Pierwsza jazda: 2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS

Pierwsza jazda: 2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS

Porsche Cayman GT4 RS to pierwszy przypadek, w którym te dwie kultowe litery zdobią tylny pokład i boczne progi Porsche nienazwanego „911”.

I… na głos.

Zwłaszcza wewnątrz, ponieważ airbox znajduje się w kabinie i nic nie znajduje się między nim a kanałem słuchowym.

Ten konkretny Cayman potrzebuje masywnego airboxa, ponieważ pod nim znajduje się 6-litrowy płaski sześciocylindrowy dach z 911 GT3, podczas gdy „standardowy” GT4 jest zadowolony z nudnej, płaskiej wersji 911 z otwartym turbodoładowaniem. -litr. Silnik RS potrzebuje więcej powietrza do chłodzenia i wytwarzania mocy, co oznacza, że ​​ma dodatkowe wloty powietrza tam, gdzie kiedyś znajdowały się tylne boczne szyby. To brutalna konfiguracja.

Moc jest oceniana na 493 KM i 331 funtów na stopę momentu obrotowego. To nieco mniej w GT3 RS z powodu dłuższego wydechu potrzebnego do konfiguracji środkowego silnika Caymana, ale wyższe niż odpowiednio 414 i 309 w GT4.

Głębokie zagłębienie się w to, co zrobili z GT4, aby doprowadzić go do statusu „RS”, wygląda jak lista modyfikacji wyścigowych, która obejmuje regulowane tylne skrzydło z włókna węglowego, które zapewnia o 25% większą siłę docisku niż element w standardowym GT4; regulowany przedni rozdzielacz i ustawienia kół; Opcjonalne lekkie koła magnezowe z gumą Michelin Pilot Sport Cup 2; Kanały chłodzące hamulce Naca dwumasowe koło zamachowe dzielone z zawodnikiem Clubsport; zwiększona sztywność ciała; Specjalne tarcze i okładziny hamulcowe i nie tylko.

Oczywiście jest to uderzające, choć to nie do końca oddaje jej sprawiedliwość; Całkowite szaleństwo to prawdopodobnie najlepsza droga, zwłaszcza gdy kończysz wyścig w kolorze żółtym, jak pokazano tutaj. Przyklej naklejkę lub dwie sponsora na jednego z tych dzieciaków, a nie będzie wyglądać nie na miejscu na torze wyścigowym, nigdzie.

Możesz też wybrać pakiet Weissach za 15 USD i zmienić go, aby uzyskać w pełni odsłonięte osłony lusterek bocznych z włókna węglowego, maskę, boczne wloty i spoiler. W ten sposób otrzymuje się również rury wydechowe 935, a jeśli chcesz te koła z magnezu, musisz zacząć tutaj. Oznacza to, że aby zdobyć te oszczędzające wagę koła (szary samochód na zdjęciu je ma, żółty samochód nie), musiałbyś rozstać się z ponad 30 000 $, Ale bez sprężyn oszczędza ponad 21 funtów wagi. Pojazd z magnezowymi kołami wydawał się bardziej zwinny. Mimo to; To dużo pieniędzy, nawet biorąc pod uwagę bazową sugerowaną cenę detaliczną GT4 RS za 166 600 USD.

READ  Spacer poklatkowy ukazuje ciężką pracę astronauty

Zachodzą oczywiście pewne zmiany wewnętrzne, uważa się, że nie są one do końca zauważalne. Żółty środkowy pasek nad kierownicą to jeden, podobnie jak dźwignia zmiany biegów, która jest wspólna z GT3 (może wyglądać jak instrukcja obsługi, ale tak nie jest. GT4RS może być wyposażony tylko w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów PDK) , wstawki z włókna węglowego na desce rozdzielczej, konsoli środkowej, specjalne plakietki na siedzeniach i zamszowa deska rozdzielcza, jeśli wybrałeś pakiet Weissach.

To wciąż bardzo niebezpieczne miejsce, ale świetne miejsce do siedzenia. Idealny kąt nachylenia kół i kąta siedzenia (stałe tylne elementy karbonowe są standardem, ale można je wyłączyć) i wszystko jest dokładnie tam, gdzie powinno.

Dzięki temu o wiele łatwiej wkroczyć w akcję prowadzenia ostrej, ostrej bestii na torze Porsche.

Podany czas 0-60 mil na godzinę to 3,4 sekundy i chociaż nie jest to koniecznie atrakcyjny numer twarzy, prawdziwy dramat zaczyna się, gdy ruszasz na tor i naprawdę zaczynasz płynąć. Nie martwiłem się kontrolą startu, chciałem po prostu wyjść, ponieważ jest to samochód, który pompuje tak dobrze, gdy jest włączony i można powiedzieć, że nie potrzebuje żadnej skomputeryzowanej pomocy. Ona po prostu chce biec. i pot. I żeby zrobić to jeszcze raz, odwróć się.

Tor Streets of Willow w Kalifornii to kręta, pustynna sprawa z wieloma ślepymi zakrętami i kilkoma szybkimi, wielogłowymi miotłami, więc może to być zniechęcająca sprawa.

O ile oczywiście nie jedziesz Porsche GT4 RS z super lepkimi oponami i do 220 funtów powietrza. Na suchej powierzchni, takiej jak ta, poluzowanie sztyftu jest prawie niemożliwe, ponieważ przypominająca melasę guma Michelin przegryza znajdującą się pod spodem wkładkę. A przez cały czas ten wspaniały 4-litrowy płaski 6 z pojedynczymi sześcioma korpusami przepustnic, solidnym mechanizmem rozrządu z popychaczami i suchym smarowaniem miski olejowej, zachwyca za Tobą.

READ  Błąd bezpieczeństwa Major Pixel ostatecznie naprawiony przez Google w listopadowej łatce

Pomimo wszystkich dodatków aerodynamicznych i brzmienia wydechu, które emanuje z kręgosłupa, GT4 RS jest w rzeczywistości samochodem sportowym z niewiarygodnie bezpośrednim układem kierowniczym, responsywnym przodem i świetną kontrolą nadwozia, która nadal prowadzi Cię do przodu bez pracy na biegu jałowym. . Uzyskuje również zwiększoną sztywność sprężyny, dzięki czemu ruch ciała jest jeszcze bardziej zmniejszony.

Nie zajęło mi dużo czasu, aby zacząć pchać i pchać i pchać więcej, ponieważ ten samochód ma radzić sobie z drogą bardziej niż ja bym przejechał przez kilka okrążeń. Jednak z całego czasu, jaki spędziłem na torze i ze wszystkich samochodów, którymi jeździłem w tym środowisku, trudno mi przypomnieć sobie, kiedy ostatni raz stałem się „jednością” z tak szybkim samochodem.

Trzeba jednak za to zapłacić; Zgodnie ze specyfikacjami Weissach/Magnesium, GT4 RS kosztuje prawie tyle samo, co 911 Turbo i jest prawdopodobnie okrętem flagowym linii 911.

Oto rzecz, mimo że GT4 RS jest „aureolą” linii Cayman/718, to sprawa bez żadnych ograniczeń, a w chwiejnym świecie wypełnionym tego typu torami, taki rodowód ma znaczenie. . GT4 RS jest inne i jeszcze bardziej wyjątkowe niż 911 Turbo, a jeśli chodzi o napęd, a Ty już masz 911 w domu, cóż, czemu nie, prawda?

Samochód został dostarczony pisarzowi przez producenta. Oceny treści i pojazdów nie podlegały zatwierdzeniu.

2022 Porsche Cayman 718 GT4 RS

Budowa ciała: Dwudrzwiowe sportowe coupe

Sposób jazdy: midsilnik, napęd na tylne koła

silnik: 4.0-litrowy sześciocylindrowy, 493 KM, 331 lb-ft momentu obrotowego

Oszczędność paliwa w mieście/autostradzie/mieszanym: zostanie ogłoszony później

Przenoszenie: 7-biegowa automatyczna z podwójnym sprzęgłem

Maksymalna pojemność ładowania: 125 litrów z przodu, 136 litrów z tyłu

uciąg: Niedostępne

Sugerowana cena detaliczna podstawa: 166 600 USD

stronie internetowej: Porsche 718 Cayman GT4 RS

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *