Phil Spencer i bitwa o duszę Xboxa

Zatrzymaj mnie, jeśli słyszałeś to już wcześniej: Xbox ponownie nadepnął na prowizję.

Po raz kolejny w ciągu ostatniej dekady Microsoft znalazł się po złej stronie złych wiadomości. Jak zwykle własnoręcznie zrobione. Gdy Team Green zaczyna nabierać pozytywnego impetu – Fallout to największy program w telewizji, który wraz z nim rozwija wszystkie gry Fallouta – premiera Senua’s Saga: Hellblade 2 jest nieuchronna i może być rodzajem prestiżowej gry dla jednego gracza i trzecioosobowa przygodówka akcji oparta na stronie narracyjnej, której marce od dawna brakowało, 9 czerwca zapowiedziano kolejną odsłonę Xbox Showcase, na której wreszcie możemy zobaczyć długo oczekiwaną kolejną odsłonę serii Gears of War, kolejne Call of War Duty: Black Ops i nie tylko – poprawiły się nastroje klientów Xbox i być może ich twórców reklama Zamknięcie trzech studiów (Tango Gameworks, Arkane Austin i Alpha Dog) i połączenie czwartego studia (Roundhouse).

Fani szybko zwrócili uwagę na niedawne i obecnie obłudne cytaty dyrektorów Xbox, takich jak szef marketingu Aaron Greenberg powiedzenie W zeszłym roku właśnie porzucona gra Hi-Fi Rush od Tango Gameworks była ogromnym sukcesem dla nas i naszych graczy pod względem wszystkich kluczowych wskaźników i oczekiwań. Nie moglibyśmy być bardziej zadowoleni z tego, co zespół Tango Gameworks zapewnił w tej niespodziewanej wersji.

W dokumencie Xbox Power On z 2021 r. Sarah Bond Powiedział Zespół kierowniczy zadał sobie pytanie, jak wyciągnąć wnioski z błędu przejęcia studia (w tym przypadku oryginalnego dewelopera Fable Lionhead) i nie powtórzyć go, by później je zamknąć. A rok temu, po katastrofalnej premierze Redfall, szef Xbox, Phil Spencer Powiedział„Jedyne, czego nie zrobię, to naciskać na niego [the] Twórcze aspiracje naszych zespołów. Kiedy zespół taki jak Rare chce zrobić Sea of ​​Thieves, kiedy zespół taki jak Obsidian chce zrobić Grounded, kiedy Tango chce [Gameworks] Chce robić hi-fi [Rush] Kiedy wszyscy myśleli, że mogą zrobić The Evil Inside 3… Chcę dać zespołom kreatywną platformę do uruchamiania, rozwijania swoich możliwości i realizacji swoich aspiracji.

READ  Dune: Awakening może wreszcie przenieść graczy poza Arrakis na inne planety

W najlepszym razie te niegdyś uspokajające cytaty dziś brzmią pusto. W najgorszym przypadku są to zwykłe kłamstwa. Przebyliśmy długą drogę, odkąd fani Xbox z dumą oświadczyli: „In Phil We Trust” i opublikować Przyciski „Wierzę w Phila Spencera” w stylu Mrocznego Rycerza, wykonane w Photoshopie.

Strasznie, Bloomberga Raporty mówią, że Microsoft może nie zakończyć cięć. Zatem sytuacja może się pogorszyć, zanim się poprawi. Dla deweloperów oznacza to większą utratę miejsc pracy. Dla graczy może to oznaczać (nie)dostępność usługi Xbox Game Pass Ultimate Wzrost ceny. Jak w takim razie tu dotarliśmy? Dlaczego Xbox nie może przestać potykać się na nogach? Czy w sytuacji, gdy przedsiębiorstwo Xbox rozwijało się wykładniczo przez ostatnie pół dekady i rozszerzało swój zasięg nie tylko na konsole, ale na dowolne urządzenie umożliwiające granie w gry wideo, czy dusza Xbox może zostać ocalona?

Rozmawiałem osobno z dwoma byłymi pracownikami Xbox i obaj wyrazili ubolewanie z powodu obecnego stanu firmy. „Odbyłem długie rozmowy z grupą założycieli Xbox i wszyscy doszliśmy do tego samego wniosku: to już nie Xbox, to Microsoft Gaming” – powiedział mi jeden z nich przed strasznym zamknięciem studia w tym tygodniu. Oh.

Drugi rozmawiał ze mną szczegółowo po masakrze w Bethesdzie i uważa, że ​​Xbox jest teraz za duży, aby szybko i łatwo uporządkować swój dom. „To bardzo duży obszar, w rzeczywistości konkurują trzy ogromne firmy, a Microsoft nigdy nie jest gotowy [the] Integracja z Bethesdą. [And] Activision jest trzy razy większe od Xboxa. Dodali: „Konsola Xbox 360 została uruchomiona z udziałem kilkuset osób. Ostatnio słyszałem, że Xbox ma obecnie prawie 30 tys. osób.

Zdaniem weterana Xbox ten wzrost doprowadził do zwiększonego nadzoru i ingerencji ze szczytu łańcucha pokarmowego Microsoftu. „Powodem, dla którego wydaje się to niezgodne z poprzednimi oświadczeniami zespołu kierowniczego Xbox, jest to, że Phil mógł nie podejmować tych decyzji. Wszystko było podyktowane [Microsoft CEO] Satya [Nadella] I [Microsoft CFO] Amy Hood, a wszystko to wynika z przejęcia Activision.

READ  OpenAI może wkrótce zadebiutować jako multimedialny asystent cyfrowy oparty na sztucznej inteligencji

„Sytuacja, w której znajdował się Xbox, kiedy wykonali tę rozmowę, była zupełnie inna” – kontynuował były długoletni użytkownik Xbox. [They] Nie mogłem utrzymać konsol w magazynie i zarabiać na rozwoju Game Pass – [the Activision acquisition] Wydawało się to oczywiste.

„Teraz sprzedaż konsol spadła. Recesja po koronawirusie. Spowolnienie w Game Pass. Przejęcie było droższe i bardziej czasochłonne, niż ktokolwiek się spodziewał. A skupienie się na walce z FTC prawdopodobnie kosztowało ich czas, który spędziliby na przemyśleniu ludzi i implikacje studia.

„Odbyłem długie rozmowy z grupą założycieli Xbox i wszyscy doszliśmy do tego samego wniosku: to już nie Xbox, to Microsoft Gaming”.

„W stu procentach wierzę, że to decyzja na poziomie zarządu. Xbox był ośrodkiem ogromnych zysków, więc Satya zgodziła się na masową fuzję. Teraz gry zwalniają, akcje Microsoftu rosną w zawrotnym tempie i nie ma mowy, żeby Satya pozwolił Xboxowi. przeciągnij go w dół.

„To oczywiście moja opinia, ale… jestem całkiem pewien, że te decyzje nie są podejmowane wyłącznie przez kierownictwo Xbox”.

Nie zwalnia to Spencera z jego roli w tym wszystkim (w przeciwieństwie do niesłychanego pytania: „Czy nikt nie myśli o dyrektorach generalnych-milionerach?”). Odpowiedź Od byłego lidera Xbox, Mike’a Ybarry). To w końcu osoba odpowiedzialna za całą organizację. Buck zatrzymał się wraz z nim. Na jego zegarku nastąpiły przejęcia Bethesdy i Activision-Blizzard. W związku z tym nie jest już chroniony przed krytyką za to, że według większości relacji (w tym mojej własnej) jest milszym facetem niż profesjonalna gwiazda sportu ze względu na jego słabe wyniki na boisku/korcie pomimo regularnego rozdawania autografów dzieciom przed meczami.

Ale niezależnie od tego, kto jest winny kłopotów Activision-Blizzard, które wydają się wytrącać szalę Xbox z równowagi, można teraz zadać sobie pytanie, czy i jak Spencer może ocalić duszę Xbox. Czy Xbox stał się marką gamingową, która ma już jakiekolwiek znaczenie dla graczy? Czy uda mu się stanąć oko w oko z Sony i Nintendo? Jeśli odpowiedź na te pytania brzmi „tak”, to co sprawia, że ​​Xbox jest wyjątkowy? Czy to Xbox Game Pass? Czy są to duże ekskluzywne marki, takie jak Halo, Forza, Gears of War, Fable i (być może w końcu powinny stać się ekskluzywne) The Elder Scrolls, Fallout i Doom? Czy w gry można grać gdziekolwiek, płynnie, z obsługą komputera, urządzeń mobilnych, chmury i urządzeń mobilnych niewidocznych dla użytkownika końcowego? Czy to może być to wszystko? Czy to musi być to wszystko, czy też Xbox stanie się wtedy specjalistą od wszystkiego, mistrzem niczego? W końcu, gdy myślisz o PlayStation lub Nintendo, można śmiało powiedzieć, że myślisz tylko o jednej rzeczy: niezmiennie niesamowitych ekskluzywnych grach. Otóż ​​to.

Przejęcie Activision-Blizzard-King może być tym, co odkryje markę Xbox.

Jeśli zarząd popchnie Xboxa w tym kierunku, czy Spencer się wycofa? Te decyzje – niezależnie od tego, kto je podejmuje – kosztują Xbox niesamowitą ilość talentów i zaufania społeczności. Spencer o tym wie i do niego należy rozwiązanie problemu.

READ  Zmiennokształtny płynny robot, który ma kształt klocków LEGO

W tym momencie powiedziałbym, że aż do tego tygodnia dziesięcioletnią kadencję Spencera na stanowisku szefa Xbox można podsumować w następujący sposób: inicjatywy skupiające się na graczach, takie jak kompatybilność wsteczna, dostępność, gra międzyplatformowa i Xbox Game Pass – ale nie przedstawił jeszcze ani jedynej hitowej gry, która oddaje ducha czasu, ani stałego przepływu wysokiej jakości ekskluzywnych gier, które generują lojalność wobec platformy. Ale teraz prawdopodobnie zostanie zapamiętany przede wszystkim ze względu na to, jak poradził sobie w tej chwili: czy byłby w stanie zorganizować monolit pięciu firm (Xbox, Bethesda, Activision, Blizzard, King) w jedną całość, która uszczęśliwiłaby zarówno graczy, jak i akcjonariuszy? czy to możliwe?

Jeśli mu się to nie uda, przejęcie Activision-Blizzard-King może ostatecznie okazać się większym kłopotem niż pożytkiem.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *