Treść artykułu
Stellantis zabezpieczył przyszłość swoich zakładów produkcyjnych w Ontario w Windsor i Brampton, ogłaszając, że zainwestuje 3,6 miliarda dolarów w modernizację dwóch obiektów do produkcji pojazdów elektrycznych.
Reklama 2
Treść artykułu
Mark Stewart, dyrektor ds. operacyjnych Stellantis North America, który w poniedziałek odwiedził Centrum Badań i Rozwoju Motoryzacji w Windsor, potwierdził, że po zakończeniu przezbrojenia oba zakłady będą działać na trzy zmiany.
Rządy federalne i prowincjonalne, reprezentowane w oświadczeniu przez premiera Justina Trudeau, premiera Ontario Douga Forda i innych kluczowych ministrów, również wnoszą setki milionów dolarów w ramach planów ekologicznych gospodarki dzięki nowej generacji samochodów.
„Magiczna liczba to dziś trzy, tak jak w przypadku trzech zmian w Windsor i Brampton”, powiedział federalny minister innowacji, nauki i przemysłu François-Philippe Champagne.
Reklama 3
Treść artykułu
„Stellantis inwestuje 3,6 miliarda dolarów, a rząd federalny wniesie 529 milionów dolarów, a Ontario wniesie coś podobnego”.
Champagne powiedział, że ostateczna liczba miejsc pracy zostanie podjęta po zmianie narzędzi. Dodał, że Stellantis umieści dwie nowe platformy elektryczne w Windsor i jedną w Brampton.
Reklama 4
Treść artykułu
Oczekuje się, że platformy będą znajdować się w Windsor, a także utrzymają produkcję minivana Pacifica. Oczekuje się, że Pacifica zostanie zmodernizowana i stanie się pojazdem zasilanym energią elektryczną. Obecnie oferowany jest jako pojazd hybrydowy gazowy lub elektryczny.
Ponadto Stellantis wyda setki milionów dolarów na rozbudowę Centrum Badawczo-Rozwojowego Windsor Automotive. Firma uczyni z Windsor Research centralny ośrodek swojej platformy badawczej dotyczącej elektryczności i akumulatorów.
„Przekształciliśmy przyszłość kanadyjskiego sektora motoryzacyjnego” – powiedział Champagne.
W ostatniej rundzie negocjacji kontraktowych w 2020 roku firma zobowiązała się wydać do 1,5 miliarda dolarów na przygotowanie Windsor do produkcji elektrycznych i zasilanych bateryjnie pojazdów hybrydowych.
Reklama 5
Treść artykułu
Reklama 6
Treść artykułu
W tamtym czasie firma przeznaczyła również Bramptonowi 50 milionów dolarów na nowe pochodne starej platformy LX używanej do produkcji Dodge Challengera, Chargera i Chryslera 300. Bez zobowiązań dotyczących produktów po 2023 roku i pogłosek, że Stellantis przeniesie swoje zelektryfikowane wersje Chargera. i Challenger do Belleville w stanie Illinois, reklama tchnie nowe życie w obiekt.
W połączeniu z marcowym ogłoszeniem o wartości 5 miliardów dolarów fabryki akumulatorów Stellantis/LG Energy Solutions w Windsor, pierwszej fabryce samochodów w Ameryce Północnej, Ontario przekształciło się z marginalnego gracza w przyszłych planach firmy w główną zębatkę.
„Te reklamy zmieniają nasze społeczeństwo” – powiedział poseł liberał Windsor-Tecumseh Eric Kosmerczyk. Inwestycje te mają znaczący efekt mnożnikowy.
„Pomyśl o tysiącach pracowników samochodowych, którzy dokonali tego w ciągu ostatnich 10 lat w czasach niepewności. To jest ich dzień. „
Nadchodzi więcej