„Nie mogłem złapać tego lotu, ponieważ przez sen nie miałem pojęcia, że odwołuję/zmieniam rezerwację” – powiedział podróżny.
Mieszkanka metra Vancouver powiedziała, że straciła dwa dni w czasie podróży do 83-letniej matki z powodu opóźnienia lotu WestJet Airlines w ostatniej chwili.
Christa Barberis miała wylecieć z międzynarodowego lotniska w Vancouver (YVR) 12 sierpnia o 12:50, ale o 1:18 otrzymała SMS-a z informacją, że zarezerwowała inny lot tego ranka o 8:20.
„Nie trzeba dodawać, że nie mogłam dostać się na ten lot, ponieważ przez sen nie miałam pojęcia o odwołaniu/zmianie rezerwacji” – powiedziała VIA.
Chociaż nie mogła skontaktować się z nikim w WestJet Airlines, przełożyła swój lot za pośrednictwem Expedii na następny dzień, 13 sierpnia o 17:00. Niestety drugi lot został opóźniony do godziny 22:00 i Barberis wylądował w Terras wkrótce po północy 14 sierpnia.
„Niestety straciłam dwa dni na odwiedzanie mojej starszej matki” – powiedziała. „Wracam do domu [Monday, Aug.19] „Jestem optymistą, że do tego czasu WestJet będzie wiedział, jak poprawić swoje wyniki”.
Barberis powiedziała, że WestJet przeprosił ją za zmianę i opóźnienie wprowadzone w ostatniej chwili oraz powiedział, że było to spowodowane kontrolą ruchu lotniczego na międzynarodowym lotnisku w Vancouver. Jednak słaba komunikacja sprawiła, że Vancouver miał niewielkie szanse na przybycie na czas swoim dziewiczym lotem.
Klienci są sfrustrowani usługą oddzwaniania WestJet i odwołanymi lotami
Barberis była w stanie zmienić rezerwację lotu dzięki pomocy firmy Expedia, jednak wielu podróżnych, którzy zarezerwowali bilety bezpośrednio za pośrednictwem linii lotniczej, boryka się z trudnościami.
Dziesiątki pasażerów WestJet nadal dzielą się swoimi historiami o długich oczekiwaniach na rozmowę z przedstawicielem firmy po opóźnieniu lub odwołaniu lotu w ostatniej chwili.
Wielu klientów wyraziło frustrację w związku z usługą dial-up WestJet. Niektóre osoby zgłosiły, że poinstruowano ich, aby skontaktowali się z linią lotniczą, gdyby potrzebowali natychmiastowej pomocy, lecz uzyskanie takiej pomocy było niemożliwe.
Richard Goodjohn powiedział, że próbował dzwonić przez trzy dni, aby porozmawiać z pracownikiem linii lotniczej, i opublikował swoje wrażenia na Twitterze.
WestJet odpowiedział, mówiąc: „W naszym call center liczba połączeń jest znacznie większa niż zwykle. Dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie, ponieważ pomagamy wszystkim gościom tak szybko, jak to możliwe”.
„No cóż, trochę za późno i szczerze mówiąc, to żałosne” – odpowiedział sfrustrowany Gudgeon.
Inni podróżni twierdzą, że nie otrzymali żadnej odpowiedzi od linii lotniczej w sprawie zwrotu kosztów, a niektórzy twierdzą, że wrócili do domu z podróży kilka tygodni temu.
WestJet ma obowiązek zapewnić pasażerom, którzy czekają dłużej niż dwie godziny z powodu opóźnienia lotu, „żywność i napoje w rozsądnych ilościach” w zależności od długości oczekiwania, pory dnia i lokalizacji pasażera. Linia lotnicza musi także zapewnić im środki komunikacji zgodnie z ust. 14 ust. 1 i art. 14 ust. 2 kanadyjskich przepisów o ochronie pasażerów linii lotniczych (APPR).
WestJet zapewnił specjalną pomoc wszystkim pasażerom linii lotniczych podróżującym do i z lotniska YYC w dniach 5–8 sierpnia. Pasażerowie mogą jednak nadal kwalifikować się do odszkodowania od linii lotniczej, jeśli podróżują obecnie.
VIA skontaktowała się z WestJet i zaktualizuje tę historię, gdy będzie dostępnych więcej informacji.
Więcej informacji na temat ekscytujących miejsc w Kolumbii Brytyjskiej i na całym świecie, a także oferty podróży i wskazówki znajdziesz, subskrybując cotygodniowy biuletyn podróżniczy VIA, The Wanderer. Ponieważ oferty podróży mogą się wyprzedać, możesz sprawdzić dzień ich publikacji, subskrybując nasz codzienny biuletyn z ofertami podróży.
Chcesz dowiedzieć się więcej o konkretnym kierunku podróży, po prostu masz problem lub pomysł na podróż, o którym chciałbyś, żeby VIA napisała? Napisz do nas [email protected]Wyślij nam historie o swoich ostatnich wakacjach lub jeśli masz jakieś wskazówki, które Twoim zdaniem powinni znać nasi czytelnicy.