Od barierek po pobliskich rywali, Max Verstappen na swojej drodze do zwycięstwa w Grand Prix Kanady musiał uporać się z wieloma problemami, w tym ze świstakiem, którego musiał skręcić, aby ominąć.
Startując z drugiego miejsca w deszczu na torze Gilles Villeneuve, za Mercedesem George’a Russella, który uzyskał dokładnie ten sam czas w kwalifikacjach, o wyniku wyścigu częściowo zadecydowały błędy rywali.
Odchylenie Maxa Verstappena, szczęście George’a Russella…
Od wycieczek drogami ewakuacyjnymi po chwile na chodniku – odwiedzającym mieszkańców – świstakom – nie pomagały wymagające, zmienne warunki pogodowe.
Choć niektóre z nich zauważono wcześniej w weekend, jeden zdecydował się z bliska przyjrzeć się akcji podczas Grand Prix i wszedł na tor.
Verstappen musiał ominąć futrzanego stwora, który by go uderzył, gdyby nie podjął działań, aby go uniknąć.
„On był prawie martwy!” Opowiedział mediom po zwycięstwie w Montrealu.
„Tak, zacząłem wjeżdżać w ostatni zakręt i na początku myślałem, że to wrak. Zacząłem się więc zbliżać, a potem pomyślałem: «O mój Boże, to zwierzę!» Tak, w ostatniej chwili skręciłem.
– Nie wiem, co stało się później.
Zwracając się do Russella, który zajął trzecie miejsce i zapewnił sobie pierwsze w sezonie miejsce na podium dla Mercedesa, Verstappen zapytał: „Czy ktoś z was go dotknął, czy uciekł?”
Russell potwierdził, że szczur nie tylko „uciekł”, ale był „bardzo szczęśliwy, że udało mi się cię dogonić o kilka dziesiątych”.
„Naprawdę musiałem zwolnić, ponieważ byłem trochę poza suchą linią” – wyjaśnił Verstappen.
„Tak, w zeszłym roku oczywiście ptak wleciał mi do samochodu. Więc nie chciałem, żeby mi też świstak utknął w samochodzie. Nazywam to bobrem, ale to świstak. Nie wiem dokładnie. co to było.”
„Jeśli zderzysz się z bobrem, będziesz mieć problemy” – odpowiedział Russell.
Jak wyglądają mistrzostwa 2024 bez Red Bulla?
👉 Klasyfikacja Mistrzostw Kierowców F1 2024 bez Maxa Verstappena
👉 Ujawniono: Mistrzostwa Konstruktorów F1 2024 bez Red Bulla
Max Verstappen ostrzega przed „dużymi” zyskami Red Bulla
Jednak dzika przyroda nie była jedyną troską Verstappena w Montrealu, ponieważ ujawnił, że przewaga Red Bulla nad grupą pościgową została ponownie ograniczona przez jazdę po chodniku.
„Wiemy, że jest to słabość i wiem również, że ciężko nad tym pracujemy, aby spróbować ją naprawić” – powiedział. „Naprawdę czuję, że jest to dla nas obecnie ogromne ograniczenie wydajności.
„Oczywiście nie mogę się też doczekać torów, na których nie będziemy musieli pokonywać tak wielu krawężników i wybojów.
„Jak dotąd widać, że w każdy weekend niektóre zespoły były nieco silniejsze na niektórych torach, co oczywiście sprawia, że jest to bardzo ekscytujące”.
Popierał Red Bulla w powrocie do formy, ostrzegając rywali, że po rozwiązaniu tego problemu można ulepszyć RB20 „ze znacznym marginesem”.
„Kilka ostatnich wyścigów było bardzo trudnych, ale nie tylko były trudne, ale było też wiele problemów przez cały weekend, więc potrzebujemy czystszego weekendu” – powiedział.
„Nawet teraz w wyścigu często borykamy się z barierami i nierównościami, więc zdecydowanie mamy obszar, nad którym możemy popracować i znacznie ulepszyć samochód, jeśli uda nam się to kontrolować”.
Przeczytaj następujące: Ujawniono: kluczowe strategie i kosztowne błędy, które zadecydowały o GP Kanady F1 w 2024 roku