Inicjatywa usunięcia bruku pojawiła się w szkole publicznej Palermo w Oakville na początku tego miesiąca, aby stworzyć przestrzeń do nauki na świeżym powietrzu.
Byli uczniowie szkoły publicznej w Palermo, wraz z Halton Environmental Network i innymi, spędzali soboty w szkole w Oakville, pomagając w demontażu i utylizacji 78 metrów kwadratowych asfaltu na terenie szkoły, zastępując ją atrakcyjną zieloną przestrzenią.
„Tworzymy zupełnie nową przestrzeń do nauki na świeżym powietrzu w Palermo, dużej wyspie w kształcie fasoli”, mówi Katie Andreu, kierownik projektu szkolnego i nauczyciel. „Obejmuje edukacyjne ogrody i zewnętrzne przestrzenie klasowe, z których mogą korzystać nasi uczniowie i społeczność. Mam nadzieję, że uczniowie nauczą się zadawać pytania, nauczą się dbać o ziemię i wykorzystywać możliwości edukacji na świeżym powietrzu, aby poprawić samoorganizację i umiejętności społeczno-emocjonalne. ”
Andrew ma nadzieję, że ten rodzaj zapraszającej przestrzeni zapewni więcej możliwości uczenia się na świeżym powietrzu w Palermo.
„Dzięki zapewnieniu bardziej ustrukturyzowanych przestrzeni do wykorzystania w salach lekcyjnych, gdy są one zabierane za granicę w celu nauki, możemy promować obywatelstwo ekologiczne i globalne podejście do obywatelstwa” – mówi.
Andreou zauważa, że ten projekt usuwania chodników dotyczy kluczowych obszarów zainteresowania w HDSB Plan Wieloletni 2020-2024W tym przywództwo środowiskowe i świadomość rdzennej ludności i jej perspektywy.
„Dzięki większym możliwościom wieloprzedmiotowej edukacji na świeżym powietrzu możemy połączyć się z rozpoznawaniem ziemi, włączaniem rdzennych nauk i pokazywaniem uczniom, jak dbać o ziemię oraz rośliny i zwierzęta, które również tu żyją, dzięki możliwościom uczenia się opartym na dociekaniu i doświadczaniu ”.
Saanvi, uczeń czwartej klasy, mówi, że miejsce to zaoferuje innym uczniom ekscytującą przestrzeń do nauki na świeżym powietrzu.
„Kiedy wychodzisz się uczyć, widzisz różne rodzaje roślin i zwierząt. Czasami wychodzimy, aby dowiedzieć się o skałach i minerałach. Nauczyliśmy się, jak dbać o otaczające nas środowisko.”
Dyrektor szkoły Christine Begani mówi: „To było niesamowite, widzieć ten projekt z pomocą uczniów, personelu i społeczności. Naprawdę nie mogę się doczekać, aby wesprzeć naukę, która nastąpi w wyniku zmian na naszym szkolnym dziedzińcu. ”