Przewodniczący Senatu Nicholas Scutari powiedział, że chce zmusić państwo do zmniejszenia powierzchni zajmowanej przez nieruchomości w związku z trwającym spadkiem siły roboczej rządu stanowego i przejściem na pracę hybrydową i zdalną, pobudzoną pandemią.
Scutari (D-Union), który przewodniczy komisji legislacyjnej nadzorującej stanowe umowy najmu, powiedział w poniedziałkowym wywiadzie, że New Jersey „przechodzi do nowej fazy biznesu”, która nie wymaga tego rodzaju wynajmowanych biur, których kiedyś potrzebował stan.
Scutari powiedział, że prawie 40% pracowników państwowych nie musi już przychodzić osobiście do swoich biur, chociaż nie jest jasne, jak ta liczba zmienia się z dnia na dzień.
Powiedział: „Jeśli mamy przejść do długoterminowego scenariusza pracy z domu, musimy pomyśleć o elastycznej przestrzeni, przestrzeni, w której nie masz biurka, a twój dyplom wisi na ścianie. ” .
Komitet, zwany Joint Space Lease and Use Committee, spotkał się w poniedziałek po raz pierwszy od grudnia 2021 r., aby zatwierdzić pięć zawiadomień o proponowanych umowach najmu, które zostały złożone przez administrację gubernatora Phila Murphy’ego, ale komisja odłożyła rozpatrzenie 23 innych.
„Możesz spierać się o korzyści płynące z pracy w domu, ale jeśli chcesz pozwolić ludziom pracować z domu, myślę, że musimy na nowo wymyślić, jak wygląda przestrzeń biurowa i zaoszczędzić pieniądze podatników, nie mając tych ogromnych biurek”, Scutari powiedział.
Scutari odmówił odpowiedzi na pytanie, czy administracja odpowiedziała na jego prośbę o plan określający szczegółowo przyszłość biur rządowych w New Jersey.
Stan uruchomił w lipcu pilotażowy program pracy zdalnej, który wymaga od wszystkich departamentów i władz stanowych oferowania do dwóch dni pracy zdalnej tygodniowo. Niektórzy pracownicy — to znaczy ci, których obowiązki wymagają osobistej interakcji z mieszkańcami — nie kwalifikują się.
Rzecznik Departamentu Skarbu powiedział, że państwo „wdraża obecnie długoterminowy plan strategiczny dotyczący wykorzystania przestrzeni w całym stanie” i podziękował Scutari za zaproszenie go na spotkanie i zatwierdzenie pięciu umów najmu. Ale powiedzieli, że dodatkowe opóźnienie spowodowało koszty.
„Obecnie czynsze w dwóch budynkach rządowych wygasły, a właściciele wystosowali wezwania do zapłaty, co kosztuje państwo dodatkowe pieniądze” – powiedział rzecznik.
Państwo wynegocjowało nowe warunki najmu z niższym czynszem. Dodali, że te umowy najmu czekają na zatwierdzenie.
Całkowity koszt wygaśnięcia dzierżawy nie jest jeszcze znany, ale oczekuje się, że wygaśnięcie będzie kosztować stan 5 milionów dolarów wyższych opłat leasingowych wynikających z przeniesień na okresy miesięczne w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 lipca.
„To jest problem, ale wiesz co, długoterminowe oszczędności mogą być znaczące. Więc to jest moja obawa – jeśli mamy wyjść z branży powierzchni biurowej, wyjdźmy z tego” – powiedział Scutari.
Pięć zatwierdzonych w poniedziałek umów najmu obejmowało cztery obiekty policji stanowej New Jersey w całym stanie oraz centrum rekrutacji i zatrzymania Departamentu Spraw Wojskowych i Weteranów w Passaic. Trzyosobowy panel jednogłośnie zatwierdził każdą dzierżawę.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”