Pinarello wprowadził na rynek zupełnie nowy Dogma
Dogma od dawna jest najwyższej klasy rowerem wyścigowym w Pinarello, a Dogma F pojawi się na rynku w czerwcu 2021 r. Marka zdecydowała, że teraz jest dobry moment na wprowadzenie na rynek modelu Dogma X, który według niego jest długodystansowym rowerem szosowym przeznaczonym do długich odległości. Dni w siodle. Testowaliśmy także nowy rower podczas jego premiery w tym tygodniu we Włoszech, w pobliżu siedziby Pinarello.
Pinarello twierdzi, że nowy model został zainspirowany przez jeźdźców, którzy lubią długie dni w siodle. Dążymy do zrównoważenia wydajności i komfortu jazdy. Siedziba Dogma pozostaje.
Na początku tego roku Pinarello zastąpiło także modele Prince i Paris nową serią X oraz serią F, które sprawdziliśmy wcześniej w tym roku w celu dostosowania ich asortymentów. Włoska marka wzmocniła teraz także swoją ofertę serii X, która plasuje się poniżej Dogma X, dodając nowe modele X9, X7 i X5.
Nowa technologia „X-Stay”.
Najbardziej uderzającą cechą nowych rowerów serii Dogma X i X jest to, co Pinarello nazywa konstrukcją wspornika siodełka X-Stays. Asymetryczne rury wsporników siodełka mają między sobą dodatkowy materiał „X” i dodatkową parę rurek z włókna węglowego, które stykają się z rurą podsiodłową w niższym punkcie.
Marka twierdzi, że X-Stays charakteryzują się starannie dobranymi wzorami rzutu z włókna węglowego, a także zmniejszoną średnicą zakrzywionych górnych wsporników. Mówi, że podwajając punkty mocowania siodełka, cholewka nadal rozprowadza siły w dwóch punktach rury podsiodłowej, aby zmniejszyć wibracje na plecach rowerzysty, jednocześnie zwiększając sztywność boczną, aby skompensować wydłużenie tylnych widełek roweru. Wydłużenie tego tylnego trójkąta wynika z możliwości dostosowania ramy do opon o średnicy do 35 mm.
Najwyraźniej marka nie chciała stosować cięższych układów zawieszenia w celu zapewnienia zgodności kosztem wydajności, więc zdecydowała się zaprojektować wsporniki X tak, aby pochłaniały wibracje bez poświęcania masy ramy i sztywności suportu.
Dogmat Modele serii X będą wykorzystywać nieco niższy gatunek włókna węglowego, które ma niewielką wagę.
Nowe rowery serii X
Oprócz dogmatu najwyższego poziomu
Jak wspomniano powyżej, oferta została wzmocniona o trzy nowe modele, a mianowicie X9, X7 i X5. Nowe modele będą wykorzystywać geometrię Pinarello Endurance+. Ta geometria wykorzystuje wyższy zestaw i bardziej kompaktowy zasięg, co według marki zapewnia wygodną pozycję do jazdy, która według niej pozwoli rowerzystom precyzyjnie dopasować grupę rowerzystów bez uciekania się do nadmiernego stosowania podkładek dystansowych sterów lub większych rozmiarów ram.
Modele serii X również nie będą wyposażone w Dogma Marka twierdzi, że te modele nie są zaprojektowane tak, aby były tak sztywne jak Dogma X
Włókno węglowe Toray jest również stosowane w serii X. Modele X9 i X7 będą wyposażone w włókno węglowe T900, natomiast modele X9 i X7
Specyfikacje i konstrukcje
Dogmat Koła pochodzą z Princeton w postaci zestawu kołowego 4540 Grit lub Campagnolo Bora dla modeli wyposażonych w Super Record. Co najmniej jedna opcja będzie również wyposażona w koła DT Swiss.
Kokpit i sztyce będą pochodzić od marki wyposażenia wnętrz Pinarello, MOST, w postaci jednoczęściowej kierownicy TALON i specjalnej sztycy. To samo można znaleźć w zwykłej Dogmie F12.
Modele z serii X będą miały nieco niższą specyfikację dzięki połączeniu wysokiej klasy Dura-Ace w modelu X9, a także grupom Shimano Ultegra, 105 i Ram Force. Koła będą firmy Fucum lub MOST. Jednoczęściowa kierownica Talona będzie nadal dostępna w modelach X9 i X7, ale X5 otrzyma zwykłą kierownicę i mostek ze stopu aluminium.
Rowery będzie można również zamówić za pośrednictwem internetowej platformy konfiguracyjnej „My Way” firmy Pinarello Custom.
Specyfikacje i ceny Dogma X
Model | kolor | Grupa | Koła | kabina pilota | cena |
Pinarello Dogma X | Axolar czarny | Shimano DuraAce Di2 PM | Grys Princeton Carbonworks 5440 | Większość Szponów jest bardzo lekka | 15 500 dolarów, 13 300 funtów, 16 100 euro |
Pinarello Dogma X | Słońce osiowe | Shimano DuraAce Di2 PM | Grys Princeton Carbonworks 5440 | Większość Szponów jest bardzo lekka | 15 500 dolarów, 13 300 funtów, 16 100 euro |
Pinarello Dogma X | Niebieski Ixolar | Shimano DuraAce Di2 PM | Grys Princeton Carbonworks 5440 | Większość Szponów jest bardzo lekka | 15 500 dolarów, 13 300 funtów, 16 100 euro |
Pinarello Dogma X | Aksolar zielony | Shimano DuraAce Di2 PM | Grys Princeton Carbonworks 5440 | Większość Szponów jest bardzo lekka | 15 500 dolarów, 13 300 funtów, 16 100 euro |
Pinarello Dogma X | Do ustalenia później | Sram Red AXS | Princeton Carbonworks Great 5440 / DT Swiss ARC 1400 50mm | Większość Szponów jest bardzo lekka | 16 100 EUR (DT Swiss) 15 600 EUR (Princeton) |
Pinarello Dogma X | Axolar czarny | Campagnolo Super Record WRL | Campagnolo Bora Światowa Organizacja Handlu 45 | Większość Szponów jest bardzo lekka | 16 000 USD, Wielka Brytania: niedostępne, 16 350 EUR |
Komplet opon Pinarello Dogma X | Xolar czarny, niebieski, słoneczny, zielony | niedostępne | niedostępne | niedostępne | 6950 dolarów, 5500 funtów, 6700 euro |
Specyfikacje i ceny serii X
Model | kolor | Grupa | Koła | kabina pilota | cena |
Pinarello X9 | Ekspresowe złoto | Shimano DuraAce Di2 PM, Sram Red AXS | Shimano C50 (USA) Najszybszy (UE) | Większość Szponów jest bardzo lekka | 11 800 USD, Wielka Brytania: 11 900 EUR Nie dotyczy |
Pinarello X7 | Exped Red, Exped Blue | Shimano Ultegra D2 | Punkt podparcia wyścigu 800 | Większość Szponów jest bardzo lekka | 8800 USD, 7200 GBP, 8850 EUR (Ultegra) 8750 EUR (Force AXS) |
Pinarello X5 | Xolor czarny, Xolo biały | Shimano 105d2 | Punkt podparcia wyścigu 800 | Aluminiowe dwie sztuki | 8800 USD, 5700 GBP, 6800 EUR (Większość) 6150 EUR (Fulcrum) |
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.