„Zawsze chciałem to zrobić”, mówi właściciel Aquabusa Geoff Pratt, który planuje w końcu zelektryfikować większą część floty.
Treść artykułu
Aquabus w Vancouver, mała, kolorowa łódź False Creek, która zabiera mieszkańców i turystów do popularnych miejsc, takich jak Science World i Granville Island, stał się elektryczny.
Reklama 2
Treść artykułu
Jeff Pratt, właściciel rodzinnej firmy, opisuje siebie jako szefa przekładni, który chce zrezygnować z oleju napędowego i ostatecznie zmienić wszystkie łodzie na elektryczne.
Zajmie to jednak trochę czasu, zwłaszcza w przypadku większych łodzi platformowych Cyquabus.
Obecnie rodzina już od 1985 roku wymieniła jedną ze swoich mniejszych 12-osobowych drewnianych łodzi, a wynik jest imponujący – mówi.
„W rzeczywistości jest bardzo relaksujący i cichy. Dlatego jesteśmy zadowoleni z wyniku” – powiedział Pratt, dodając: „Zawsze chciałem to zrobić”.
W rzeczywistości próbował zostać elektrykiem około 10 lat temu, ale technologia nie była taka, jaka jest teraz.
„Wydałem dużo pieniędzy i wprowadziłem system, ale wszystkie konsole się zepsują” – powiedział. „Środowiska morskie są najtrudniejsze z powodu słonej wody, a systemy nie były jeszcze na to gotowe”.
Reklama 3
Treść artykułu
Powiedział, że baterie były kiedyś bardzo ciężkie i są teraz znacznie lżejsze, a ładowanie trwa dłużej. Pratt oszacował, że łódź może pozostać w False Creek przez pięć lub sześć godzin, zanim będzie wymagać ładowania.
Modernizacja łodzi jest kosztowna, powiedział Pratt, ale ponieważ technologia wciąż się zmienia, musi stać się bardziej opłacalna i chociaż nie pobił jeszcze liczb, zależy to od ostatecznych oszczędności kosztów paliwa i naprawy silnika.
„Zabierasz mnóstwo rzeczy, które nie wymagają już serwisowania. To tak, jakby w układzie elektrycznym nie było transmisji. To tylko tam i z powrotem” – powiedział.
„Uwielbiam mechaniczne rzeczy, więc ten projekt był dla mnie świetny”.
62-letni Pratt powiedział, że jego syn i córka również pracują dla firmy i jest podekscytowany, że w przyszłości przeniosą się na całkowicie elektryczną flotę – nie dlatego, że planuje przejść na emeryturę w najbliższym czasie.
Reklama 4
Treść artykułu
Aquabus obsługuje False Creek i okolice od momentu jego powstania w czerwcu 1985 roku przez właścicieli Jeffa i Margot Pratt, którzy początkowo obsługiwali tylko jedną łódź. Szybko dodali trzy kolejne łodzie na czas Expo 86.
W 1995 roku dodali swoją pierwszą łódź Cyquabus, łódź zdolną do przewożenia rowerów, wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich. Mają teraz flotę 14 statków, z których osiem to Cyquabusy.
Więcej wiadomości, mniej reklam: Nasze dogłębne dziennikarstwo jest możliwe dzięki wsparciu naszych subskrybentów. Za jedyne 3,50 USD tygodniowo możesz uzyskać nieograniczony dostęp do reklam w The Vancouver Sun, The Province, National Post i 13 innych kanadyjskich serwisach informacyjnych. Wesprzyj nas, subskrybując już dziś: Vancouver Sun | przerwać.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.