Cadillac Fairview, będący własnością funduszu emerytalnego, może pochwalić się doświadczeniem w poświęcaniu czasu na projekty.
Gospodarka zakupowa w centrum Vancouver nadal boryka się z trudnościami, odkąd Nordstrom Inc. zamknęła swoje podwoje. (NYSE:JWN) otworzyła swój flagowy sklep w Vancouver w czerwcu ubiegłego roku.
Decyzja ta, będąca częścią wyjścia sprzedawcy detalicznego z Seattle z Kanady, wywołała wiele spekulacji ze strony specjalistów z branży detalicznej i doświadczonych obserwatorów na temat sposobu wykorzystania wolnej powierzchni.
Flagowa lokalizacja handlowa o powierzchni 230 000 stóp kwadratowych w CF Pacific Center pozostaje pusta od 13 czerwca 2023 r.
Cadillac Fairview, zarządca centrum handlowego i 50% właściciel, nie spieszy się z przebudową lub zapełnieniem powierzchni, powiedziała Lillian Tommonds, wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej w Cadillac Fairview. B.I.V Z wyprzedzeniem w tym miesiącu.
„Nic nie zostało uzgodnione, jak nic” – powiedział Tommonds. „To nie jest tak, że jesteśmy blisko zrobienia czegokolwiek”.
Cadillac Fairview, należący do Ontario Teachers’ Pension Fund, który twierdzi, że zarządza aktywami o wartości ponad 30 miliardów dolarów, a także inni duzi gracze mają większą swobodę w poświęcaniu czasu na przebudowę i zmianę zagospodarowania przestrzennego niż mniejsi właściciele centrów handlowych.
Podobne opóźnienie występuje w projekcie na terenie dawnego hotelu Four Seasons Vancouver.
Tarcia między Cadillac Fairview a Four Seasons doprowadziły do procesów sądowych i opuszczenia przez sieć hoteli w 2020 roku 30-piętrowego wieżowca zarządzanego przez Cadillac Fairview przy Howe Street nad CF Pacific Center. Obiekt ten jest hotelem Four Seasons od ponad 40 lat.
Rekonstrukcja wnętrz miała miejsce w czasie pandemii i trwa, jednak nie zapowiedziano żadnego nowego brandingu hotelu.
– powiedział Tommonds B.I.V Pozycja spółki jest taka sama jak w grudniu 2023 roku.
Właśnie wtedy powiedział nam Tom Knoepfel, obecnie emerytowany starszy wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej Cadillac Fairview B.I.V„Nie sfinalizowaliśmy jeszcze planów budynku. Być może będzie w nim znajdować się część mieszkalna. Nie wiem. Nie ustaliliśmy też, jakie będzie końcowe przeznaczenie budynku. Spodziewam się, że ostatecznie przynajmniej część budynek będzie hotelem.”
Inne projekty Cadillaca Fairview w Vancouver pozostały bezczynne.
W 2000 roku Cadillac Fairview kupił cenną nieruchomość w Vancouver pod adresem 1133 West Georgia Street i pozostawił ją nietkniętą przez lata. W tamtym czasie w tym miejscu znajdowała się betonowa skorupa budynku opuszczonego w latach 90. XX wieku.
Ostatecznie firma sprzedała nieruchomość firmie Holborn, która ją zagospodarowała po nieudanej próbie budowy hotelu Ritz-Carlton. Na terenie znajduje się obecnie apartamentowiec zaprojektowany przez Arthura Ericksona nad hotelem Trump, obecnie Paradox Hotel Vancouver.
Inne duże firmy pozostawiły duże obszary nieruchomości pustymi na długie okresy.
Pochodzący z Hongkongu potentat na rynku nieruchomości i miliarder Lee Shao-ki (96 lat) jest właścicielem firmy Henderson Development Canada Ltd., chociaż jego nieruchomościami zarządzają jego synowie Martin i Peter.
Henderson jest właścicielem centrum handlowego International Village Mall przy 88 West Pender Street, w którym przez większość swojej 25-letniej historii znajdowały się znaczne wakaty w powierzchni handlowej na piętrze.
W pierwszej dekadzie XXI wieku Henderson zwrócił się o pomoc do właściciela centrum handlowego w Vancouver, Thomasa Funga, aby wypełnić tę pustą przestrzeń, powiedział Fung Wołowina W 2008.
Zamiast tego Fung skupił się na zapełnieniu swojego Aberdeen Center w Richmond, na którego budowę wydał 100 milionów dolarów w 2003 roku, kiedy to krytycy wierzyli, że jego centrum handlowe upadnie.
Fung, którego korzenie sięgają właściciela Fairchild Group, firmy nadawczej zajmującej się nadawaniem programów radiowych w języku kantońskim i mandaryńskim, był w stanie wypełnić swoje centrum handlowe kilkoma zewnętrznymi najemcami, ale także dziesiątkami marek, których był franczyzobiorcą lub posiadał bezpośrednio.
Założył firmy takie jak Saint Germain Bakery i Price Just 4 You i sprowadził do Kanady takie marki jak Beard Papa jako główny franczyzodawca Kanady.
Powiedział Fung B.I.V Na początku tego miesiąca znalezienie odpowiedniego najemcy do zajęcia dużej powierzchni w centrum handlowym mogło zająć wynajmującemu ponad rok.
Powiedział, że gospodarka detaliczna Kolumbii Brytyjskiej nie jest tak silna jak wiele lat temu i wątpi, czy jakikolwiek sprzedawca detaliczny chciałby przejąć całą dawną przestrzeń Nordstrom.
Fung nie kontaktował się z Cadillac Fairview w sprawie powierzchni, ale powiedział, że może być zainteresowany wynajęciem od 25 000 do 30 000 stóp kwadratowych. Następnie wprowadzi markę azjatycką lub marki azjatyckie.
Powiedział, że Cadillac Fairview musi oferować trzy główne rzeczy, aby być zainteresowanym:
- Pożądani najemcy z sąsiedztwa;
- Elastyczny leasing obejmujący co najmniej stały procentowy składnik sprzedaży; I
- Pomoc finansowa w zakresie ulepszeń witryny w celu budowy sklepów.
„Bardzo atrakcyjna długoterminowa umowa najmu może przyciągnąć tam część najemców” – powiedział.
Dodał, że ogromne znaczenie mają prace uzupełniające w tym miejscu.
Krążą pogłoski, że wynajęciem powierzchni zainteresowana jest La Maison Simons z siedzibą w Quebecu.
Na początku czerwca firma ogłosiła dwie oddzielne umowy najmu większości z dwóch byłych lokalizacji Nordstrom w Toronto w CF Toronto Eaton Centre i Yorkdale Shopping Centre.
„Nie musisz być neurochirurgiem, aby połączyć kropki” – powiedział Craig Patterson, właściciel i konsultant w Retail Insider.
Powiedzieć Wołowina Jego źródła podają, że La Maison Simons prowadzi rozmowy z Cadillac Fairview na temat wynajmu powierzchni w CF Pacific Center.
Stwierdził także, że wierzy, że Eataly – sieć sklepów spożywczych posiadająca własne restauracje i cztery lokalizacje w okolicach Toronto – planuje ekspansję w Vancouver i może być zainteresowana CF Pacific Centre.
„W negocjacjach musi to być wygrana dla obu stron” – powiedział Patterson.
„Najemcy będą mieli wpływ na to, czy są naprawdę dobrymi najemcami, a Cadillac przyzna Fairview dodatek budowlany, dzięki czemu zapłaci za część budowy, prawdopodobnie łącznie z Simmonsem”.
Jednak biorąc pod uwagę niedostatek dużej powierzchni handlowej, Patterson powiedział, że Cadillac Fairview może mieć przewagę w negocjacjach.
Stwierdził, że jego zdaniem Cadillac Fairview powinien spróbować wypełnić swoją powierzchnię raczej wcześniej niż później, ponieważ brak dużego najemcy głównego prawdopodobnie zaszkodziłby innym najemcom w głównym korytarzu centrum handlowego.
„Spójrzcie na sprzedaż na metr kwadratowy w CF Pacific Center w porównaniu z 2019 rokiem – jest znacznie niższa” – powiedział Patterson.
Wskazał na badanie Retail Council of Canada, które wykazało, że średnia sprzedaż na metr kwadratowy w CF Pacific Center w 2023 r. wyniosła 1324 dolary. Przed pandemią liczba ta była o około 41 procent wyższa i wynosiła 1865 dolarów za metr kwadratowy – powiedział Patterson.
„Może to raczej wskazywać, że w Vancouver nie doszło do ożywienia w centrum miasta, jeśli chodzi o ruch pieszy i zakupy” – stwierdził.
[email protected]