Po dwóch latach wysyłki wszystko zaczyna się zmieniać

Po dwóch latach wysyłki wszystko zaczyna się zmieniać

Dane logistyczne pokazały, że stawki frachtów kontenerowych, które wzrosły do ​​rekordowych poziomów w szczytowym momencie epidemii, gwałtownie spadły, podobnie jak przesyłki kontenerowe na trasach między Azją a Stanami Zjednoczonymi.

Anocha Sri Lanka | moment | Obrazy Getty

Po dwóch latach zatłoczenia portów i braku kontenerów niepokoje teraz słabną, ponieważ chiński eksport zwalnia w świetle słabnącego popytu ze strony zachodnich gospodarek i słabych globalnych warunków gospodarczych, wynika z danych logistycznych.

Dane pokazują, że stawki za wysyłkę kontenerów, które wzrosły do ​​rekordowych poziomów w szczytowym momencie epidemii, gwałtownie spadły, podobnie jak wysyłek kontenerów na trasach między Azją a Stanami Zjednoczonymi.

„Detaliści i nabywcy lub więksi spedytorzy są bardziej ostrożni co do perspektyw popytu i zamawiają mniej” – powiedział w środę Christian Roelofs, dyrektor generalny platformy logistycznej Container X Change.

„Z drugiej strony zatłoczenie zmniejsza się, ponieważ czas oczekiwania na statki jest skrócony, porty działają z niższą przepustowością, a czas dostawy kontenerów skraca się, ostatecznie uwalniając przepustowość na rynku”.

Wybrane akcje i trendy inwestycyjne od CNBC Pro:

Najnowszy indeks Drewry Global Composite Container Index Standardowa cena kontenera — 3689 USD za kontener 40-stopowy. To o 64% mniej niż w tym samym czasie we wrześniu ubiegłego roku, po spadku o 32 tygodnie z rzędu, powiedział Dre w ostatniej aktualizacji.

Obecny indeks jest znacznie poniżej rekordowych poziomów ponad 10 000 USD w czasie szczytu pandemii, ale wciąż jest o 160% wyższy niż stawki sprzed pandemii wynoszące 1420 USD.

Według Drewry’ego spadły również stawki frachtowe na głównych trasach. Koszty dróg takich jak Szanghaj – Rotterdam i Szanghaj – Nowy Jork spadły nawet o 13%.

Spadek stawek frachtowych jest związany z „ostrym spadkiem” przesyłek kontenerowych, który zauważył Nomura.

Nomura, powołując się na dane z amerykańskiej firmy Descartes Datamin, powiedział, że dostawy kontenerów z Azji do USA dla wszystkich produktów poza gumą we wrześniu spadły rok do roku.

READ  Tesla Cybertruck spóźniła się dwa lata i nadal jest szaleństwem

„Zakładamy, że gwałtowny spadek przesyłek kontenerowych w dużej mierze odzwierciedla amerykańscy detaliści, którzy wstrzymują zamówienia i obniżają zapasy z powodu ryzyka spowolnienia gospodarczego”, powiedział w środę analityk Nomura, Masaharu Hirokin, dodając, że bank jeszcze nie zauważył oznak spowolnienie gospodarcze. Gwałtowny spadek sprzedaży detalicznej w USA.

Spadła również wydajność portów na całym świecie. Kiedy Szanghaj został ponownie otwarty po ostatnich zamknięciach ruchu, natężenie ruchu w porcie wzrosło, ale nie było wystarczające, aby zrównoważyć „szerszy spadek poziomu przeładunków portowych”, powiedział Drewry.

Co jest teraz inne

Container xChange powiedział, że niższe ceny i stawki kontenerów w Europie odzwierciedlają słabnące zaufanie konsumentów.

„Rynek europejski jest zalany kontenerami o długości 40 stóp. W rezultacie region odnotowuje spadek cen tych funduszy” – powiedział Container X-Change.

Firmy logistyczne poinformowały, że trendy w logistyce i łańcuchach dostaw w ciągu ostatnich dwóch lat uległy odwróceniu. W tym okresie niedobór kontenerów utrzymywał się na stałym poziomie w wyniku opóźnień w portach dotkniętych zamknięciem i zwiększonego popytu.

Container xChange powiedział, że niższe ceny i stawki kontenerów w Europie odzwierciedlają słabnące zaufanie konsumentów.

Norfoto | Norfoto | Obrazy Getty

Teraz, gdy popyt na kontenery spada, podobnie jak ich ceny, powiedział Danny Dean Boyer, dyrektor sprzedaży Seacube Containers na Digital Container Summit na początku tego miesiąca.

Andrea Monti, dyrektor generalny Sogese, powiedział na tej samej konferencji, że rośnie również czas bezczynności kontenerów.

Menedżer konta kontenerowego xChange, Gregoire van Strydonck, powiedział na konferencji: „Kontenery piętrzą się w wielu portach importowanych. Nadawcy porzucają kontenery tylko dlatego, że utknęły tam kontenery”.

Subal Shah, dyrektor generalny indyjskiego Arcon Containers, powiedział, że fabryki w Chinach wstrzymały produkcję w dającej się przewidzieć przyszłości.

„Słyszeliśmy od czterech miesięcy” – powiedział podczas Digital Container Summit.

„Powierzchnia magazynowa kontenerów jest pełna w Chinach, Europie, Indiach, Singapurze i większości świata.”

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *