Kolumbia Brytyjska dodała kolejną zachętę dla ludzi do przejścia z pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi na te wykorzystujące energię elektryczną lub wodór – ale obecne problemy z dostawami mogą utrudnić kupującym korzystanie z nich.
We wtorek hrabstwo ogłosiło kilka nowych środków podatkowych, aby spełnić cele planu działań CleanBC na rzecz klimatu, zgodnie z którym 26 procent wszystkich nowych samochodów osobowych sprzedawanych w prowincji ma być pojazdami o zerowej emisji (ZEV) do 2026 roku, do 90 procent do 2030 i 100 procent do 2035.
Środki obejmują zwolnienie z płacenia regionalnego podatku od sprzedaży (PST) od używanych pojazdów ZEV, począwszy od środy, oraz podniesienie progu dopłaty dla pojazdów osobowych dla pojazdów ZEV z 55 000 USD do 75 000 USD.
Aby kwalifikować się do zwolnienia z PST, samochody muszą przejechać co najmniej 6000 kilometrów.
Pojazdy ZEV obejmują akumulatory elektryczne, pojazdy hybrydowe typu plug-in oraz pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Hrabstwo powiedział w niej Budżet 2022 Zwolnienie z podatku PST dla ZEV będzie kosztować 21 milionów dolarów w tym roku i 29 milionów w przyszłym, ale pomoże zwiększyć sprzedaż wśród ludzi, którzy chcą samochodu elektrycznego, ale nie mogą sobie pozwolić na nowy.
„Podczas gdy większość ludzi chce podjąć właściwą decyzję dotyczącą środowiska, nie zawsze jest to najtańsza opcja” – powiedziała minister finansów Selena Robinson podczas prezentacji budżetu.
To „trudny czas”, aby kupić ZEV, powiedział Blair Qualley, prezes i dyrektor generalny Stowarzyszenia Dealerów Nowych Samochodów w Kolumbii Brytyjskiej.
„Wszystko, co musisz zrobić, to udać się do dowolnego dealera i zobaczyć, że w tej chwili jest całkowicie pusty”, powiedział.
Daniel Britton, prezes i dyrektor generalny, Inc mobilność elektryczna Kanadakrajowy głos samochodów elektrycznych w Kanadzie, mówi, że problemy z dostawami spowodowane pandemią i innymi czynnikami spowodowały niższą dostępność nowych samochodów, a pośrednio także samochodów używanych.
Ma jednak nadzieję, że nowa ulga podatkowa w Kolumbii Brytyjskiej pomoże ludziom pozwolić sobie na zakup używanych ZEV przed ich wygaśnięciem w lutym 2027 roku.
„Myślę, że obecny niedobór w końcu zniknie i pomoże ludziom, których nie stać na nowy samochód elektryczny lub nie chcą płacić za nowy samochód elektryczny, a to ułatwi” – powiedział.
Przez 10 lat prowincja oferowała Zniżki do 3000 USD na nowe ZEVpodczas gdy Ottawa ma podobny program Warte do 5000 $.
pne Scrap-It jest stowarzyszeniem non-profit Oferuje również rabaty osobom, które porzucają swoje tradycyjne samochody i kupują nowy lub używany pojazd elektryczny lub pojazd hybrydowy typu plug-in.
Eksperci twierdzą, że stan ZEV BC, Przeszła do ustawodawstwa w maju 2019 r.W połączeniu z rabatami na zakup, a także z rabatami na instalację stacji ładowania, prowincja znalazła się na szczycie własności ZEV w Kanadzie.
powiedział John Axen, dyrektor SFU Zespół ds. Badań nad Zrównoważonym Transportem. „Dopóki mamy mandat ZEV, wszystko pójdzie we właściwym kierunku”.
Stowarzyszenie dealerów nowych samochodów w Kolumbii Brytyjskiej mówi: 12 procent wszystkich nowych pojazdów sprzedawanych w powiecie to pojazdy ZEVpodczas gdy Statistics Canada podało, że rejestracje ZEV w trzecim kwartale 2021 r. O 38,5% w porównaniu do tego samego okresu w 2020 roku.
Z drugiej strony, liczba nowych rejestracji pojazdów napędzanych benzyną spadła o 15,9 procent.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”