Nieruchomości: 1 na 4 milenialsów myśli, że nigdy nie będzie posiadać domu

Nieruchomości: 1 na 4 milenialsów myśli, że nigdy nie będzie posiadać domu

Ceny domów spadły w ciągu ostatnich kilku miesięcy w związku z podwyżką stóp procentowych przez Bank Kanady. Jednak według nowego badania, pomimo rynku chłodniczego, 25 procent millenialsów, którzy nie są właścicielami domów w Kanadzie, nadal twierdzi, że uważa, że ​​nigdy nie będzie ich właścicielem.


Ankieta onlinePrzeprowadzony przez Legera w czerwcu i na zlecenie Royal LePage, wzięło w nim udział 2003 Kanadyjczyków w wieku od 26 do 41 lat.

Według ankiety millenialsi w Ontario najmniej fantazjowali o zostaniu właścicielami domów, a 31 procent twierdziło, że nigdy nie sądzili, że będą właścicielami domu. Dla porównania tylko 15 procent mieszkańców Quebecu wierzy, że nigdy nie będą właścicielami domów.

Jednak badanie wykazało, że 68 procent millenialsów, którzy nie są właścicielami domów, stwierdziło, że posiadanie domu jest dla nich ważne. Liczba ta jest wyższa w dużych miastach, gdzie od 74 do 79 procent respondentów w Toronto, Montrealu, Vancouver i Calgary ceni sobie posiadanie domu.

„Podczas gdy przystępność cenowa pozostaje wyzwaniem, Kanada nadal odnotowuje duży popyt ze strony millenialsów, którzy, podobnie jak ich rodzice, postrzegają posiadanie domu jako prawo do przejścia” – powiedział Phil Sober, prezydent Kanadyjczyków. Dom jest silny wśród Kanadyjczyków w każdym wieku. i CEO Royal LePage, w kilku Środowa informacja prasowa.

Jak wynika z badania, z 60 procent, którzy powiedzieli, że sądzą, że pewnego dnia będą właścicielami domu, nieco ponad połowa z nich stwierdziła, że ​​będzie musiała się przeprowadzić, aby to zrobić.

Odsetek millenialsów, którzy myśleli, że pewnego dnia będą właścicielami domu w ich obecnym mieście, był najniższy w Toronto, a tylko 22 procent stwierdziło, że można kupić w mieście. Tymczasem w Calgary, gdzie mieszkania są uważane za niedrogie, 47 procent stwierdziło, że sądzi, że mogą posiadać dom w swoim mieście, jak wynika z badania.

READ  Dolar spadł po osiągnięciu najwyższego poziomu od dwudziestu lat, co doprowadziło do silnych wzrostów złota

Wśród osób, które chcą kupić dom w ciągu najbliższych pięciu lat, badanie wykazało, że 41 procent millenialsów powiedziało, że planuje przeprowadzić się do innego miasta. Dzieje się tak pomimo faktu, że 72 procent Kanadyjczyków stwierdziło, że wolałoby pozostać w swojej obecnej społeczności, gdyby koszty życia nie były problemem.

Ponadto 46 procent respondentów — w tym 60 procent millenialsów z Kolumbii Brytyjskiej — stwierdziło, że ich pensje nie wzrosną wystarczająco szybko, aby mogli kupić dom w ich obecnym mieście, w porównaniu z 35 procent, którzy w to wierzyli.

Sober twierdzi, że liczby te podkreślają potrzebę „znacznego wzrostu podaży mieszkań w Kanadzie”.

„Podczas gdy obecnie obserwujemy spowolnienie aktywności rynkowej… spodziewamy się, że aktywność ponownie wzrośnie, chociaż nie w takim samym tempie, jakie widzieliśmy w 2021 r. i na początku 2022 r.”, powiedział Super w oświadczeniu.

„Powrót tych marginalizowanych wykupów, rosnąca populacja, głównie z powodu zwiększonego poziomu imigracji, wraz ze zmianami w składzie rodziny… będzie wymagał większej dostępności zasobów mieszkaniowych, aby zapewnić zrównoważony rynek i pomóc przywrócić przystępność cenową w zasięgu ręki wielu Kanadyjczyków” – dodał.

Badanie wykazało, że praca w domu również zmieniła preferencje kupowania domu. Spośród ankietowanych 20 procent kanadyjskich millenialsów – w tym 28 procent w Atlantic Canada – stwierdziło, że wolałoby mieszkać poza miastem i pracować całkowicie zdalnie.

„Silny popyt na nieruchomości nie jest już skoncentrowany w głównych centrach, ale rozszerzył się na znacznie więcej przedmieść i przedmieść, gdzie nabywcy domów mogą kupować większe i bardziej przystępne cenowo nieruchomości, ponieważ słabnie tolerancja na dojazdy i chęć większej elastyczności godzin i lokalizacji ”, powiedział Super.

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *