W czasie przypływów wznowiono działania mające na celu przemieszczenie 400-metrowego kontenerowca. Ruch na Kanale Sueskim został zablokowany. Według danych z Ship Surveillance System, pięć holowników pracuje w celu holowania statku na głęboką wodę.
Kondenerowicz zawsze był dany Działa po utracie manewrowości podczas silnych wiatrów i burz piaskowych na pojedynczym pasie Kanału Południowego we wtorek rano – Powiedzieli urzędnicy zarządzający Kanałem Sueskim (SCA) w oświadczeniu.
Żegluga jest blokowana w obu kierunkach przez jeden z najbardziej ruchliwych szlaków przewożących ropę, zboża i inne towary między Europą a Azją.
W środę wieczorem dostawca usług morskich GAC wydał klientom notę mówiącą: „Kontynuujemy wysyłanie przy użyciu wież”. Operację utrudniał silny wiatr i duże rozmiary kontenerowca.
System śledzenia statków teraz to pokazuje Pięć wież otacza statek Evergreen, a trzy zmierzają w jego kierunku. Jednak sygnał GPS kontenerowca pokazuje tylko niewielkie zmiany jego pozycji w ciągu ostatnich 24 godzin.
Dziesiątki statków, w tym inne duże kontenerowce, tankowce z ropą i gazem oraz masowce przewożące ziarno, zgromadziły się na obu końcach kanału, powodując jedno z największych zatorów żeglugi obserwowanych na przestrzeni lat. – Reuters. AP pisze o co najmniej 150 statkach czekających na przepłynięcie przez kanał.
Około 12 procent Kanału Sueskiego przechodzi przez Kanał Sueski o długości 193 km. Światowy handel wszystkimi towarami.
Mówią eksperci ds. Żeglugi Jeśli blokada nie zostanie usunięta w ciągu najbliższych 24-48 godzin, niektóre firmy żeglugowe będą musiały przesunąć swoje statki i rejsy wokół południowego krańca Afryki, wydłużając rejs o tydzień.
Pomimo oblężenia, zarząd Kanału Sueskiego powiedział, że część ładunku została przeniesiona na południe i próby ponownego otwarcia kanału będą kontynuowane.
„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.