Między tajemnicą a astrologią moda dociera do gwiazd, czerpie z nich inspirację i powraca na Ziemię z niemal magiczną zdolnością odczytywania przyszłości. Magia księżyca i jego zawsze skrywana twarz, przyciągnęła projektantów do przeprojektowania i zaprezentowania kobiety w kosmosie. Od Paco Rabanne po Elsę Schiaparelli, mini sukienki zostały stworzone przy użyciu linijek i cyrkla, białych sukienek z geometrycznymi wycięciami, trójkątów i trapezów, które celebrują matematykę i geometrię, haftują księżyc, galaktyki, a nawet czarne dziury i trochę kosmologii na wybiegach.
11 listopada 2021 r. w mediolańskim Planetarium Ulrico Hoepli na Corso Venezia 57 podróż między kosmosem a modą prezentowana jest za pomocą narracyjnych głosów astrofizyka Ilarii Arrosio i aktorki Marii Eugenii de Aquino. Międzyplanetarna opowieść o modzie i kosmosie, dwóch sektorach, które często spotykają się i odradzają, dzieląc wyjątkowy pęd do poszukiwania piękna. Historia technologii do noszenia w klimacie science fiction rozpoczęła się w Obserwatorium Schiaparelli w Brerze, kopule obejmującej ponad pięćdziesiąt lat, w której naukowiec Giovanni Virginio Schiaparelli dokonywał obserwacji. Schiaparelli to tytuł, który zmienił historię astronomii i historię mody.
„Mój wujek był niezwykłą osobą, kierował Obserwatorium Astronomicznym w Mediolanie. Kochał mnie, ponieważ, jak powiedział, urodziłem się z konstelacją Wielkiego Niedźwiedzia na policzku, oczywiście z moimi pieprzykami. wielki teleskop i trzymał mnie w ramionach, wyjaśnił Lee, dlaczego myślał, że ludzie tacy jak my mieszkają na Marsie, myślał nawet, że są tam żniwa Kanały marsjańskie zostały okrzyknięte ważnym wydarzeniem w świecie astronomii Wujek Napoleon był właścicielem willi pod Mediolanem gdzie spędzałam happy hours siedząc na ziemi w kącie gotując owsiankę z mąki kukurydzianej.Dla mnie był człowiekiem prostym, z wielką energią w małym ciele.Który zawsze odkrywał nowe światy, który wyczuwał tajemnicze związki między gwiazdami i komety i opisali mi Marsa, jakby właśnie wrócił po tak długim pobycie.
To słowa Elsy Schiaparelli, jednej z najbardziej wpływowych projektantek okresu międzywojennego. Pochodzi z Rzymu, ale przeniosła się do eklektycznego paryskiego warsztatu na Place Vendome, przed swoją największą rywalką Coco Chanel. Schiaparelli była „wspaniała”, podczas gdy Chanel była „szykowna”, Chanel nazywała ją „Włoszką, która projektuje ubrania”, ale była kimś więcej. Wynalazca przyciągającego wzrok różu, wykorzystania widocznych zamków, sukienek z kieszeniami, eksperymentalnych tkanin i znany ze współpracy z surrealistycznymi artystami, takimi jak Salvor Dallo, Jean Cocteau, Alberto Giacometti i Leonor Vini. Nazywał się Skiab i mówił o sobie w trzeciej osobie. Znana ze swojej nowatorskiej kreatywności, Schiap jest zdecydowanie poza schematem i poza tą planetą. Symbolika i miłość do astronomii pochodzi od wujka Giovanniego Schiaparelliego, stąd prezent z gwiazdozbiorem Wielkiego Niedźwiedzia, który projektantka mody zawsze nosiła na piersi, ciągłe odniesienia do sfery niebieskiej i astrologii ustawionej na jesień-zimę 1938-1939. Zainspirowana paradygmatem Układu Słonecznego, Elsa stworzyła haftowany kostium Francois Lesage z ciemnoniebieską galaktyką usianą haftowanym gwiezdnym pyłem, srebrnymi i złotymi planetami, półksiężycami w dżetów, kometami, gwiazdami meteorów i kultową kurtką zodiaku, która jest teraz przechowywana w Metropolitan Museum w Nowym Jorku.
W 1934 zaczął bawić się materiałami, pracując z celofanem, aby nadać tkaninie połysk i sztywność, następnie z rodofanem, siateczką do produkcji przezroczystych pelerynek i kurtek, a następnie z korą drzewną, słomą, a nawet szkłem. Harper’s Bazaar spodziewał się, że Schiaparelli przejdzie do historii ze względu na swoją przyszłą pracę nad tekstyliami. „Madame Elsa Schiaparelli deptała wszystko, co znajome i zwyczajne, była nieporównywalna, jej wyobraźnia nie miała granic, nie było nikogo na jej poziomie” – powiedział Yves Saint Laurent. Była niezrównana, jej wyobraźnia nie miała granic i nie było nikogo na jej poziomie”, a w 1980 roku uhonorował ją w wysadzanej gwiazdami niebieskiej aksamitnej marynarce z dużymi haftowanymi oczami i napisem „Les Yeux d’Elsa”.
Ta treść jest importowana z Instagrama. Możesz znaleźć tę samą treść w innym formacie lub możesz znaleźć więcej informacji na ich stronie internetowej.
Robiąc to samo, co Schiaparelli trzydzieści lat temu, Paco Rabanne zastąpił igłę i nić plastikiem, metalem, światłowodem i papierem oraz zrobił dwanaście sukienek do noszenia ze współczesnych materiałów. Są lata 60. i bezpośredni kontakt z nauką towarzyszy ważnym innowacjom także w modzie. Czas na Space Age i Moon Girls Andrè Courreges dla podróżników ubranych w plastikowe buty Pierre Cardin, srebrne mini spódniczki i okulary przeciwsłoneczne z rozcięciem, które pozwolą spojrzeć na nowy świat. Wszystko działo się w modny sposób, poprzedzający ten pierwszy krok na Księżycu, którego człowiek jeszcze nie zrobił.
7 października 1959 r. Rosjanie po raz pierwszy mogli sfotografować „ciemną stronę księżyca”, tę część księżyca, której nie można zobaczyć, ponieważ podróżuje z Ziemią od miliardów lat. A ze względu na to, że pociąga nas to, co nam umyka, projektanci i projektanci przez lata nie opierali się magii wszechświata interpretując przestrzeń w swoich kolekcjach. W 1912 r. pojawiły się ilustracje Ertè z okładkami i okładkami księżyców i rozgwieżdżonym niebem, następnie Christian Dior zasłynął jako przesądny człowiek zainteresowany magią i kartami tarota, podczas gdy w 1932 r. Coco Chanel zaprezentowała pierwszą kolekcję wysokiej biżuterii, która mówi: „Chciał by pokryć kobiety horoskopami. Gwiazdy! Gwiazdy wszystkich rozmiarów.” To samo uczynił Karl Lagerfeld, który uwierzył na słowo, poświęcając całą grupę na wlewanie klasycznych wełnianych garniturów do kombinezonów astronautów i umieszczenie ogromnej rakiety na środku platformy. Armani pozwolił sobie również na przejście do niebiańskiego sklepienia z Moons w swojej kolekcji Haute Couture Spring 2010, kolekcji Rodarte na jesień/zimę 2014-15 Podczas gdy w 2014 roku Valentino stworzył rozgwieżdżone niebo nad tiulowymi spódnicami, Viktor & Rolf zaprezentował inspirującą kolekcję z 2001 roku. odwaga do czarnych dziur, zmieniając czerń w coś pozytywnego i kreatywnego.
Space Fashion Meeting, które odbyło się w mediolańskim Planetarium, jest jednym ze spotkań projektu Schiaparelli, który koloruje miasto oszałamiającym różem w listopadzie. W programie 5 listopada 2021 niemożliwy wywiad dziennikarza Antonio Mancinelli z Marią Eugenią Aquino jako ekscentryczną projektantką, 30 listopada spektakl teatralny Elsa’s Shock w Bacta Salon w Mediolanie w dniach 18-28 listopada oraz zakończenie jam session na cześć Elsy Schiaparelli i jej wujka Giovanniego Virginio Black Black Sky – Universe występ dla Elsy 30 listopada 2021 r.
Ta treść jest tworzona i utrzymywana przez stronę trzecią i jest importowana na tej stronie, aby pomóc użytkownikom podać ich adresy e-mail. Możesz znaleźć więcej informacji na temat tej i podobnych treści na piano.io
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”