Słynny dom mody Chanel zostaje ściągnięty do internetu po tym, jak osoba mająca wpływ w mediach społecznościowych anulowała pudełko Kalendarz przyjazdów firmy I odkryłem, że jest pełen drobiazgów, które nie wydawały się warte blisko ich ceny 1025 USD.
Marka wypuściła w tym roku kalendarz adwentowy w pudełku z numerami od 5 do 31. W przeciwieństwie do tradycyjnych kalendarzy adwentowych, które rozpoczynają się 1 grudnia i są poprzedzone nowymi prezentami odkrywanymi każdego dnia przez następne 24, poprzedzające Boże Narodzenie, perfumy Chanel zaczynają się w Piąty dzień jako ukłon w stronę kultowego zapachu marki Chanel No. 5.
Kalendarz został wydany w tym roku, aby uczcić 100. rocznicę zapachu, który został wydany przez współzałożyciela firmy, Gabriela „Coco”, 100 lat temu.
użytkownik tik tok Elise Harmon Wzięła jeden z zestawów i wyemitowała się otwierając jego zawartość, która zawierała pełnowymiarową butelkę kremu do rąk, małą tubkę szminki i 35 ml butelkę perfum, ale w większości były to tylko różne markowe przedmioty, w tym etykiety z logo firmy , worek na kurz, magnes, zakładka, breloczek i książeczka z obrazkami.
„załączniki?” Harmon krzyczy w swoim pierwszym filmie o otwieraniu pudełka, który od opublikowania cztery dni temu obejrzano ponad 14 milionów razy. „To musi być żart”, mówi o zestawie, który sprzedaje się za 1025 dolarów kanadyjskich.
„Jestem trochę zdenerwowana”, powiedziała, „więc może powinnam otworzyć się na coś innego”.
Wiele pozycji w kalendarzu nie jest sprzedawanych pojedynczo. Ale wśród przedmiotów, które zostały wycenione lub porównane, są:
- Próbka (1,5 ml) Chanel nr 5. Wersja 100 ml kosztuje 190 USD.
- 50 ml kremu do rąk, 70 USD.
- Szminka Rouge Allure w pełnym rozmiarze, 52 USD.
- Pełnowymiarowy lakier do paznokci Rouge Puissant, 38 USD.
- 35 ml butelka zapachu nr 5, 99 USD.
- 75-gramowa kostka mydła do rąk i ciała, zapach nr 5. 150-gramowa kostka kosztuje 37 dolarów.
- Próbka 6 g Perfumowanego kremu do ciała nr 5. Opakowanie 150 g kosztuje 105 USD.
Czy to nie jest zła strategia?
Podczas gdy opinie na temat filmów były w większości negatywne w Internecie, ekspert ds. Marketingu Scott Stratten twierdzi, że to, co w rzeczywistości sprzedaje Chanel, nie jest takie złe, jak na standardy luksusowych marek.
„Powiedziałbym, że w przypadku większości luksusowych marek płacisz za nazwę produktu, który dostajesz, ale to trochę przesuwa linię”, powiedział w wywiadzie dla CBC News założyciel Unmarketing.
„Odrzucenie nie równa się rzeczywistemu efektowi brandingu” – powiedział. „Każdy, kto udostępnia to teraz na TikTok, Instagramie lub gdziekolwiek indziej, zapewnia im również ekspozycję i marketing [and] Jeśli jesteś fanem Chanel, nie obchodzi Cię, co inni myślą o kalendarzu, pudełku lub przedmiocie”.
Młodsi odbiorcy doceniają autentyczność
Ale Alexandra Nikolaev, ekspert ds. marketingu cyfrowego z Los Angeles, twierdzi, że kalendarz był dla marki Chanel straconą okazją do nawiązania kontaktu z mniejszą publicznością, która ceni autentyczność i przejrzystość.
Powiedziała w wywiadzie dla CBC News, że głównie młodzi użytkownicy TikTok są publicznością, którą „powinni chcieć rozwijać się i rozwijać jako konsumenci Chanel w przyszłości”. „Nie spełnili oczekiwań tej publiczności” – powiedziała, opisując całą historię jako „chaos” dla marki.
Oglądaj | Ekspert ds. Marketingu wyjaśnia, w jaki sposób Chanel chybił celu:
Chanel twierdzi na swojej stronie internetowej, że są „bardzo ograniczone ilości” kalendarza na sprzedaż, a kanadyjska strona internetowa wydaje się wskazywać, że nie jest już dostępny.
Trwają prace nad odblokowanymi wersjami kalendarza sprzedany w serwisie eBay Za ceny nawet wyższe niż 1025 USD, które wymienił Chanel.
Stratton mówi, że nie był zaskoczony, gdy wszystko się wyprzedało. „Wiele z tych osób również kupi ten produkt tylko po to, aby zrobić filmy, które pokazują, jak bardzo im się nie podoba” – powiedział.
Spór o roszczenia Chanel
Harmon twierdzi, że po tym, jak jej wideo stało się popularne, Chanel zamknęła swoje konto TikTok, ale w oświadczeniu dla CBC News dom mody powiedział, że tak nie jest.
„Nigdy nie został aktywowany, żadna treść nigdy nie została opublikowana i nie ma subskrybenta ani subskrypcji” – powiedziała firma CBC News w oświadczeniu. „Więc strona wydaje się pusta dla każdego, kto ją odwiedza”.
Chociaż firma twierdzi, że „przepraszam, że ten kalendarz mógł rozczarować niektórych ludzi”, nie zgadza się, że w jakiś sposób wprowadza w błąd co do tego, co faktycznie zawiera pakiet.
„Ekskluzywna treść kalendarza zawsze była w pełni szczegółowo opisana na naszej stronie internetowej, a także na opakowaniu produktu” – powiedział Chanel. „Kalendarz ten, dostępny tylko przez krótki czas, ma niepowtarzalny design i oryginalną zawartość, co sprawia, że jest to prawdziwy przedmiot kolekcjonerski, którego wartości nie da się zsumować w samych produktach, które zawiera.”
Cała sprawa, mówi Nikolaev, dotyczy tego, jak szybko dezinformacja może rozprzestrzeniać się w Internecie, ze względu na wpływowe media społecznościowe, które są tak samo zainteresowane rozprzestrzenianiem się wirusów, jak marki.
„Widzą sytuację i korzystają z okazji, ponieważ dla nich buduje to ich wiarygodność i buduje ich publiczność, a tego ostatecznie chcą” – powiedziała.
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”