Publiczne Centrum Kultury w Nantong / TJAD Geometria czasu i przestrzeni
+40
- Powierzchnia:
30 000 metrów kwadratowych -
ogólny:
2020
- Kino: Yuan Ma, ZY Fotografia architektoniczna
-
Główni Architekci:
Limin Jiang, Yu Zhang i Xi Luo
tło. W październiku 2020 r. Centrum Kultury Publicznej Nantong Development Zone zostało ostatecznie ukończone i otwarte po trzech latach projektowania i budowy. Łączna powierzchnia zabudowy centrum kultury to około 32 tys. metrów kwadratowych, z czego powierzchnia działki to 25 tys. Składa się z trzech funkcji: biblioteki (10 000 mkw.), domu kultury (10 000 mkw.) i archiwum (5 000 mkw.). Baza znajduje się w głównej działce biznesowej dzielnicy Nengda w Nantong Development Zone i zajmuje powierzchnię około 35 000 metrów kwadratowych. Północ sąsiaduje z Chengxing Road, miejską arterią. Wschód i zachód sąsiadują z odgałęzieniem miasta, Changyuan Road i Long Road i łączą się z Nengda Central Park od strony południowej. Stanowi przecięcie centralnej osi dzielnicy biznesowej i osi krajobrazu ekologicznego.
Koncepcja projektu —— Czaple w sunglow do przodu do lotu. Brak kontekstu historycznego i brak cech przestrzennych miast są często problemem, z jakim muszą zmierzyć się architekci na nowym obszarze miejskim zbudowanym z płaskiego terenu. Dlatego kierowaliśmy się zasadą projektową miejsca wydobywania genów i integrowania regionalnych wrażeń. Mining Jane’s Place: Projekt inspirowany jest czaplami, które architekci widzieli na miejscu i wzdłuż brzegu rzeki podczas badania terenu, a które są również motywem czapli w Central Parku. Dom kultury znajduje się z jednej strony na wodzie stojącej. Rozsuwana ściana osłonowa od strony południowej budynku otwiera się na jezioro. Szkło do ścian osłonowych przyjmuje sitodruk, tworząc płaskie „skrzydła”, jak rozpostarte skrzydła. Ogólny schemat budynku jest pofałdowany, elegancki i elegancki, podsumowując żywy obraz „oddalających się białych ptaków i chmur”.
Uwzględnianie wrażeń regionalnych: panoramę centrum kulturalnego składa się z szeregu ciągłych łuków, które tworzą zróżnicowany i ciągle zmieniający się efekt panoramy, gdy spojrzenia ludzi się poruszają. Pofałdowana krzywa dachu jest najbardziej reprezentatywną cechą tradycyjnej osady Jiangnan. Odwrócony murowany gzyms „skrzydła rozpościerają się jak ptak, skrzydła trzepoczą jak bażant” jest wyraźnie odzwierciedlony w bardziej wdzięcznej i lekkiej architekturze Jiangnana. Dlatego projekt jest nowoczesny i zwięzły, a jednocześnie zawiera wrażenie tradycyjnego kontekstu Jiangnan.
Generowanie projektu, zintegrowana modulacja. Najpierw, zgodnie z rozkładem funkcjonalnym okolicznych miast, kształtuje się ogólny styl archiwum i biblioteki wschodniej (temat urbanistyczny) oraz zachodniego ośrodka kultury (charakterystyka wspólnotowa). Projekt nie rozdziela trzech funkcji w układzie rozproszonym, ale łączy je organicznie w łańcuch i integruje poprzez duże lobby. Dogęszczenie i utowarowienie budynku sprawia, że funkcje są ściśle ze sobą powiązane, w skróceniu linii przepływu, oszczędności terenu i innych aspektach są zauważalnymi efektami przy zachowaniu możliwości przyszłej zabudowy. Koncepcja złożonego i zróżnicowanego kompleksu kulturowego jest bardziej zgodna z dzisiejszymi zasadami otwartego i wydajnego projektowania.
Następnie, poprzez szereg technik „renderowania, rozszerzania, otwierania”, budynek w naturalny sposób rozszerza się i tworzy stan wzajemnej integracji i przenikania się z miastem i naturą.
Wprowadzenie: Nawiązując do relacji miasta, granice budynku zbiegają się w czterech kierunkach w kierunku obwodu bazy, tworząc przestrzeń placu wejściowego, który w naturalny sposób kształtuje kształt budynku. Każdy plac jest połączony z holem centralnym i zintegrowany, tworząc plac obywatelski po stronie północnej, a sport i środowisko po stronie zachodniej. Park i park pamięci po stronie wschodniej oraz park rozrywki na nabrzeżu po stronie południowej obejmują cztery parki rozrywki.
Rozbudowa: Główny budynek rozciąga się na południe w kierunku otwartego jeziora. W rezultacie lobby, centrum kultury i biblioteka mają szerokie, przejrzyste korytarze widokowe, takie jak „Długi Zwój Krajobrazu” i „Wielki Ekran Miasta”, jakby zawieszone w środku miasta na ogromnym obraz.
Rozłóż: dach budynku jest pofalowany i wydłużony, tworząc przestrzeń dachową „pawilonu”. Sufit od strony południowej jest stopniowo zakrzywiony w celu zaspokojenia potrzeb górnej przestrzeni teatru i rozszerzenia widoku na bibliotekę, tworząc piękny horyzont, jak skrzydła rozpostarte jak ptaki i skrzydła trzepoczą jak bażant.
Strategia budowania – spójny język, staranne tworzenie. Architekci dążą do utrzymania spójnego procesu strategicznego i nadal używają pojedynczego elementu „Czapla w słońcu” jako wyrazu kreatywnej koncepcji w dogłębnej konstrukcji, aby uniknąć słabości kulturowej spowodowanej nadmierną kombinacją technik i elementów . Jako budynek publiczny w powstającym obszarze miejskim, musi pokazywać nastawienie czasu, ale używając współczesnego wyrafinowanego słownictwa i koncepcji projektowych, musi subtelnie zintegrować kontekst regionalny z projektem szczegółowym, zamiast iść w drugą stronę. . Mamy więc nadzieję, że stworzymy subtelne detale na ścianie osłonowej i skórze migawki.
Składana ściana kurtynowa: Użyliśmy szklanej ściany osłonowej nadrukowanej na „Urban Giant Curtain” na południowej fasadzie, która rozłożyła się w kierunku jeziora. Poprzez trójwymiarowe zestawienie trójkątów, w połączeniu ze szkłem z sitodrukiem w białe pióra na przemian z przezroczystym szkłem, powstaje wizualny efekt rozbudowanych i warstwowych skrzydeł. Jednocześnie tworzy mgliste piękno światła i ciemności majaczące na horyzoncie.
Trójwymiarowa żaluzja skrzydłowa: poza szklaną ścianą osłonową, zamiast tradycyjnego gniazda ze stopu aluminium, konstrukcja wykorzystuje trójwymiarową technologię szczelinową. Wielopłaszczyznowe, trójwymiarowe otwory, jednocześnie zmniejszając zużycie energii w budynku, tworzą bogaty efekt światła i cienia oraz żywy rytm powierzchni. Co więcej, na otworach wentylacyjnych 3D przedziurawiliśmy wzór białego pióra. Nawiązując do tematu, zwiększa subtelny poziom niemal ludzkiej skali budynku, w połączeniu z projektem oświetlenia wnętrza, tworząc wyjątkowy i kulturalny efekt sceny nocnej.
Związek zawodowy. Ogólne Centrum Kultury Strefy Rozwoju Nantong pełni wiele funkcji. W budynku znajduje się biblioteka obywatelska, archiwa osiedlowe, teatr z czarną skrzynką, audytorium na 800 osób oraz kompleksowe centrum aktywności obejmujące zajęcia dla młodzieży i seniorów. Ponadto wśród trzech bloków funkcjonalnych znajduje się charakterystyczne kompozytowe atrium 3D, które jest otwarte, wspólne i przyjazne dla środowiska. Wprowadzając wspomniane wyżej szare przestrzenie, zintegrowaliśmy podstawowe funkcje sportu, rozrywki, gastronomii, handlu detalicznego, serwisów społecznościowych, wystaw i innych różnorodnych funkcji użyteczności publicznej. Oprócz zaspokojenia ogólnych usług kulturalnych społeczności, zwraca większą uwagę na interakcje społeczne, uczestnictwo, interakcję, oświecenie artystyczne, zdrowy tryb życia i inne aspekty dbania o życie ludzkie, aby zaprezentować się w mieście jako innowator i lider nowego kulturalnego stylu życia.
wniosek. „Czapla w słonecznym blasku naprzód do lotu”: Dzięki eleganckiemu wizerunkowi, otwartemu i integracyjnemu nastawieniu, innowacyjnemu duchowi i przyjaznej dla środowiska koncepcji, Publiczne Centrum Kultury Nantong Development Zone stało się nowym salonem lubianym przez obywateli i pionierem The Times kieruje rozwojem i reformą ośrodka kultury od początku jego istnienia.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”