IKEA twierdzi, że powiadomiła kanadyjski organ nadzorujący ochronę prywatności po naruszeniu bezpieczeństwa danych osobowych prawie 95 000 klientów.
W oświadczeniu przekazanym CP24 sprzedawca mebli powiedział, że niektóre dane osobowe jego klientów pojawiły się w wynikach „przeszukania publicznego” przeprowadzonego przez pracownika IKEA Kanada między 1 marca a 3 marca przy użyciu bazy danych klientów IKEA.
Stwierdzono, że nie było żadnych informacji finansowych ani bankowych związanych z naruszeniem.
„W IKEA bezpieczeństwo prywatnych informacji naszych klientów ma ogromne znaczenie i proaktywnie powiadomiliśmy kanadyjskie Biuro Komisarza ds. Prywatności o tym incydencie, a także wszelkich odpowiednich klientów. Dokonaliśmy również przeglądu i aktualizacji wewnętrznych procesów, aby zapobiec takim incydentom w IKEA. przyszłość.” „Nasi klienci nie proszą o żadne działania”.
W liście wysłanym do klientów, których to dotyczy, IKEA Kanada poinformowała, że dane, które mogły zostać naruszone, obejmowały imiona i nazwiska klientów, adresy e-mail, numery telefonów i kody pocztowe.
Powiedziała, że widoczny może być również numer programu lojalnościowego IKEA Family klienta.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”