Aby zapewnić mniej stresujące doświadczenia i upewnić się, że podróżni nie spóźnią się na swój lot, Międzynarodowy Port Lotniczy Vancouver (YVR) teraz zaleca podróżnym przybycie co najmniej trzy godziny przed lotem do USA lub lotu międzynarodowego i co najmniej dwie godziny przed planowanym lotem krajowym.
W opublikowanym w piątek biuletynie władze lotniska w Vancouver poinformowały, że kanadyjski urząd ds. bezpieczeństwa transportu lotniczego (CATSA) – federalna firma koronna odpowiedzialna za kontrolę bezpieczeństwa pasażerów – doświadcza ciągłych niedoborów personelu.
Doprowadziło to do niezwykle długich kolejek i długich opóźnień w przetwarzaniu pasażerów przez kontrolę bezpieczeństwa. Zdecydowanie zaleca się przybycie do trzech godzin wcześniej do odwołania.
„Nie jest jasne, kiedy ta sytuacja ulegnie poprawie”, czytamy w ulotce, dodając, że podróżni powinni „zdawać sobie sprawę, że pracownicy CATSA robią wszystko, co w ich mocy, w ekstremalnie zatłoczonych i trudnych warunkach”.
W tym tygodniu w mediach społecznościowych pojawiły się doniesienia, że w niektórych okresach amerykańscy i zagraniczni podróżni byli kierowani do Homeland Security z powodu niedoboru personelu CATSA, co zmniejszało zdolność do pełnej obsługi wielu wyznaczonych punktów kontroli bezpieczeństwa na lotnisku.
Ulotka YVR wyraźnie stwierdza, że jest to możliwe, zauważając, że „pasażerowie mogą być kierowani przez wyznaczone punkty kontrolne według rozmiaru”.
Wszystko to ma miejsce w momencie rozpoczęcia szczytowego sezonu podróży i najsilniejszego jak dotąd odbicia w podróżach lotniczych w YVR od dwóch lat, przy czym lotnisko oczekuje obecnie do 45 000 pasażerów dziennie. Ale jest to nadal znacznie poniżej szczytu sprzed pandemii z 2019 r., który wynosił 78 000 pasażerów dziennie.
Do tej pory znaczna część ruchu pasażerskiego YVR pochodziła z ruchu krajowego, ale nastąpił nowy wzrost w ruchu amerykańskim i międzynarodowym w wyniku ergonomicznych wymogów bezpieczeństwa zdrowotnego i testowania.
Maski na notatki YVR są nadal wymagane w budynku terminalu i podczas lotów na pokładzie.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”