Linie lotnicze Air Canada AC-T opóźniły lub odwołały prawie 2000 lotów podczas długiego weekendu z okazji Dnia Kanady, co według jednego z ekspertów może oznaczać przedsmak dalszych kłopotów dla pasażerów.
Prawie połowa wszystkich lotów największych linii lotniczych w kraju – w tym tanich Air Canada Rouge i regionalnego partnera Jazz Aviation – została zakłócona od soboty do poniedziałku, wynika z danych usługi śledzenia FlightAware.
1965 opóźnień i odwołań lotów kontrastuje z danymi niektórych innych kanadyjskich linii lotniczych, takich jak WestJet, Air Transat i Flair Airlines, które zgłosiły niższy poziom zakłóceń lotów.
Oznaczało to również niewielki wzrost w stosunku do poprzedniego weekendu, pomimo nieplanowanego niedoboru kontrolerów ruchu lotniczego Nav Canada, który zakłócił plany podróży tysięcy osób w tym okresie.
Posty i zdjęcia zygzakowatych linii i rozdętych terminali na lotniskach w Toronto i Montrealu krążyły w mediach społecznościowych w ciągu ostatnich kilku dni, a pasażerowie wyrażali frustrację z powodu późnych startów i obsługi klienta, co było powrotem do scen popandemicznego chaosu na lotniskach. rok temu.
„To morze ludzkości i chaosu na lotnisku w Montrealu dzisiejszego popołudnia” – powiedział pasażer Andrew Holland na Twitterze w poniedziałek wieczorem.
„Porzucone walizki, opóźnione loty i ogromny wybór taksówek. To sprawia, że doświadczenie w Pearson w Toronto w zeszłym tygodniu wydaje się bułka z masłem”.
Air Canada wskazała, że sektor podróży lotniczych jest obecnie w okresie szczytu lata, a ponad 140 000 klientów każdego dnia wchodzi na pokład samolotów firmy.
„Naszym najwyższym priorytetem jest zapewnienie wszystkim bezpiecznej podróży, nawet jeśli wymaga to dodatkowego czasu” – powiedział rzecznik Peter Fitzpatrick w e-mailu.
Nabrzmiałe rozkłady lotów i mniej rezerwowych samolotów odgrywają rolę w zakłóceniach w podróży, powiedział John Griddick, profesor w programie zarządzania lotnictwem na Uniwersytecie McGill, dodając, że liczba zakłóceń ma tendencję wzrostową.
„Ludzi dużo ludzi, samoloty są pełne, a niezawodność operacyjna lub wsparcie operacyjne są bardzo małe” – powiedział Gradec.
„Jeśli samolot się zatrzyma, z jakiegokolwiek powodu – zdarzają się mechaniczne rzeczy – musisz naprawić samolot przed odlotem. Więc automatycznie przyjmujesz lub anulujesz te okropne opóźnienia.”
Gredke dodał, że Air Canada ma „bardziej napięty” harmonogram po załamaniu się przychodów spowodowanym ograniczeniami w podróżowaniu związanymi z COVID-19, przy czym firma operuje na prawie 90 procentach swojej zdolności lotniczej sprzed pandemii.
Przewoźnik powtórzył tę wiadomość, zauważając, że powrót do zdrowia po kluczu w zębatkach dowolnego systemu pełnego pochylenia może zająć więcej czasu.
„Na przykład, kiedy burze uziemiły nasze operacje, jak widzieliśmy w ostatni weekend na północnym wschodzie, możemy potrzebować więcej czasu niż planowaliśmy, aby przygotować samoloty do następnego lotu” – powiedział Fitzpatrick.
Dodał, że Air Canada ma dużą liczbę pracowników i ma ich więcej niż latem 2019 r., mimo że obsługuje mniej lotów.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”