Mathpresso, firma zajmująca się technologiami edukacyjnymi z siedzibą w Seulu, odpowiedzialna za QANDA, aplikację edukacyjną opartą na sztucznej inteligencji dla uczniów szkół podstawowych i średnich, ogłosiła dzisiaj, że jako nowego inwestora dodała Google.
Firma powiedziała, że nieujawniona inwestycja Google nie jest częścią serii C, która została podniesiona w czerwcu, bez przedstawienia swojej oceny.
Dodatkowe wydarzenie inwestycyjne ma miejsce pięć miesięcy po premierze serii C o wartości 50 milionów dolarów, co w czerwcu przyniosło jej całkowite finansowanie do 105 milionów dolarów. Poprzednimi sponsorami firmy są SoftBank Venture Asia, MiraeAsset Venture Investment, Smilegate Investment, Samsung Venture Investment Corporation i Legend Capital.
Mathpresso spodziewa się stworzyć synergię z Google w zakresie globalnej ekspansji rynkowej i postępu technologicznego.
Ponad 85% użytkowników QANDA pochodzi spoza Korei, Japonii i Azji Południowo-Wschodniej. Startup z Seulu ma biura w Tokio, Hanoi, Dżakarcie i Bangkoku i oferuje siedem języków: angielski, hiszpański, koreański, japoński, tajski, wietnamski i indonezyjski.
Mathpresso zostało założone w 2015 roku przez współdyrektora generalnego Raya Lee i Jake’a Lee, którzy opracowali QANDA jako platformę usługową 1: 1 dla pytań i odpowiedzi. W 2016 r. firma Mathpresso uruchomiła QANDA, która zapewnia szczegółowe rozwiązania matematyczne i spersonalizowane treści edukacyjne dostosowane do poziomu każdego użytkownika. Technologia optycznego rozpoznawania znaków (OCR) firmy QANDA, dodana w 2017 r., rozpoznaje tekst i formuły matematyczne na obrazie i umożliwia użytkownikom wyszukiwanie odpowiedzi w ciągu kilku sekund.
W oświadczeniu napisano, że na platformę Qanda codziennie przesyłanych jest prawie 10 milionów zdjęć. Firma twierdzi, że aplikacja QANDA zebrała ponad 45 milionów zarejestrowanych użytkowników i 3 miliardy punktów danych edukacyjnych, z ponad 12 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie w 50 krajach.
Mathpresso dodało nowe funkcje do QANDA na początku tego roku, w tym model subskrypcji premium, który oferuje nieograniczony rozmiar bajtów małych wykładów wideo oraz funkcję społecznościową, która promuje wspólne uczenie się, takie jak grupa naukowa online.
„Inwestycja Google otwiera przed Mathpresso ekscytujące możliwości i zwiększa naszą zdolność do obsługi studentów na całym świecie” — powiedział Soo Nahm, dyrektor finansowy Mathpresseo. „Wraz z naszym ostatnim finansowaniem z serii C, ta inwestycja pomoże nam przyspieszyć naszą ekspansję na rynku globalnym, a także postęp technologiczny”.
QANDA jest dostępna na Androida, iOS i w Internecie.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.