Nagłośniona walka o jedzenie między Pepsi-Co Foods a Loblaw została rozwiązana.
Konsumenci mogą spodziewać się, że w święta wielkanocne będą dostępne w sklepach spożywczych należących do Loplaw w sklepach spożywczych należących do Loplaw.
„Cały czas chodziło o dostarczanie naszym klientom wartości” – powiedziała rzeczniczka Leblau, Kathryn Thomas w sobotnim e-mailu.
„Cieszymy się, że po raz kolejny mamy szeroki wybór w naszej alejce z chipsami, z mieszanką nowych kanadyjskich smaków i klasycznych ulubionych w różnych cenach, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów” – powiedział Thomas.
„Wysyłka produktów rozpocznie się w poniedziałek i spodziewamy się, że będą one w pełni zaopatrzone przed świętami wielkanocnymi” – powiedział Thomas.
Umowa obejmuje gubernatorów Frito Lay i Quaker.
W e-mailu wysłanym do sklepów przez Loblaw i otrzymanym przez The Star, Loblaw powiedział, że przesyłki mają szybko wrócić do normy.
„Od poniedziałku przesyłki wrócą i znów możemy zapewnić naszym klientom szeroki asortyment asortymentu w alejkach z przekąskami, śniadaniami i przygotowywaniem posiłków” – czytamy w e-mailu.
„Zachęcamy sklepy do dalszego wspierania marek, które dodały do swojej kolekcji podczas przerwy w działaniu Frito Lay” – kontynuował e-mail. „Loblaw nie podjął żadnych zobowiązań wobec Frito Lay dotyczących miejsca na półkach, więc nie musisz przydzielać im takiej samej ilości miejsca przed przerwą w dostawie. Będziemy nadal wspierać marki takie jak Old Dutch i Kettle Chips na ulotce, więc zachęcamy te marki do bycia na półkach sklepowych., nieprzerwanie”.
Napięcia spowodowały, że kanadyjscy konsumenci nie mogli kupować Doritos, Cravels, Tostetos i innych marek Frito-Lay w sklepach spożywczych należących do Loplow.
Chipy zniknęły z półek sklepowych na początku tego roku po tym, jak Frito-Lay próbowała podnieść ceny pobierane przez Loblaw Ltd. za niektóre produkty.
Po tym, jak Loblau odmówił, Frito-Lay wycofał sprzedaż u giganta spożywczego.
Podsyciło napięcia z powodu problemów z łańcuchem dostaw i inflacji cen żywności, co doprowadziło do wybuchu epidemii.
„Teraz wspólnie rozwiązaliśmy problemy z jednym z naszych cenionych partnerów detalicznych i dziękujemy naszym lojalnym klientom, pracownikom i partnerom za wsparcie w tym trudnym czasie” – powiedziała Sherry Morgan z Pepsi-Co w sobotnim e-mailu.
„Jesteśmy zaangażowani w produkcję i operacje w Kanadzie i czekamy na wznowienie dystrybucji naszych produktów od wybrzeża do wybrzeża w nadchodzących dniach”, powiedział Morgan.
Nie było komentarza, kto był pierwszym w sporze.
„Ponieważ jest to poufna sprawa z krytycznym klientem, nie mogę podać dodatkowych szczegółów” – powiedziała Morgan w swoim e-mailu.
Rezultat jest „fantastyczny”, powiedział Michael Graydon, dyrektor generalny Food, Health and Consumer Products Canada, krajowego stowarzyszenia handlowego reprezentującego producentów żywności, napojów i towarów konsumpcyjnych w Kanadzie.
„Powinniśmy zobaczyć, jak półki zapełniają się dość szybko”, powiedział Graydon w wywiadzie telefonicznym.
Graydon powiedział, że nie był zaskoczony, widząc rozwiązanie sprawy.
„To nie było pytanie, czy” – powiedział. „To bardziej kwestia czasu”.
„Myślę, że to bardzo pozytywna rzecz” – powiedział Graydon. „Szkoda, że osiągnęła ten stan”.
Porozumienie zostało przyjęte z zadowoleniem przez Sylvaina Charlebois, który jest naukowcem i profesorem dystrybucji żywności i polityki żywnościowej na Uniwersytecie Dalhousie w Halifax.
„Ta kontrowersja nie pomogła ogólnie w przemyśle spożywczym” – powiedział Charlebois w wywiadzie telefonicznym.
Pliki od Rosy Saba
Dołącz do rozmowy
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”