Lightspeed traci 49,3 miliona dolarów w pierwszym kwartale, nazwa została zmieniona

Lightspeed traci 49,3 miliona dolarów w pierwszym kwartale, nazwa została zmieniona

Straty Lightspeed Commerce Inc. podwoiły się. W ostatnim kwartale nawet tyle firm zostało ponownie otwartych po przestojach spowodowanych pandemią COVID-19.

Dax DaSilva, dyrektor generalny firmy znanej wcześniej jako Lightspeed POS, powiedział w czwartek, że zniesienie ograniczeń związanych z kryzysem zdrowotnym spowodowało wzrost płatności w ostatnich miesiącach, a zainteresowanie klientów było wysokie.

„Gdy gospodarki zaczynają się otwierać, widzimy bardzo pozytywny wpływ na naszą ogólną działalność, nie tylko ze strony nowych klientów, ale także ze strony obecnych klientów” – powiedział analitykom w rozmowie telefonicznej.

Akcjonariusze Lightspeed głosowali w czwartek za zmianą nazwy firmy, aby lepiej odzwierciedlała wszystkie oferowane przez nią usługi.

Lightspeed coraz częściej wprowadza na rynek swój zestaw usług, ponieważ wiele krajów ponownie otwiera swoje gospodarki i, w niektórych przypadkach, rezygnuje z obowiązkowej maski i kwarantanny.

Ale epidemia – i ryzyko, jakie stwarza dla Lightspeed – nie zniknęła.

Wariant delta COVID-19 okazał się podstępny, wysiłki na rzecz szczepień w niektórych krajach utknęły w martwym punkcie, a urzędnicy służby zdrowia coraz częściej spodziewają się, że jesienią pojawi się czwarta fala wirusa.

To wciąż nieprzewidywalne środowisko” – powiedział DaSilva.

„Widzieliśmy, jak niektóre obszary geograficzne wracają do blokad i widzieliśmy spójne nagłówki dotyczące wariantu delta i tego, co może to oznaczać, więc w najbliższym czasie nadal będziemy czujni i ostrożni”.

Rivals Shopify Inc. wprowadziło. i Jack Dorsey’s Square Inc. Również wyzwania dla Lightspeed, ponieważ wydali większość ofert związanych z pandemią prezentowania nowym klientom i zachęcania marek różnej wielkości do korzystania z ich oprogramowania.

Square ponownie podniósł stawkę w tym tygodniu, kiedy nabył australijski buy now, zapłać później Afterpay za 29 miliardów dolarów.

Zapytani przez analityków w czwartek, czy Lightspeed rozważy wprowadzenie podobnej usługi, dyrektorzy powiedzieli, że kupowanie teraz i płacenie później jest cenne, ale firma jest zajęta innymi usługami i pozwoli na zbieranie danych, aby pomóc określić przyszłe ruchy.

READ  Co wiesz w tym tygodniu?

Na razie Lightspeed koncentruje się na podkreśleniu zakresu swojej oferty, która znacznie się rozszerzyła w ciągu ostatniego roku, ponieważ pracuje nad włączeniem kilku nowych przejęć do swojej działalności.

Pierwszą z nich jest Encinitas, kalifornijska firma Ecwid zajmująca się handlem elektronicznym. Umowa kupna firmy Lightspeed została zamknięta 1 lipca.

Założona w 2009 roku, aby umożliwić małym firmom łatwe dodawanie sklepów internetowych do ich istniejących lokalizacji, Ecwid może pochwalić się 130 000 płacącymi klientami w ponad 100 krajach.

Lightspeed ma również zawrzeć umowę przejęcia z hurtownią oprogramowania NuOrder, firmą z siedzibą w Los Angeles.

NuOrder Coach, Converse, Canada Goose, Steve Madden, JW Anderson i Helmut Lang należą do 3000 marek, z którymi współpracuje.

Transakcje wpłynęły na wyniki finansowe Lightspeed, a firma poinformowała w czwartek, że straciła 49,3 miliona dolarów, czyli 38 centów na akcję, w pierwszym kwartale.

Można to porównać ze stratą 20,1 miliona dolarów, czyli 22 centy na akcję rok temu.

Skorygowana strata netto wyniosła 6,9 mln USD, czyli pięć centów na akcję, w porównaniu do straty 2,7 ​​mln USD, czyli trzech centów na akcję, w pierwszym kwartale 2020 r.

Przychody za trzy miesiące zakończone 30 czerwca wzrosły o 220% do 115,9 mln USD z 36,2 mln USD w analogicznym kwartale poprzedniego roku, a przejęcia przyniosły 50,5 mln USD.

Analitycy średnio spodziewali się, że Lightspeed wykaże 16 centów udziału w skorygowanych zyskach w przychodach 92,8 mln USD, według firmy danych finansowych Refinitiv.

Ten raport został po raz pierwszy opublikowany przez The Canadian Press 5 sierpnia 2021 r.

Firmy w tej historii: (TSX: LSPD)

Tara Deschamps, The Canadian Press

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *