Nowa inteligentna karta płatnicza i aplikacja mobilna BC Transit o nazwie Umo

Nowa inteligentna karta płatnicza i aplikacja mobilna BC Transit o nazwie Umo

Nowy elektroniczny system poboru opłat BC Transit dla usług transportu publicznego obsługiwanych w prowincji nie byłby kompletny bez unikalnej nazwy.

Prowincjonalny organ transportu publicznego nazwał system Umo, wymawiając „you-mo”.

Istniejące opcje płatności gotówką będą kontynuowane, ale technologia zbliżeniowego podsłuchu kart Umo zapewnia wygodę i elastyczność. Pasażerowie nie będą już musieli kupować biletów i karnetów z wyprzedzeniem ani mieć przy sobie dokładnej reszty.

„Cieszymy się, że możemy dzielić się wiadomościami o projekcie transformacyjnego elektronicznego systemu pobierania opłat, który sprawi, że wybór tranzytu jako środka transportu będzie wygodniejszy i bardziej dostępny” – powiedziała w oświadczeniu Erinn Pinkerton, prezes i dyrektor generalny BC Transit.

„Innowacyjne metody płatności, które umożliwi system, to przedmioty, które Kolumbijczycy brytyjscy noszą przy sobie na co dzień. Niezależnie od tego, czy ktoś jest jeźdźcem na co dzień, okazjonalnie, czy [hasn’t] odbyli jeszcze swoją pierwszą podróż, Umo ułatwi im podróż”.

Podobnie jak Compass Card firmy TransLink, nowy system dla BC Transit umożliwia pasażerom korzystanie z karty inteligentnej z możliwością doładowania do przechowywania salda wartości zgromadzonych, które jest pobierane po zbliżeniu karty do czytnika pokładowego. Pasażerowie będą mogli również korzystać z karty Umo do przepustek dziennych, miesięcznych i innych produktów.

Ponowne załadowanie lub etap wyboru żądanego produktu taryfowego można wykonać za pośrednictwem przyszłej witryny Umo lub uczestniczącego sprzedawcy.

Skanery pokładowe Umo obsługują również karty kredytowe, debetowe i portfele mobilne.

Ale w przeciwieństwie do Compass Card, będzie dostępna aplikacja mobilna dla Umo. Pasażerowie mogą skorzystać z aplikacji mobilnej w celu doładowania lub zakupu produktu taryfowego. Dzięki aplikacji mobilnej pasażerowie mogą wsiadać do autobusu, po prostu skanując swoje urządzenie mobilne.

Czytnik taryf Compass Card w autobusie. (TransLink)

Po procesie przetargowym firma BC Transit wybrała firmę Cubic Transportation Systems z siedzibą w San Diego, która jest tym samym dostawcą karty Compass dla firmy TransLink i wieloletnim dostawcą Nieistniejąca już elektroniczna skrzynka opłat TransLink dla autobusów.

READ  Kalifornijski zarząd zatwierdza plan na 2035 r. dotyczący wycofania samochodów napędzanych gazem

Umo korzysta z najnowszych osiągnięć technologicznych Cubic w zakresie kart inteligentnych i elektronicznych systemów pobierania opłat, podczas gdy technologia wykorzystywana przez TransLink ma już dekadę.

Całkowity koszt wdrożenia Umo w całej flocie autobusowej BC Transit na wszystkich trasach w całej prowincji wynosi 23,2 miliona dolarów, przy czym rząd federalny pokrywa 50%, rząd prowincji 40%, a samorządy 10%. Istniejące elektroniczne automaty do pobierania opłat w autobusach zostaną usunięte.

Wdrożenie będzie przebiegało etapami, poczynając od aplikacji mobilnej i infrastruktury doładowywanych kart inteligentnych. Greater Victoria będzie projektem pilotażowym Umo i pierwszym wdrożeniem lokalnego systemu tranzytowego, z ukierunkowanym uruchomieniem przewidzianym na jesień 2022 r.

BC Transit działa poza Metro Vancouver, z ponad 1000 autobusów obsługujących 130 społeczności i rocznych przejazdów przed pandemią około 55 milionów.

„Inicjatywy modernizacyjne, takie jak ta, są ważne, ponieważ w nadchodzących latach zamierzamy odbudować jazdę do poziomu sprzed pandemii i rozwijać nasz system transportu publicznego. Ponieważ wykorzystanie gotówki gwałtownie spada wszędzie, wydajne i wygodne opcje płatności elektronicznych są drogą przyszłości – powiedział minister transportu i infrastruktury BC Rob Fleming.

https://www.youtube.com/watch?v=F0r3trrrrtUY

TransLink rozpoczął testowanie swojego systemu Compass Card w 2013 r., ale z powodu problemów technicznych powodujących opóźnienia, został on wprowadzony na szeroką skalę dopiero w listopadzie 2015 r. Wszystkie bramki taryfowe SkyTrain i SeaBus zostały zamknięte w lipcu 2016 r. Instalacja systemu kosztowała 195 mln USD, z czego większość idzie w kierunku infrastruktury bramek taryfowych, co wymusiło fizyczne modyfikacje wielu stacji.

Obecnie ponad 95% taryf w TransLink jest opłacanych za pomocą systemu Compass, niezależnie od tego, czy jest to karta Compass z możliwością doładowania, bilety jednorazowe, karta kredytowa, karta debetowa czy portfel mobilny.

TransLink wcześniej przyznał systemowi Compass za dostarczanie dokładniejszych danych dotyczących pasażerów i wzorców podróży, aby lepiej planować usługi i zaspokajać zapotrzebowanie na pasażerów.

READ  Akcje Berkshire spadły na minusie, gdy Stany Zjednoczone zagroziły pozwaniem jednostki w związku z kosztami pożarów

Korzystając z systemu Compass, władze transportu publicznego zamierzają: Zmiana taryf SkyTrain i SeaBus na podstawie przebytej odległości, podobnie jak wiele innych głównych systemów metra w innych częściach świata. Ale opłaty za przejazdy na odległość zostały opóźnione ze względu na inwestycję potrzebną do modernizacji technologii.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *