Organ regulacyjny opowiada się za ugięciem trasy Trans Mountain Road

Organ regulacyjny opowiada się za ugięciem trasy Trans Mountain Road

Kanadyjska Komisja Regulacji Energetyki zatwierdziła wniosek Trans Mountain Corp. o zmianę trasy rurociągu, co jest decyzją, która może oszczędzić rządowemu projektowi rurociągu dodatkowego dziewięciomiesięcznego opóźnienia.

Organ regulacyjny wydał orzeczenie we wtorek, zaledwie tydzień po wysłuchaniu ustnych argumentów Trans Mountain i First Nation Kolumbii Brytyjskiej sprzeciwiających się zmianie trasy.

We wtorek nie podała powodów swojej decyzji, twierdząc, że zostaną one ogłoszone w nadchodzących tygodniach.

Stając po stronie Trans Mountain, regulator umożliwia przedsiębiorstwu rurociągu nieznaczną zmianę trasy 1,3 km rurociągu w rejonie jeziora Jacko w pobliżu Kamloops w Kolumbii Brytyjskiej, a także metody budowy tego odcinka.

Trans Mountain stwierdziła, że ​​napotkała trudności inżynieryjne w obszarze budowy tunelu i przestrzegła, że ​​trzymanie się pierwotnej trasy może, oprócz dodatkowych kosztów, spowodować opóźnienie w ukończeniu rurociągu nawet o dziewięć miesięcy. Dodatkowe koszty projektu wynoszące 86 milionów dolarów.

Trans Mountain ma nadzieję ukończyć rurociąg na początku 2024 roku.

Jednak prośbie Trans Mountain sprzeciwił się naród Stk’emlúpsemc te Secwépemc, którego tradycyjne tereny przecina rurociąg i który zatwierdził jedynie pierwotnie proponowaną trasę.

W swoich dokumentach regulacyjnych First Nation stwierdziło, że obszar ten ma „głębokie znaczenie duchowe i kulturowe” dla swoich mieszkańców i że zgodziło się na budowę rurociągu jedynie przy założeniu, że Trans Mountain zminimalizuje zaburzenia powierzchni poprzez wdrożenie określonych metod budowy bezwykopowej.

Trans Mountain Pipeline to jedyny system rurociągów w Kanadzie transportujący ropę naftową z Alberty na zachodnie wybrzeże. Trwająca obecnie rozbudowa zwiększyłaby przepustowość rurociągu do 890 000 baryłek dziennie z obecnych 300 000 baryłek dziennie.

Rurociąg – który został zakupiony przez rząd federalny za 4,5 miliarda dolarów w 2018 roku po tym, jak były właściciel Kinder Canada Inc., Morgan Canada Inc., groził… Planowany projekt rozbudowy rurociągu został odwołany w obliczu sprzeciwu środowiska i przeszkód regulacyjnych, które już nękały wyzwania i opóźnienia w budowie.

Od tego czasu ich przewidywane ceny wzrosły: najpierw do 12,6 miliarda dolarów, następnie do 21,4 miliarda dolarów, a ostatnio do 30,9 miliarda dolarów (ostatni szacunek kosztów kapitału, stan na marzec br.).

Rząd federalny zatwierdził już gwarancje pożyczkowe o łącznej wartości 13 miliardów dolarów, aby pomóc Trans Mountain zabezpieczyć finansowanie na pokrycie przekroczeń kosztów.

Trans Mountain Corp. za swoje problemy budżetowe obwinia różne czynniki, w tym inflację, Covid-19, wyzwania w zakresie pracy i łańcucha dostaw, powodzie w Kolumbii Brytyjskiej i nieoczekiwane ważne odkrycia archeologiczne po drodze.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *