Piątek był dniem wypłaty dla wielu Kolumbijczyków z Wielkiej Brytanii, ale niektórzy byli zszokowani, że żaden czek nie został zdeponowany.
TD Bank doświadczył „problemów technicznych”, które spowodowały powszechne przerwy w działaniu dla klientów w zachodniej Kanadzie.
Gdy minuty zamieniły się w godziny, szkody spowodowane zakłóceniami były odczuwalne, ponieważ pieniądze były pobierane z kont w miarę zbliżania się terminów płatności rachunków.
„Powiedziałem, pozwól mi iść do mojego (oddziału TD). Wciąż czekam; co najgorszego może się stać? Muszę wiedzieć, gdzie są moje pieniądze” – powiedział Simran Lal, mieszkaniec Surrey.
Lal powiedziała, że była przetrzymywana przez prawie cztery i pół godziny, ponieważ czuła się pozostawiona w ciemności z powodu braku pieniędzy.
Zakłócenia rozprzestrzeniły się na przedsiębiorstwa i branże.
Eric Nygaard, agent nieruchomości z Coquitlam, musiał zmagać się z zawieszeniem sprzedaży, ponieważ twierdzi, że rachunki powiernicze prawników zostały zamrożone.
„Nie są w stanie sfinalizować transakcji, ponieważ adwokaci nie mają dostępu do ich kont kredytowych. W rezultacie cała branża nieruchomości, każdy, kto ma datę ukończenia nieruchomości dzisiaj (16 czerwca), stara się dowiedzieć, jak sfinalizować zakup. lub sprzedaż” – powiedział Nygaard.
Długoletni pośrednik w handlu nieruchomościami mówi, że nigdy nie widział takiego zamieszania podczas swojej prawie dwudziestoletniej pracy na rynku nieruchomości.
W sobotę rano problem został rozwiązany i sprzedaż doszła do skutku, ale emocjonalny bałagan pozostał.
„Na szczęście wszyscy, z którymi pracowałem, byli bardzo mili, ale nadal było to bardzo stresujące” – powiedział Nygaard. „Muszę radzić sobie ze łzami w oczach moich klientów poprzez liczne telefony w ciągu dnia i ponownie dziś rano”.
Nygaard powiedział dalej, że przez cały piątek brakowało komunikacji i uważa, że zostało to zbagatelizowane jako kwestia „bezpośredniego depozytu”, co, jak twierdzi, nie było.
TD Bank nie odpowiadał na pytania dotyczące tej konkretnej sytuacji, ale wydał w sobotę oświadczenie.
„Problemy techniczne, które dotknęły wczoraj niektórych naszych klientów, zostały rozwiązane, głównie w zachodnich prowincjach. Nasi klienci powinni mieć teraz pełny dostęp do większości usług bankowych, w tym zaległych wpłat bezpośrednich” — napisał Mick Ramos, dyrektor ds. Public Affairs w zachodniej Kanadzie . banku 💰.
„Wiemy, że niektórzy klienci byli pod dużym stresem i szczerze przepraszamy za to doświadczenie. Rozumiemy, jak ważna jest możliwość korzystania z usług bankowych w dowolnym miejscu i czasie, i będziemy nadal współpracować z klientami indywidualnymi, którzy potrzebują dodatkowych wsparcie.”
TD Bank obiecał również zwrócić klientom, którzy ponieśli opłaty za przekroczenie salda TD NSF lub Pay As You Go.
Bank potwierdził CTV News, że problem techniczny nie naraził na szwank danych osobowych klientów i że był to problem „oprogramowania zaplecza”.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”