Ramię dźwigni roweru wykazuje oznaki pracy na biegu jałowym w przypadku Shimano i Thule

Ramię dźwigni roweru wykazuje oznaki pracy na biegu jałowym w przypadku Shimano i Thule
Firmy z branży rowerowej nadal odnotowują wzrost, ale nie tak duży, jak od początku pandemii. ostatnie miesiące raport przychodów, który skompilował raporty za czwarty kwartał 2021 r. z wielu firm z branży i zawierał kilka przypadków rozliczenia sprzedaży na koniec 2021 r., pomimo rekordowego wzrostu w całym roku. Shimano wypuściło dzisiaj plik Podsumowanie raportów finansowychw którym stwierdzono, że szybki wzrost branży mógł zacząć się stabilizować w pierwszych miesiącach tego roku.

Światowy boom rowerowy wykazuje oznaki słabnięcia, a zapasy rynkowe rowerów premium i średniej klasy zbliżają się do odpowiedniego poziomu, podczas gdy popyt skupiony na wysokiej jakości rowerach pozostaje wysoki.

Na rynku europejskim popyt na rowery i produkty związane z rowerami utrzymuje się na stałym poziomie, ponieważ rządy kontynuowały politykę promowania rowerów w odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną. Podczas gdy popyt na e-rowery utrzymywał się na wysokim poziomie, zapasy rynkowe rowerów podstawowych i średnich zbliżyły się do odpowiednich poziomów.

Na rynku północnoamerykańskim popyt na rowery pozostał płaski, a zapasy rynkowe, skoncentrowane wokół rowerów klasy podstawowej i średniej, powróciły do ​​odpowiednich poziomów.

Na rynkach Azji oraz Ameryki Południowej i Środkowej boom rowerowy osłabł, a zapasy rynkowe rowerów klasy podstawowej utrzymały się na nieco wyższym poziomie.

Na rynku japońskim, podczas gdy rynkowe zapasy rowerów szosowych utrzymywały się na niskim poziomie ze względu na stały popyt na rowery sportowe, sprzedaż detaliczna rowerów miejskich była powolna, utrzymując zapasy rynkowe na wyższym poziomie.

W tych warunkach rynkowych popyt na szeroką gamę produktów był szybki, w tym wysokiej klasy modele rowerów szosowych DURA-ACE i ULTEGRA oraz sportowe komponenty E-BIKE, seria SHIMANO STEPS.

Podsumowanie sprawozdań finansowych Shimano, pierwszy kwartał 2022 r.

Gigant komponentów odnotował 13,9% wzrost sprzedaży w segmencie rowerowym do 118,176 mln jenów (928 mln USD), a przychody operacyjne wzrosły o 17% do 32 455 mln jenów (255 mln USD). Zauważ, że rok temu, firma odnotowała 15,4% spadek sprzedaży rok do roku w pierwszym kwartale 2021 r., co wskazuje nie tylko na dotkliwość wzrostu sprzedaży na początku pandemii, ale także na wyzwania, z jakimi musiała się zmierzyć na początku 2021 r., gdy produkcja nadal słabnąć pośród pandemii. Zamknięcie. Firmie udało się jednak odzyskać 49% wzrost sprzedaży na rok 2021 na rok 2020.

Wydaje się, że wielu rowerzystów, którzy zastąpili siłownię lub transport publiczny (niekoniecznie kolarstwo górskie), zaczęło wracać do swoich dawnych nawyków, a przynajmniej przestawienie się na jazdę na rowerze spowolniło lub ustało. Kolby stabilizują wejście, rowery klasy średniej i komponenty rowerowe. Oczywiście nie jest to duża gwarancja dla tych, którzy wciąż czekają na zamówienia na wysokiej jakości rowery górskie, ale to obiecujący znak, że szalona walka o jakiekolwiek części rowerowe staje się mniej intensywna i możemy zobaczyć, że producenci będą w stanie skoncentrować więcej środków na utrzymaniu z wysokim popytem.

Firma Thule odnotowała organiczny wzrost sprzedaży netto o 13,5% w pierwszym kwartale do 3034 mln SEK (308 mln USD) w porównaniu z poprzednim rokiem, po skorygowaniu o wahania kursów walut, co wydaje się całkiem spore, nawet biorąc pod uwagę, że sprzedaż netto wzrosła o 32,7% w w roku podatkowym 2021 wyniesie 10 386 mln koron szwedzkich (1054 mln USD) w porównaniu z rokiem 2020, więc wydaje się, że szybki wzrost nieco zwalnia. Spodziewamy się, że te liczby wzrosną nieco w drugim i trzecim kwartale, gdy półkula północna się rozgrzeje, ale firma będzie miała trudności z dotrzymaniem rekordowego tempa wzrostu w 2021 roku.

Sprzedaż netto rok do roku wzrosła o 26,8% w obu Amerykach i 8,8% w Europie i na świecie po korekcie walutowej. Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę Thule przestała sprzedawać do Rosji i Białorusi i oczywiście nie sprzedawała w tej chwili na Ukrainie, chociaż kraje te stanowią mniej niż 1% sprzedaży firmy.

Poza oczywistymi i tragicznymi kosztami wojny, nie dziwi fakt, że konsumpcja dóbr luksusowych spada, szczególnie w Europie i do pewnego stopnia w Ameryce Północnej, gdzie obawy o inflację i rosnące ceny materiałów mogą wpływać na zachowania konsumentów.

READ  IPO Porsche: Volkswagen planuje wycenę 75 miliardów euro

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *