zeszły tydzień, Google ogłosiło, że zamknie Stadiaplatforma do gier oparta na chmurze, 18 stycznia 2023 r.
Dla wielu nie była to niespodzianka. W końcu Google zawsze cieszył się dobrą reputacją Zabij wiele ich produktów i usługi jej widoczny brak zaangażowania w Stadia – w tym jej decyzję o: Własny dział tworzenia gier zamknięty Przed wydaniem jednej gry – rzeczy na pewno nie pomogły.
Gracze Stadia, tutaj znajdziesz ważną aktualizację dotyczącą Stadia: https://t.co/IIFRYiIYUu
– Stadia ☁️🎮 (GoogleStadia) 29 września 2022
Oczywiście dzięki temu Stadia stała się dużym workiem treningowym w branży, zwłaszcza wśród fanów Google i Stadia. upieraj się, że wszystko jest w porządku. W rzeczywistości, kiedy Pisałam o tym w styczniuOtrzymałem więcej zapalnych odpowiedzi niż cokolwiek, co napisałem, czy to Uprawnienia graczaA brama bramowaA Playstation machnięcia Albo cała otaczająca kontrowersja JK Rowling i Dziedzictwo Hogwartu. Chociaż każda platforma ma swoich toksycznych fanów, byłem zaskoczony, że ze wszystkich rzeczy Stadia sprawiła, że jestem najbardziej bałaganiarski.
Ale nie jestem tutaj, aby powiedzieć „tak ci mówiłem” wszystkim moim hejterom, ani nie mogę się doczekać świętowania śmierci Stadii. Wręcz przeciwnie – mam nadzieję, że sprawy potoczą się inaczej. Przede wszystkim zdecydowanie nie jestem zadowolony z personelu i programistów Kto jest zszokowany tą wiadomością?, zwłaszcza tych, którzy wciąż tworzą gry i funkcje na platformę. Niektórzy z nich nawet nie wiedzą, czy są Dostaną zapłatę-To straszne. Daję też konsumentom większy wybór, a Stadia właśnie to zrobiła.
„Oto Stadia: imponująca technologicznie, bardzo źle zarządzana platforma do gier, która jest absolutnie genialna”.
I nawet będąc krytykiem platformy, doceniałem też jej mocne strony. Podstawową technologią jest dźwięk, kontroler jest potężny i możliwość grania bez wygodnego dedykowanego sprzętu. Co więcej, zawsze byłem wielkim zwolennikiem transmisji na żywo i Został doceniony zarówno przez Xbox, jak i PlayStation za ich wyważone podejście do technologii. Ale wszystko to rozczarowało z natury wadliwe postrzeganie Stadii jako platformy skupionej wokół gier strumieniowych, które często trzeba było kupować z listy a la carte. Polegałem na ludziach, którzy mają dość platformy Tylko Umożliwia przesyłanie strumieniowe na rynku, na którym przesyłanie strumieniowe jest wciąż nowe. Jednocześnie Xbox i PlayStation umożliwiają przesyłanie strumieniowe, pobieranie lub używanie fizycznych dysków. Nawet Nvidia GeForce Now, platforma działająca tylko w chmurze, umożliwia strumieniowe przesyłanie gier kupionych w innych witrynach sklepowych, znacznie rozszerzając jej katalog poza stosunkowo skromną bibliotekę Stadia.
Google Stadia wyłącza się, szokując graczy, którzy zakładali, że już to zrobilihttps://t.co/YLuxum52uH
– Dysk twardy (@HardDriveMag) 29 września 2022
Mam jednak nadzieję, że podstawowym fundamentem Stadia jest coś, na czym ludzie będą budować. „Widzimy wyraźne możliwości zastosowania tej technologii w innych częściach Google, takich jak YouTube, Google Play i działania w zakresie rzeczywistości rozszerzonej (AR), a także udostępnienie jej naszym partnerom branżowym, co jest zgodne z tym, gdzie widzimy przyszłość gra na czele” – prezes Stadia Phil Harrison-Man Confusing Nadal ponosi porażkę w każdej firmie, w której pracował – napisał w Post na blogu O upadku Stadii. Nie mam pewności, w jaki sposób Google może uratować część technologii Harrisona Stadia, ale chciałbym się mylić. W każdym razie plik Umiejętność Jest tu. Mówiłem to już wcześniej, ale zawsze o tym myślę Domyślne przypadki użycia Stadia Zasugerowana przez kanadyjskiego producenta gier i byłego dyrektora generalnego Stadia Jade Raymond, która obejmuje interaktywne filmy dokumentalne YouTube zasilane przez Stadia lub ulepszone dwustronne dialogi NPC. To rodzaj nieszablonowego i wieloplatformowego myślenia, które może być naprawdę innowacyjne.
Ale nawet jeśli sam Google nie chce robić nic ze Stadia, mam nadzieję, że nadal będzie korzystał z tej technologii, aby pomagać innym firmom. To już wyprzedane Technologia Stadia dla firm takich jak Capcomktórego sprytnie użyłeś aby umożliwić ludziom nadawanie a Resident Evil Village Demo ich przeglądarek. To nic nie znaczy o programistach takich jak Bungie Uznałem, że infrastruktura Stadia będzie atutem podczas zdalnego programowania W czasie pandemii COVID-19. Oczywiście Stadia nie musi sama w sobie być platformą do gier, aby odnieść sukces. Bardziej sensowne jest skupienie się Google na wysiłkach Stadia na licencjonowaniu i innych partnerstwach, zamiast na sprzedaży samych gier. Wielki powód, dla którego wydarzenia lubią Konferencja twórców gier Bardzo ważne, ponieważ daje twórcom gier możliwość dzielenia się wiedzą, a tym samym pomagania szerszej branży i miejmy nadzieję, że Google może zrobić coś podobnego ze Stadia. Przypływ, jak mówią, unosi wszystkie łodzie.
Pamiętaj też, że to wszystko tylko w dającej się przewidzieć przyszłości. Ponieważ coraz więcej firm dąży do przesyłania strumieniowego, a technologia wciąż się poprawia, łatwo jest wyobrazić sobie masowe przyjęcie platform opartych na chmurze. W rzeczywistości już to widzimy. Newzoo, renomowana firma analityczna, Właśnie opublikowałem raport Szczegółowo opisuje, w jaki sposób branża gier ma wygenerować w tym roku około 2,4 miliarda dolarów (około 3,3 miliarda dolarów kanadyjskich) przychodów z chmury.
Z drugiej strony to niewiele, jeśli weźmie się pod uwagę, że w tym roku ma wygenerować około 200 miliardów dolarów (około 274 miliardów dolarów kanadyjskich), co wyraźnie pokazuje, że rynek nie jest tam, gdzie Google chciałby, aby był dla Stadia. Ale jest to również wzrost o 74 procent rok do roku i stanowi około 31,7 miliona konsumentów płacących za gry w chmurze. Dlatego w najlepszym interesie firm jest większe inwestowanie w ten obszar, a uczenie się na błędach Stadia i korzystanie z jego świetnej technologii tylko pomoże.
Oto Stadia: znakomita technologicznie, bardzo źle zarządzana i całkowicie genialna platforma do gier. Nigdy nie było czegoś podobnego, na dobre i na złe, i miejmy nadzieję, że może pomóc utorować drogę do lepszych programów.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.