Qantas zamówił Airbusa na najdłuższy lot bez międzylądowań na świecie

Qantas zamówił Airbusa na najdłuższy lot bez międzylądowań na świecie

Samoloty Qantas Airways Boeing 737-800 parkują na pasie startowym międzynarodowego lotniska w Sydney 22 lipca 2020 r.

Dawid Szary | Getty Images Aktualności | Obrazy Getty

Linie lotnicze Qantas W poniedziałek poinformował, że zamówił od nich 12 A350-1000 Airbusa Będzie używany podczas najdłuższego na świecie lotu komercyjnego z Sydney do Londynu, a także 40 samolotów wąskokadłubowych do uzupełnienia krajowej floty.

Transakcja ma miejsce, gdy warunki rynkowe poprawiają się, a popyt na podróże krajowe i międzynarodowe odbudowuje się po pandemii szybciej niż oczekiwano, co pozwala przewoźnikowi zmniejszyć zadłużenie i oczekiwać zwrotu zysków w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 lipca.

„Decyzja Rady Dyrektorów o zatwierdzeniu największego zamówienia na samoloty w Australii jest wyraźnym wotum zaufania dla przyszłości Grupy Qantas” – powiedział dyrektor generalny Alan Joyce w oświadczeniu.

Qantas nie ujawnił wartości transakcji, ale prawdopodobnie będzie to miliardy dolarów w oparciu o ceny samolotów.

Linie lotnicze poinformowały, że bezpośrednie loty z Sydney do Londynu, które potrwają około 20 godzin, rozpoczną się pod koniec 2025 roku po dostarczeniu A350-1000.

Dodał, że A350 zabierze 238 pasażerów w Klasie Pierwszej, Klasie Biznes, Klasie Ekonomicznej Premium i Klasie Ekonomicznej, przy czym ponad 40% kabiny jest przeznaczone na siedzenia premium.

Dostawy 20 A321XLR rozpoczną się pod koniec 2024 r., a 20 mniejszych A220 przybędzie pod koniec 2023 r. – uzupełniając starzejącą się flotę krajową firmy. Zamówienie obejmuje również opcje dla kolejnych 94 samolotów przylatujących do 2034 roku.

„Wdrażanie tego etapami oznacza, że ​​można je sfinansować w ramach naszego zadłużenia i dywidend, jednocześnie pozostawiając miejsce na zwroty dla akcjonariuszy zgodnie z naszymi ramami finansowymi” — powiedział Joyce.

Joyce powiedział, że nowa flota krajowa „zmniejszy emisje o co najmniej 15%, jeśli będzie zasilana paliwami kopalnymi, i będzie znacznie lepsza, gdy będzie zasilana zrównoważonymi paliwami lotniczymi”, dodatkowo podkreślając, że jej „Projekt Sunrise” będzie od dnia neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. jeden.

READ  Apotex, założony przez Barry'ego Shermana, zgodził się na przejęcie

W grudniu Qantas wybrał Airbusa jako preferowanego dostawcę do dużego zamówienia na odnowienie swojej starej wąskiej floty, co zadało cios dotychczasowemu dostawcy. Boeing.

W niedzielę Reuters podał, powołując się na źródła, że ​​przewoźnik miał ogłosić umowę, która przybliża go do uruchomienia rekordowych bezpośrednich lotów przez około 20 godzin na „Kangaroo Road” między Sydney a Londynem.

Oddzielnie Qantas powiedział, że chociaż spodziewa się podstawowej straty operacyjnej w roku fiskalnym 2022, druga połowa roku skorzysta na poprawionym popycie krajowym i międzynarodowym oraz zwiększonym przepływie środków pieniężnych w bieżącym kwartale.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *