Dziś wypuszczają dwa nowe rowery do użytku na terenach wiejskich i na szlaku: Celos i Asco. Mają tę samą platformę z pełną karbonową ramą, ale oferują inny skok, dostosowany do ich zamierzonych zastosowań. Do pracy na niższych terenach Celos używa amortyzatora o skoku 50 mm, który zapewnia 120 mm skoku tylnego koła i jest połączony z widelcem 120 mm. Tymczasem Asco jest wyposażony w amortyzator o skoku 55 mm, zapewniający 130 mm skoku i jest sparowany z widelcem 140-150 mm. Oba mają imponującą wagę, progresywne zawieszenie, nowoczesną geometrię i przemyślany zestaw funkcji.
• Przeznaczenie: zjazdy / szlaki
• Rozmiar koła: 29″
Skok: Celos: 120mm F&R, Asco: 130mm z widelcem 140-150mm
• Korpus w całości z włókna węglowego z dwiema opcjami rzutu
• Schowek na dolnej rurze (układ Superduty)
• Deklarowana waga ramy: 1,79 kg (tryb piórkowy); 2,09 kg (Superduty rzut piłką)
• Mocowania łańcucha dla rozmiaru i kinetyki zawieszenia
• Kąt główki: 65-65,5° (ASCO), 66,1-66,4° (CELUS)
• 6 lat gwarancji i 3 lata wymiany na wypadek awarii
• Cena: kompletna budowa od 7079 euro (Selos), 6599 euro (ASCO)
• last-bikes.com
Szczegóły ramki
Dostępne są dwa stypendia węglowe dla każdej z dwóch opcji podróży. Ostatnie wezwanie do tego układu waga piórkowa A Nadobowiązek. Opcja wagi piórkowej ma absurdalnie niską wagę 1,79 kg, ale maksymalną wagę rowerzysty wynosi 100 kg i maksymalny skok widelca 140 mm. Rzut Superduty jest cięższy o 300 gramów, ale jest przystosowany do widelców 150 mm i strzemion 120 kg, a ponadto ma schowek pod rurą. To ostatnie twierdzi, że kompletne rowery mogą ważyć zaledwie 22 funty (9,9 kg) dla Celos i 23,1 funty (10,5 kg) dla Asco.
Przechowywanie dolnej rury w samym Superduty Layup jest zdecydowanie warte 300g kary.
Szczegóły ramy obejmują mocowanie dolnej rury, dużą karbonową osłonę ramy z piankową wyściółką pod spodem, gumowe osłony mocowania amortyzatora/siodła, gwintowany suport, karbonowe rury wewnętrzne linek, SRAM UDH i zdejmowane mocowanie ISCG. Sztyce podsiodłowe i dolne rury tylnego trójkąta są wyprofilowane, aby zapewnić więcej miejsca do odpoczynku i mogą pomieścić 203 mm obrót wewnątrz lewej sztycy podsiodłowej.
komentarz
Ostatnio zastosowali elastyczną oś w sztycach swoich rowerów z włókna węglowego, zmniejszając wagę, liczbę części i konserwację. Łącznik wychylny jest umieszczony tak, aby zmniejszyć elastyczność wymaganą w uchwycie do mocowania siedziska, więc nie musisz się martwić, że przeciąży się przez tysiące cykli flex. Zaczep kołyskowy współpracuje z amortyzatorem 210 x 50 mm lub 210 x 55 mm, aby podłączyć odpowiednio do 120 lub 130 mm. Poza tym opony Asco i Celos są identyczne.
Stabilizatory Flex stają się coraz bardziej powszechne w rowerach o krótkim skoku, ale w końcu oferują pewne rzeczy, których nie znajdziesz w wielu innych rowerach: mobilność w zależności od rozmiaru i duży postęp.
Postęp mierzy się zwykle, odejmując wskaźnik dźwigni na końcu podróży od wskaźnika na początku podróży, a następnie dzieląc przez wskaźnik początkowy. Innymi słowy, procentowy spadek wskaźnika dźwigni z 0% do 100% podróży. Ale ostatnia miara postępu od pogorszenia do zagłębienia, co jest znacznie lepszym sposobem mierzenia wytrzymałości dna przy danym stopniu pogorszenia. Przeskalowane w ten sposób, mówią, że Celos i Asco mają odpowiednio 32% i 34% przewagi, co oznacza, że zajmie około jednej trzeciej mocy zjazdu w porównaniu z w pełni liniowym rowerem. To jest bardziej zaawansowane niż przeciętne. Pomimo spojrzenia na skalę na przedstawionych przez nich wykresach, wydaje mi się, że postęp wynosi około 33% w całym zakresie podróży. To wciąż jest bardziej zaawansowane niż większość.
Linki do komentarzy zależne od rozmiaru zostały zrobione wcześniej, na przykład przez Cannondale i Structure, a także przez samo Last, ale wciąż jest to rzadki pomysł. Problem, który próbujesz rozwiązać, polega na tym, że wyżsi rowerzyści mają wyżej położony środek ciężkości (nawet w stosunku do rozstawu osi większych opon, na których jeżdżą), co sprawia, że rower jest mniej stabilny – i bardziej skłonny do siedzenia podczas jazdy lub wstać z jazdy podczas hamowania.
Ideą kinematyki specyficznej dla rozmiaru jest podniesienie głównej osi w większych rozmiarach opon; Zwiększa to wartości oporu przysiadu i elewacji w stosunku do utrzymywania osi w tym samym miejscu, co kompensuje wyżej położony środek ciężkości, więc rower powinien zachowywać się podobnie podczas pedałowania i hamowania dla rowerzystów o dowolnym rozmiarze opon. Oczywiście zakłada to, że znasz dokładnie środek ciężkości typowego rowerzysty na każdym rozmiarze opony (co jest rozszerzeniem), ale jest to krok we właściwym kierunku.
geometria i rozmiar
Rodzina nazywa swoje rozmiary opon po zamierzonym wzroście (w centymetrach, ponieważ są to rozsądni Niemcy i Niemcy). Myślę, że jest to godny pochwały praktyczny sposób doboru rozmiaru roweru, ale pamiętaj, że zalecany wzrost rowerzysty to tylko sugestia, a nie wymóg; Przy 190 cm prawdopodobnie miałbym 200.
Na koniec przejdę również do długości pasków łańcuchowych specyficznych dla rozmiaru, z 6 mm odstępami między większością, ale dwoma najmniejszymi rozmiarami, gdzie prześwit powinien ograniczać ich długość. Wciąż daleko mu do prawdziwie „proporcjonalnych” długości słupków strun, ponieważ tylna część środkowa rośnie o taki sam procent w każdym rozmiarze, jak przednia środkowa (tylko Muharram Wydaje się, że tak), ale i tak wyższy rowerzysta miałby nieco większą wagę na przednim kole w porównaniu z długością widełek łańcuchowych o uniwersalnym rozmiarze.
Ceny i dostępność
surowy | Bez szoku 4399 euro
surowy | Fox Float DPS Factory Series 4878 €
surowy | Rock Shox SIDLuxe Ultimate RL 4758 €
Zestawy opon Asco:
surowy | Bez szoku 4399 euro
surowy | Fox Float X Factory Series 4928 €
surowy | Fox DHX2 Seria fabryczna 5118 €
surowy | Rock Shox Deluxe Select + RT 4598 €
surowy | Rock Shox Deluxe Ultimate RCT 4668 €
surowy | Rock Shox Superdeluxe Select + RT 4798 €
surowy | Rock Shox Superdeluxe Ultimate RCT 4848 €
surowy | Rock Shox Superdeluxe Cewka Ultimate RCT 4899 €
Kolor niestandardowy od 599 euro
Rowery mogą zostać wysłane lub klienci mogą odebrać swoje rowery w Dortmundzie i zmodyfikować je podczas jazdy z przewodnikiem.
Oba rowery można zamówić już teraz, a ostatnie dostawy rozpoczną się w październiku.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”