Komitet Finansów Ottawy jednogłośnie zatwierdził ulgę podatkową w wysokości do 2,9 miliona dolarów na przyszłą sprzedaż Porsche w ramach podstawowej działalności regionu o niskich dochodach – pomimo, że mieszkańcy twierdzili, że będzie to „pomoc społeczna dla milionerów”.
Jednak burmistrz Jim Watson określił zatwierdzenie dotacji jako „bardzo dobrą ofertę dla podatników”.
Lokalna rodzina Mraków, właściciele Mark Motors, są pierwszymi kandydatami do dwuletniego programu Ottawa City, którego celem jest rewitalizacja Montreal Road w dzielnicy Vanier w Ottawie.
Jeśli Mark Motors zbuduje flagowy sklep Porsche przy Montreal Road i Saint Laurent Boulevard, pracownicy miasta oczekują, że podatki od nieruchomości wzrosną do 355 000 USD rocznie, czyli 14 razy więcej niż obecnie płacą właściciele. W zamian za modernizację nieruchomości, miasto zapłaci Merex dotację w wysokości do 75 procent różnicy w ciągu 10 lat.
Watson powiedział, że dałby miastu milion dolarów, gdyby zbudowano Porsche Store.
„To nie jest pomoc dla firmy produkującej luksusowe samochody” – powiedział dziennikarzom Watson. „Wpompowuje więcej pieniędzy do kasy miasta, abyśmy mogli zapewnić lepsze usługi socjalne, więcej mieszkań socjalnych i lepszą infrastrukturę”.
Właściciele powiedzieli, że dealer Porsche stworzy o 20 więcej miejsc pracy w porównaniu z 40 salonami luksusowych samochodów na miejscu. Pracownicy miasta powiedzieli, że mają nadzieję, że pięć lub sześć takich wniosków zostanie złożonych w nadchodzących latach, aby posłużyć jako „magnes” do odnowienia w Vanier.
„To rodzaj inwestycji, które mamy nadzieję zobaczyć więcej na trasie do Montrealu” – powiedział Don Heroyer, miejski dyrektor ds. Rozwoju gospodarczego i planowania długoterminowego.
Mieszkańcy twierdzą, że Porsche nie jest bramą do Vanier
Brat i siostra Michael i Lisa Merke powiedzieli komitetowi, że dorastali w pobliżu i chcą inwestować w okolicy.
Quartier Vanier Business Improvement wsparł zaangażowanie rodziny w społeczność i powiedział, że ich inwestycja jest oznaką wiary w przyszłość sąsiedztwa.
– Dlaczego Vanier też nie może mieć uroczych rzeczy? Szef Quartier Vanier, Mark Kaluski, który powiedział, że nazwa marki Porsche nie powinna być dodana do raportu z zatwierdzenia wniosku.
Teren znajduje się na obrzeżach dzielnicy Vanier, ale należy do dzielnicy Business Improvement District i części odcinka Montreal Road, który miasto przeznaczyło na takie dotacje.
Rideau Rockcliffe-Con. Rawlson King poparł Community Improvement Grant i zapewnił, że został on stworzony w celu poszerzenia podstawy opodatkowania i „ma nie zależeć od publicznych pieniędzy”.
Sam Hirsch widział to inaczej w swojej publicznej delegacji.
„Pieniądze, które mają być opodatkowane, ale nie podlegają opodatkowaniu, są pieniędzmi utraconymi, które można było wykorzystać” – powiedział Hirsch.
„Dla mnie jest to odpowiednik świadczenia pomocy społecznej milionerowi” – powiedział mieszkaniec Philip Dino.
Odrzucił ocenę pracowników miasta, że sprzedaż Porsche będzie odpowiednią „bramą” dla Vaniera, mówiąc, że jest „oderwana od rzeczywistości”.
Kilka delegacji stwierdziło, że sprzedaż samochodów, jakkolwiek przyjemna, nie jest zgodna z celem miasta, jakim jest tworzenie dzielnic przyjaznych dla pieszych. Powiedzieli, że siedzenia przed salonem Porsche nie stanowią przestrzeni publicznej.
Biorąc pod uwagę jednomyślne poparcie Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego, wniosek o stypendium Mraks zostanie prawdopodobnie w pełni zatwierdzony przez Radę Miasta 26 maja.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”