Maran Kass i Natchen podpisują umowy na przewoźnika LNG w Polsce

Maran Kass i Natchen podpisują umowy na przewoźnika LNG w Polsce

Prowadzona przez Marię Angelicosis Gaz MaranDział transportu gazu należący do greckiej grupy Angelicous Shipping Group oraz norweski przewoźnik Natchen OAS Shipping będą dostarczać do PGNiG w Polsce dwa nowo budowane gazowce skroplonego gazu ziemnego (LNG).

Statki będą budowane wyłącznie dla PGNiG i wejdą do służby w 2025 roku. Podobny do gazowców LNG Wcześniej zamówione Z PGNiG statki będą miały pojemność 174 000 metrów sześciennych, a PGNiG Supply & Trading (PST) będzie ich jedynym użytkownikiem przez 10 lat, z możliwością przedłużenia czarteru. Oprócz wcześniej czarterowanych przewoźników, nowa flota PGNiG będzie składać się z ośmiu statków, z których dwa będą operować od przyszłego roku.

„Ilość odzyskanego LNG zakontraktowanego przez PGNiG ze Stanów Zjednoczonych wynosi obecnie ok. 9 mld km rocznie, z czego aż 7 mld m3 w ramach kontraktów FOP (free on board), z czego PGNiG odpowiada za odbiór, transport i rozładunek LNG w porcie W ramach umów czarterowych skroplony gaz ziemny może być skutecznie dostarczany na polski rynek, ale zbiornikowce LNG mogą być wysyłane do dowolnego terminalu LNG na świecie – powiedział Paweł Majewski, prezes Zarządu PGNiG.

PGNiG posiada licencje na trzy już skonfigurowane zbiornikowce LNG, każdy o pojemności około 160 000 m3, co odpowiada przeładowaniu LNG z 80 do 90 m3. Dwa z tych statków trafią do spółki do końca pierwszej połowy 2022 r. i będą dostępne w drugiej połowie trzeciego roku, co pozwoli PGNiG na zakup LNG już w ramach umów FOB w 2022 roku.

READ  Moody's obniża rating polskiego mBanku, potwierdza Bank Millennium

Henry Herrera

„Irytująco skromny fanatyk telewizyjny. Totalny ekspert od Twittera. Ekstremalny maniak muzyczny. Guru Internetu. Miłośnik mediów społecznościowych”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *