Na dorocznym wydarzeniu Google Search On firma Google zaprezentowała swoje starania, aby wyszukiwanie było bardziej naturalne i intuicyjne dla użytkowników, pod hasłem „Search Out of the Box” i „Organizowanie informacji z całego świata i uczynienie ich powszechnie użytecznymi i dostępnymi”.
Gigant technologiczny przedstawił nadchodzące zmiany w wyszukiwarka GoogleA mapy Google A zakupy w Google.
wyszukiwarka Google
Multi Search w pobliżu: ogłoszony na Google I/O 2022, Multi Search w pobliżu Ta funkcja umożliwia użytkownikom robienie zdjęć takich rzeczy, jak jedzenie, artykuły spożywcze, odzież i nie tylko, a także dodawanie wyrażenia „W pobliżu mnie” w aplikacji Google, aby uzyskać wyniki wyszukiwania przedstawiające lokalne firmy, restauracje lub sklepy, które mają dany produkt. Google zarządza obrazem za pomocą swojej bazy danych i przegląda go za pomocą różnych obrazów, komentarzy i stron internetowych, aby zapewnić dokładne wyniki. Ta funkcja zostanie udostępniona w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych jesienią tego roku.
Tłumacz z obiektywemWedług Google tłumaczenia za pomocą Google Lens są używane prawie miliard razy w miesiącu w ponad 100 językach. Pierwotnie sposób działania tej funkcji polegał na tłumaczeniu tekstu na obrazie i dodawaniu go na górze obrazu jako dodatkowy tekst. Spowodowałoby to zaciemnienie lub zniekształcenie obrazu za tekstem. Teraz dzięki nowemu narzędziu do uczenia maszynowego o nazwie „Generative Adversarial Networks” (to samo narzędzie, które jest używane w telefonach Pixel do magiczna gumka), Google Lens może przetłumaczyć tekst i scalić go z powrotem z obrazem tła bez jego zniekształcania, dzięki czemu obraz zachowuje swój naturalny wygląd. Zobacz zrzut ekranu poniżej w celach informacyjnych. Tłumacz Lens AR zostanie wprowadzony na całym świecie jeszcze w tym roku.
skrótyOd dzisiaj, 28 września, zobaczysz niektóre z najbardziej przydatnych skrótów i narzędzi Google, w tym Tłumacz, Zrzuty ekranu Sklepu, Szum w wyszukiwarce i inne, wyświetlane w górnej części aplikacji Google (na pasku wyszukiwania) . Funkcja skrótów w aplikacji na iOS jest wprowadzana w języku angielskim w Stanach Zjednoczonych.
Łatwiej zadawać pytaniaGoogle ułatwia użytkownikom zadawanie pytań, które zamierzają zadać. Gdy zaczniesz pisać zapytanie, Google zaproponuje teraz słowa kluczowe lub tematy, które mogą pomóc w lepszym sformułowaniu pytań. „Powiedzmy, że szukasz miejsca docelowego w Meksyku. Pomożemy Ci wybrać pytanie — na przykład „Najlepsze miasta w Meksyku dla rodzin” — dzięki czemu możesz przejść do wyników, które są dla Ciebie bardziej odpowiednie” — mówi Google. Polecane słowa kluczowe i kolejne wyniki będą pasować do Twojego zapytania i będą zawierać treści od twórców online. „W przypadku tematów takich jak miasta możesz zobaczyć historie wizualne i krótkie filmy od osób, które odwiedziły miasto, wskazówki dotyczące zwiedzania miasta, rzeczy do zrobienia, jak się tam dostać i inne ważne aspekty, które możesz chcieć poznać jako Ty zaplanuj swoje podróże”, jak mówi Google.
Ponadto wyniki wyszukiwania będą wyświetlane w różnych formatach. W zależności od trafności zapytania wyniki mogą być wyświetlane jako tekst, obrazy, filmy lub kombinacja tych formatów. Ten nowy format zadawania pytań w wyszukiwarce Google zostanie wprowadzony w Stanach Zjednoczonych w nadchodzących miesiącach.
mapy Google
Google zamierza sprawić, by Mapy były bardziej widoczne i wciągające, a zaczyna się od nowych funkcji, które mają sprawić, że poczujesz się jak w miejscu, na które patrzysz.
klimat sąsiedztwa: Opinia o okolicy umożliwia szybkie sprawdzanie popularnych witryn w określonym obszarze, takich jak popularne restauracje, kawiarnie, muzea i inne atrakcje, których szukają ludzie. Wyniki wraz ze zdjęciami i przydatnymi informacjami pojawiają się bezpośrednio na mapie. W nadchodzących miesiącach funkcja zostanie udostępniona na całym świecie w systemach Android i iOS.
Specjalny pokaz lotniczy i wciągająca scena: Nadchodząca funkcja umożliwia użytkownikom oglądanie realistycznych zdjęć lotniczych nawet 250 głównych punktów orientacyjnych na świecie, takich jak wieża CN, wieża Eiffla, wieża Tokyo Tower i inne. Możliwość obejrzenia widoku z lotu ptaka pozwala również cieszyć się otoczeniem punktu orientacyjnego, co ułatwia podjęcie decyzji, czy chcesz odwiedzić to miejsce.
Z drugiej strony Universal View działa w połączeniu z Aerial View i pozwala użytkownikom zaplanować podróż z wyprzedzeniem, sprawdzając pogodę, ruch i tłum w określonym miejscu w określonym dniu i czasie.
Na przykład możesz sprawdzić wieżę CN Tower w Toronto i znaleźć parking wokół punktu orientacyjnego, który jest denerwujący, więc decydujesz się nie jechać ani nie korzystać z transportu publicznego.
Landmark Aerial View zostanie udostępniony na mapach na całym świecie już dziś, 28 września, a widok dookoła zostanie udostępniony w Los Angeles, Londynie, Nowym Jorku, San Francisco i Tokio w nadchodzących miesiącach.
Występ na żywoPo raz pierwszy wydany trzy lata temu, Live View Google to narzędzie rzeczywistości rozszerzonej, które nakłada wskazówki dla pieszych na obraz z kamery na żywo. Wszystko, co musisz zrobić, to podnieść telefon i skierować go, aby znaleźć wskazówki i ważne miejsca, takie jak sklepy, bankomaty i restauracje. Funkcja jest od dawna dostępna w Kanadzie, aw nadchodzących miesiącach zacznie być wdrażana w Londynie, Nowym Jorku, Paryżu, San Francisco i Tokio.
Rozszerzenie zielonych wskazówek na programistów: Google uruchomiło funkcję zielonego wyznaczania tras dla Map Google w Kanadzie na początku tego roku. Funkcja pozwala użytkownikom na analizę szacowanej emisji dwutlenku węgla na zaplanowanej trasie i sugeruje alternatywne kierunki, które zużywałyby mniej paliwa, biorąc pod uwagę ruch, nachylenie drogi i inne zmienne.
Deweloperzy korporacyjni będą teraz mieli możliwość dodania tej funkcji do aplikacji swoich firm, umożliwiając firmom takim jak SkipTheDishes, Uber Eats i kierowcom dostaw Amazon wybór typu silnika i znajdowanie najlepszych tras i wskazówek dotyczących efektywności paliwowej i energetycznej. Funkcja będzie dostępna w wersji zapoznawczej jeszcze w tym roku dla programistów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i wybranych krajach Europy, w których dostępny jest zielony routing.
zakupy w Google
Google wprowadza nowe narzędzia zakupowe, które mają pomóc użytkownikom odkrywać to, co lubią, poprzez dostarczanie wskazówek wizualnych, informacji o produktach i usługach oraz filtrów pozwalających zawęzić wybór.
Zakupy 3D na buty: Niektóre strony internetowe pozwalają użytkownikom spojrzeć na buty w 3D pod różnymi kątami. Według Google ludzie wchodzą w interakcję z obrazami 3D o około 50 procent więcej niż z obrazami statycznymi.
Witryny internetowe muszą zawierać tę funkcję, a niektóre małe firmy nie mają do tego zasobów. Tutaj wkracza Google. Firma twierdzi, że może teraz automatycznie obracać buty o 360 stopni, korzystając z kilku obrazów, głównie tych, które są już dostępne na stronie sprzedawcy, umożliwiając użytkownikom oglądanie butów w widoku 3D, niezależnie od strony postępu funkcji. Ta funkcja będzie dostępna w Zakupach Google w Stanach Zjednoczonych na początku 2023 r.
Informacje o zakupach: Nowa funkcja zapewni godny uwagi wgląd w kategorię przeglądanego produktu. Google twierdzi, że spostrzeżenia będą gromadzone z „szerokiego zakresu zaufanych źródeł” i gromadzone w jednym miejscu. Na przykład, jeśli szukasz rowerów górskich, Google zapewni informacje o rozmiarze roweru, na którym powinieneś jeździć, informacje o hamulcach i zawieszeniu, popularnych trasach wokół Ciebie i nie tylko.
Ta funkcja zostanie udostępniona w Zakupach Google już dziś, 28 września.
Dynamiczne filtry zakupowe: zazwyczaj filtry umożliwiają sortowanie wyników według ceny i trafności. Dzięki nowym filtrom zakupów w Google użytkownicy będą mogli robić zakupy w sposób definitywny. Na przykład, jeśli szukasz dżinsów, możesz je skategoryzować według „chudych”, „szerokich nogawek”, „krój buta” i nie tylko. Podobnie w przypadku T-shirtów filtry, takie jak okrągły dekolt, okrągły dekolt, szerokie i inne, pozwalają dostosować sposób korzystania z Zakupów Google do własnych potrzeb.
Dynamiczne filtry Zakupów Google będą „Wkrótce dostępne” w wybranych krajach Europy.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.