.

Zdjęcie: WayForward/Nintendo

WayForward i Nintendo znacznie poprawiły wygląd pierwszych dwóch gier Advance Wars, zmieniając pole bitwy w coś w rodzaju stołowej gry wojennej, w której kolorowe figurki i zabawki walczą bezkrwawo. Istnieje jednak rozdźwięk między wesoło kreskówkowymi cieniowanymi CO a plastikowymi zabawkami, z którymi walczą. Animacje towarzyszące dowódcom uwalniającym swoje specjalne moce, choć dobrze animowane, spowalniają walki do irytującego stopnia. Trudno jednak zarzucić tutaj ogólne wyrafinowanie i prezentację; To bardzo fajna aktualizacja dwóch 20-letnich gier, a urocze postacie liderów gry stały się tylko lepsze.

Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp Jest to pakiet rozszerzony. Zawiera dwie pełne kampanie fabularne rozłożone na dziesiątki misji (choć tylko pierwszą zaawansowane wojny Kampania jest otwarta od samego początku), sieciowe pojedynki wieloosobowe ze znajomymi, lokalny tryb wieloosobowy oraz sala wojenna, w której gracze mogą rozgrywać i odtwarzać poszczególne scenariusze. Dostępny jest nawet dedykowany kreator map z prostym zestawem narzędzi do tworzenia i udostępniania domowych pól bitew. Dla nowicjuszy zawiera ogromną ilość treści; Dla powracających fanów Advance Wars jest to bardzo dopracowany sposób na odtworzenie dziesiątek znanych scenariuszy. Po graniu setek godzin zaawansowane wojny I Advanced Warfare 2: Powstanie czarnej dziury podczas długich podróży dwie dekady temu, Zrestartuj obóz Czułem się, jakbym ponownie odwiedził zremasterowany klasyk — znałem wszystkie ruchy, wszystkie uderzenia, ale mimo to była to relaksująca powtórka.

Nowe Advance Wars, podobnie jak oryginał, pojawia się w dziwnym momencie. Wydawało się, że Nintendo zdało sobie z tego sprawę w zeszłym roku, kiedy zostało powstrzymane po rosyjskiej inwazji na Ukrainę Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp w sposób nieokreślony. Ale przypominający dzieci żołnierze depczący miasta przesadnie do poddania się, a postacie z kreskówek zdziesiątkowane przez ostrzał artyleryjski, czują się odłączone od prawdziwej wojny światowej, która doprowadziła Nintendo do przerwy w 2022 r. Innymi słowy, jest mniej obrzydliwe, niż mogłoby się wydawać. teraz miejskie manewry wojskowe. Jeśli już, powrót Advance Wars wydaje się być nawiązaniem do prostszego czasu, ulepszonego wraz z wiekiem i szacunkiem dla długo ignorowanej, ale wciąż świetnej serii.

Będzie Advance Wars 1 + 2: Re-Boot Camp Wydany 21 kwietnia Przełącznik Nintendo. Gra została sprawdzona przy użyciu przedpremierowego kodu do pobrania dostarczonego przez Nintendo. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treści redakcyjne, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć Dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon znajdują się tutaj.

Czytaj więcej

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *