Niesprzedane buty Yeezy, koniec umowy Ye uderzył w wyniki finansowe Adidasa

Niesprzedane buty Yeezy, koniec umowy Ye uderzył w wyniki finansowe Adidasa

Minęło prawie siedem miesięcy, odkąd Adidas rozstał się z Ye, a pudełka jego kultowych butów Yeezy wciąż piętrzą się w magazynach.

Los 1,2 miliarda euro (1,78 miliarda dolarów kanadyjskich) niesprzedanych akcji Yeezy mocno ciąży na niemieckiej firmie produkującej odzież sportową, która próbuje zmienić sytuację po utracie lukratywnej linii sneakersów i trwających skutkach wcześniejszych powiązań z muzykiem W. Projektant mody.

Nowy dyrektor generalny Bjorn Gulden powiedział podczas piątkowej telekonferencji, że Adidas jest „coraz bliżej decyzji” dotyczącej tego, co zrobić z tenisówkami, a „wybory się zawężają”. Sprzedaż na początek roku.

Dodał, że w dyskusjach zaangażowanych jest „wiele zainteresowanych stron”, ale żadna decyzja nie została jeszcze podjęta.

Adidas utknął ze stosami butów flagowej marki Yeezy po tym, jak w październiku zakończył współpracę z Ye z powodu jego antysemickich i innych obraźliwych komentarzy w mediach społecznościowych i w wywiadach.

oglądać | adidas spada yi:

Adidas porzuca Kanye Westa po antysemickich uwagach

Golden, który został dyrektorem generalnym w styczniu po rozpadzie Ye, odmówił powiedzenia, czy wykluczono niszczenie butów, ale firma „próbuje tego uniknąć”.

Powiedział wcześniej, że inne opcje mają wady – sprzedaż sneakersów oznaczałaby płacenie Ye tantiem, przestawianie ich w celu usunięcia tożsamości marki byłoby nieuczciwe, a przekazanie ich potrzebującym mogłoby skutkować odsprzedażą ze względu na ich wysoką wartość rynkową.

Golden nie powiedział, ile par butów Yeezy Adidas utknął, „ponieważ wtedy konsument wiedziałby, ile par butów Yeezy mamy, a to mogłoby mieć wpływ na popyt”.

Utrata marki Yeezy „oczywiście nas boli”, powiedział Golden w oświadczeniu. Firma twierdzi, że rozpad obniży zyski o 500 milionów euro (740 milionów dolarów kanadyjskich) w tym roku, jeśli Adidas zdecyduje się nie sprzedawać pozostałych akcji Yeezy.

Sprzedaż słabnie

Firma ma inne problemy związane z Ye. Inwestorzy pozwali Adidasa tydzień temu w USA, twierdząc, że firma wiedziała o obraźliwych uwagach i złośliwym zachowaniu Ye na wiele lat przed podziałem i nie podjęła środków zapobiegawczych w celu ograniczenia strat finansowych.

Pozew – reprezentujący osoby, które kupiły papiery wartościowe Adidasa między 3 maja 2018 a 21 lutego 2023 roku – cytował komentarze z 2018 roku, w których Ye sugerował, że niewolnictwo było „wyborem” oraz doniesienia o tym, że Ye wygłaszał antysemickie uwagi przed pracownikami Adidasa.

Firma oświadczyła w zeszłym tygodniu, że odrzuciła „te bezpodstawne zarzuty i podejmie wszelkie niezbędne środki, aby energicznie się przed nimi bronić”.

Rozwiązanie partnerstwa Ye kosztowało również Adidasa 600 mln euro (887,7 mln dolarów kanadyjskich) w postaci utraconej sprzedaży w ostatnich trzech miesiącach 2022 r., pomagając firmie w osiągnięciu straty netto w wysokości 513 mln euro (758,9 mln dolarów kanadyjskich).

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *