Mercedes omawia przyszłość inżyniera Hamiltona Bono w Formule 1 przed przeprowadzką Ferrari

Mercedes omawia przyszłość inżyniera Hamiltona Bono w Formule 1 przed przeprowadzką Ferrari

W czwartek ujawniono, że Hamilton opuści Mercedesa i od początku sezonu 2025 dołączy do rywalizującego Ferrari.

Do starszych kierowców, którzy zmieniają zespoły, często dołączają pracownicy, którzy pracowali z nimi w poprzednich firmach, albo dlatego, że specjalnie poprosili zaufanych kolegów, aby do nich dołączyli, albo dlatego, że zainteresowane osoby lubią pracować z kierowcą.

Nowy zespół jest zwykle otwarty na pomysł zabrania ze sobą znajomych twarzy, aby pomóc kierowcy zadomowić się w nieznanym środowisku.

W 1996 roku za Michaelem Schumacherem, z Benettona do Ferrari, podążali dyrektor techniczny Ross Brawn i główny projektant Rory Byrne, a także inni kluczowi członkowie zespołu Instone. Wszyscy oni zostali zidentyfikowani przez ówczesnego szefa Maranello, Jeana Todta, jako kluczowe elementy zwycięskiego pakietu .

Innymi godnymi uwagi przykładami są inżynier wyścigowy Jacques Clair, który podążył za Jacques’em Villeneuve’em z Williamsa do BAR w 2000 r., podczas gdy w 2015 r. Andrea Stella dołączyła do Fernando Alonso w drodze z Ferrari do McLarena, pozostając w nim po odejściu Hiszpana, by ostatecznie zostać szefem zespołu.

Hamiltona łączą szczególne relacje z Bono, który jest w zespole Brackley od początku ery Hondy, po rozpoczęciu kariery w Jordanii.

Choć nie wiadomo, czy Bonington jest skłonny przenieść swoje życie do Włoch, Wolff zaznaczył, że spodziewa się, że temat się pojawi.

„Myślę, że jest to dyskusja, którą każdy powinien odbyć w nadchodzących miesiącach” – powiedział Wolf.

„O ile faktycznie rozmawiałem z Bono, kiedy mu powiedziałem [about Hamilton’s move] Zapytał: Czy jest pierwszy kwietnia? Jest to coś, co omówimy w przyszłości.”

Lewis Hamilton z Mercedes-AMG na starcie z Peterem Bonningtonem, starszym inżynierem wyścigowym Mercedes-AMG

Lewis Hamilton z Mercedes-AMG na starcie z Peterem Bonningtonem, starszym inżynierem wyścigowym Mercedes-AMG

Fotografia: Steve Etherington/ Zdjęcia sportów motorowych

Jedną z komplikacji jest to, że Bonnington będzie musiał pozostać w Mercedesie do ostatniego wyścigu sezonu w Abu Zabi 8 grudnia, a następnie być dostępny dla Ferrari na początku 2025 roku, co znacznie utrudni zmianę w zakresie urlopu ogrodniczego.

Oprócz szefa zespołu Freda Vasseura Hamilton znajdzie w Ferrari kilka znajomych twarzy, chociaż były dyrektor ds. wydajności Mercedesa, Loic Serra, był jednym z pierwszych kluczowych pracowników Vasseura i oficjalnie rozpocznie pracę w zespole w przyszłym roku.

Hamilton współpracował także z Clairem przez pierwsze dwa lata jego pracy w Mercedesie, chociaż ten ostatni obecnie koncentruje się głównie na programie młodych kierowców Ferrari.

Jeśli Bonnington będzie mógł przejąć posadę inżyniera wyścigowego w Ferrari, zespół będzie musiał dokonać przetasowań i znaleźć nowe stanowisko dla Riccardo Adamiego, który obecnie współpracuje z Carlosem Sainzem.

Przeczytaj także:

Tabitha Montgomery

„Nieuleczalny badacz twittera. Amatorski adwokat mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany guru muzyki. Becon ćpuna. Skłonny do napadów apatii”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *