Porsche 718 Spyder RS ​​stało się szczytem rodziny z silnikiem umieszczonym centralnie

Porsche 718 Spyder RS ​​stało się szczytem rodziny z silnikiem umieszczonym centralnie


Trzydzieści lat po wprowadzeniu na rynek samochodu koncepcyjnego Boxster, Porsche wprowadza na rynek najmocniejszą jak dotąd wersję popularnego roadstera z silnikiem umieszczonym centralnie: nowe Porsche 718 Spyder RS. Po raz pierwszy wolnossący, wysokoobrotowy silnik 911 GT3 został zastosowany w sportowym samochodzie z odsłoniętym silnikiem umieszczonym centralnie.


Porsche wieńczy linię modelową 718 z silnikiem umieszczonym centralnie, sportowym samochodem zaprojektowanym z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy: nowy 718 Spyder RS ​​to otwarty dach odpowiednika 718 Cayman GT4 RS. Po raz pierwszy 368 kW (500 KM; 718 Spyder RS: zużycie paliwa* w cyklu mieszanym (WLTP) 13,0 l/100 km, emisja CO* w cyklu mieszanym (WLTP) 294 g/km, 911 GT3: zużycie paliwa* w cyklu mieszanym (WLTP) ) 12,9 l / 100 km, emisja CO2 * w cyklu mieszanym (WLTP) 293 g / km) Wolnossący, sześciocylindrowy bokser 911 GT3 w sportowym samochodzie z otwartym dachem i umieszczonym centralnie silnikiem. Ta sama lekka jednostka napędowa o wysokoobrotowej konstrukcji napędza również samochód wyścigowy Porsche 911 GT3 Cup. Wyjątkowo miękki i lekki, ręczny miękki dach 718 Spyder RS ​​sprawia, że ​​imponujący dźwięk silnika jest jeszcze bardziej fascynujący. Efekt potęguje standardowy, lekki sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej oraz charakterystyczne, praktyczne wloty powietrza po bokach za zagłówkami.

Wysokoobrotowy wolnossący silnik i zdecydowanie lekka konstrukcja

Układ napędowy nowego 718 Spyder RS ​​jest identyczny z układem napędowym 718 Cayman GT4 RS Coupe. Sześciocylindrowy bokser o pojemności skokowej 4,0 l osiąga prędkość obrotową 9000 obr./min i rozwija moc 368 kW (500 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm. W połączeniu z siedmiobiegową przekładnią PDK o krótkim zasięgu, sześciocylindrowy silnik przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy. Samochód osiąga 200 km/h w zaledwie 10,9 sekundy. W porównaniu z 718 Spyder bez oznaczenia RS, nowy topowy model nie tylko zyskuje dodatkowe 59 kW (80 KM), ale także przyspiesza do 100 km/h w pół sekundy. Maksymalna prędkość wynosi teraz 308 km/h zamiast 300 km/h.

READ  Słuchawki Apple Vision Pro mogą nie być dostarczane z górnym paskiem w pudełku

Jak każdy nowoczesny model RS, nowy 718 Spyder RS ​​jest dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią biegów Porsche (PDK). Ta skrzynia biegów błyskawicznie zmienia 7 biegów i zapewnia maksymalną wydajność. Łopatki zmiany biegów pozwalają kierowcy trzymać ręce na kierownicy nawet podczas ręcznej zmiany biegów. Alternatywnie kierowca może skorzystać z ergonomicznie zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej. Oprócz mocniejszego silnika, zmniejszona masa nowego modelu również przyczynia się do lepszych osiągów: ważący 1410 kg Spyder RS ​​waży o 40 kg mniej niż 718 Spyder wyposażony w PDK i jest w rzeczywistości o pięć kilogramów lżejszy niż zamykany 718 Cayman GT4 RS. Spyder RS ​​reprezentuje najnowszy znak rozpoznawczy linii modelowej, która została wprowadzona na rynek w 2016 roku.

Zrównoważona aerodynamika

Przód nowego Porsche 718 Spyder RS ​​jest prawie identyczny jak przód 718 Cayman GT4 RS. Standardowa przednia maska ​​jest wykonana z CFRP i ma szeroki wlot powietrza nad zderzakiem. Dwa kanały NACA poprawiają chłodzenie hamulców bez negatywnego wpływu na wartość Cd. Boczne listwy na zewnętrznych krawędziach zderzaka zwiększają siłę docisku. Krawędź przedniego błotnika jest nieco krótsza niż w 718 Cayman GT4 RS, co w połączeniu z dużym tylnym spojlerem zapewnia większą siłę docisku Caymana, co wymaga większej krawędzi spojlera dla równowagi aerodynamicznej. Zamiast skrzydła 718 Spyder RS ​​ma efektowną krawędź w kształcie kaczego ogona. Wszystkie elementy aerodynamiczne są misternie skoordynowane. Utrzymuje równowagę aerodynamiczną pojazdu i zapewnia maksymalną stabilność przy dużych prędkościach.

Czysty czysty design

Nowy 718 Spyder RS ​​jest wyposażony w lekki, ręcznie obsługiwany pojedynczy pokład. Konstrukcja jest niesamowicie kompaktowa, składa się z dwóch części: żagla słonecznego i deflektora pogodowego. Oba są całkowicie wyjmowane i mogą być przechowywane razem lub osobno w samochodzie. Żagiel przeciwsłoneczny może być również używany samodzielnie jako „bimini”, chroniąc w ten sposób kierowcę i pasażera z przodu przed intensywnym słońcem. W tym przypadku kabina pasażerska pozostaje w dużej mierze otwarta na boki i za pasażerami.

READ  Google wprowadza technologię sztucznej inteligencji do Gmaila, Dokumentów i nie tylko

W połączeniu z owiewką tworzy to kompletny dach, który przy podniesionych szybach bocznych zapewnia skuteczną ochronę przed deszczem. Cały dach, łącznie z częściami mechanicznymi, waży zaledwie 18,3 kg. To o 7,6 kg mniej niż 718 Spyder i 16,5 kg mniej niż 718 Boxster. Kierowcy, którzy chcą zrzucić dodatkowe osiem kilogramów z masy samochodu, mogą całkowicie zostawić dach w domu, jeśli pozwala na to pogoda.

Sportowe zawieszenie o najwyższej precyzji i zwinności

Podwozie 718 Spyder RS ​​wykorzystuje komponenty z 718 Cayman GT4 RS i 718 Spyder i zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu maksymalnej przyjemności z jazdy po krętych drogach. Jest standardowo wyposażony w Porsche Active Suspension Management (PASM) ze sportowym tuningiem i jest obniżony o 30 mm. Jest również wyposażony w Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, łożyskami kulkowymi zawieszenia i 20-calowymi aluminiowymi kołami. Zachowanie podwozia charakteryzuje się bardzo ostrą precyzją kierowania, a także niezwykle zwinnym i neutralnym prowadzeniem. Wysokość jazdy, pochylenie kół, rozstaw kół i stabilizator poprzeczny można regulować indywidualnie. W porównaniu z 718 Cayman GT4 RS, sprężyny i amortyzatory zostały obniżone, aby uzyskać wyraźnie bardziej zrelaksowaną i wygodną konfigurację.

Projekt wnętrza zorientowany na wydajność

Określa również sportowy charakter wnętrza samochodu: projekt wnętrza został zredukowany do niezbędnych elementów funkcjonalnych i ergonomicznych. Kierownica RS Sport jest pokryta materiałem Race-Tex i ma żółte oznaczenie na godzinie 12. Standardowe fotele kubełkowe są wykonane z lekkiego CFRP z wykończeniem z włókna węglowego i zapewniają szczególnie imponujące podparcie boczne. Pokrowce na siedzenia są wykonane z czarnej skóry, a perforowane środkowe siedzisko Race-Tex ma kontrastowy kolor z czarnym tłem. Kontrastujące kolory to arktyczna szarość lub karminowa czerwień.

Logo Spyder RS ​​jest wyhaftowane w odpowiednim kolorze na zagłówkach. Deska rozdzielcza i wyposażenie są pokryte skórą. Dostępne kolory nadwozia obejmują cztery kolory standardowe i trzy lakiery metaliczne, w tym nowy metalik wanadowo-szary, a także kolory specjalne Arctic Grey, Shark Blue i Ruby Star Neo.

READ  Poradnik i wskazówki dotyczące czyszczenia słuchawek

Opcjonalny pakiet Weissach i pasujący chronograf

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet Weissach dla Spydera RS. Opcjonalne, wyjątkowo lekkie koła magnezowe można zamówić z pakietem wyposażenia zorientowanym na osiągi. Rury wydechowe sportowego układu wydechowego są wykonane z tytanu. Wygląd inspirowany jest limitowaną edycją 935 z 2018 roku. Jednym z najbardziej rzucających się w oczy elementów wizualnych wewnątrz samochodu jest górna część deski rozdzielczej pokryta antyodblaskową powłoką Race-Tex. Dostępny wyłącznie dla nabywców Porsche 718 Spyder RS, jest to ręcznie wykonany Porsche Design Chronograph – wysokiej jakości zegarek, który powstał w ramach wewnętrznego procesu produkcji zegarków Porsche w Solothurn w Szwajcarii. Specjalnie zaprojektowany, aby pasował do konfiguracji pojazdu, lekka obudowa jest wykonana z tytanu, tarcza z włókna węglowego, a pasek ze skóry samochodowej. Wirnik z tyłu odzwierciedla wzór koła 718 Spyder RS.


718 Spyder RS ​​Chronometr, 2023, Porsche AG

Zegarki z chronografem Porsche Design

„718 Spyder RS ​​podnosi przyjemność z jazdy na nowy poziom w samochodach z otwartym dachem” — mówi Andreas Preuninger, szef GT Cars. „Połączenie niepowtarzalnego silnika GT3, bliskiego przełożenia, kompaktowych wymiarów, zmniejszonej masy, wyścigowego zawieszenia zoptymalizowanego pod kątem jazdy na drogach i maksymalnej otwartości zapewnia bardzo fascynujące i niefiltrowane wrażenia z jazdy”.

Nowe Porsche 718 Spyder RS ​​świętuje swoją publiczną premierę w czerwcu podczas uroczystości z okazji 75. rocznicy samochodów sportowych Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Niedługo potem pojawi się na Goodwood Festival of Speed ​​w Anglii.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *