Daniel Langlois, pionierska postać w branży animacji komputerowej, został znaleziony martwy w ubiegły weekend na karaibskiej wyspie Dominika. Jego ciało odnaleziono w spalonym samochodzie wraz ze wspólnikiem Dominiquem Marchandem. Policja traktuje ich śmierć jako „możliwe zabójstwo”.
Langlois i Marchand są właścicielami luksusowego eko-hotelu Colibri Ridge na wyspie. Policja uważa, że na parę wpadli w zasadzkę i zostali zastrzeleni, a ich samochód zapalił się po tym, jak wpadł do wąwozu.
Co najmniej cztery osoby zostały aresztowane w celu przesłuchania lub zatrzymania, w tym małżeństwo z New Jersey, Jonathan i Victoria Lehrer, którzy prowadzili pobliską farmę czekolady. To był Langlois Zaangażowany w spory sądowe Przeciwko Lehrerom, którzy zablokowali dostęp do drogi publicznej prowadzącej do kurortu Langlois.
Zdaniem politykki z wioski Soufrière Denise-Charles Pemberton, która powiedziała państwowemu radiu, Langlois i Marchand odegrali ważną rolę w społeczności:
Ostatnie dni były dla naszego okręgu niezwykle ciężkie. Ciężko nam było wyrazić słowami stratę dwóch członków naszej społeczności, którzy byli sercem jej rozwoju oraz poczucia ducha i wspólnoty. Daniel i Dominique mogą być znani ze swojego znanego na całym świecie eko-kurortu w wiosce, ale dla mieszkańców okręgu Soufriere i dla mnie byli naprawdę mili, kochający i zorientowani na społeczność. Bardzo kochali mieszkańców naszego okręgu wyborczego i mieli wspaniałe plany na jego rozwój. Pamiętam, jak zniszczył nas huragan Maria, zwołałem spotkanie i zaprosiłem każdą grupę, zarząd i dewelopera do opracowania planu odbudowy. Daniel i Dominic nadal chętnie udzielają pomocy, gdy się o to poprosi, zwłaszcza wspierając projekty związane z ochroną środowiska i zrównoważonym rozwojem.
Po huraganie Maria w 2017 r. fundacja prowadzona przez Langloisa sfinansowała odbudowę miejscowej szkoły podstawowej i pomostu.
Langlois urodził się w 1957 roku w Quebecu w Kanadzie i uzyskał tytuł licencjata w dziedzinie projektowania na Uniwersytecie Quebec w Montrealu (UQAM). Rozpoczął karierę pracując w kilku studiach animacji w Montrealu, w tym w Kanadyjskiej Narodowej Radzie Filmowej (NFB), gdzie brał udział w technicznej produkcji cyfrowego filmu animowanego Renée Godwin. Prostokąt i prostokąty (1984).
„Zbadał i na nowo zdefiniował granice animacji komputerowej [at the NFB]„Jego niezwykły duch innowacyjności doprowadził go do stworzenia technologii, które zrewolucjonizują kinematografię” – stwierdziła w oświadczeniu Suzanne Guivermont, prezes Kanadyjskiej Krajowej Rady Filmowej. „Zawsze będziemy pamiętać jego ogromną hojność i wagę, jaką przywiązywał do edukacji i wspierania wschodzących talentów. Jego wkład w świat kina był niezmierzony.”
Innym ważnym projektem, do którego Langlois przyczynił się, był film z 1985 roku Tony de Beltre, Była to ambitna wczesna próba dialogu i animacji człowieka w CG. Film wywołał spore zamieszanie na konferencji grafiki komputerowej SIGGRAPH. czas W magazynie napisano, że twórcom filmu „być może udało się osiągnąć przełom: cyfrową postać rozpoznawalną przez ludzką publiczność”. John Lasseter, który był w tym roku sędzią SIGGRAPH, powiedział wówczas: „Za kilka lat Tony’ego De Beltre’a Film będzie postrzegany jako dzieło historyczne, ponieważ po raz pierwszy komputerowo animowano prawdziwe, cielesne postacie.
Po Tony’ego De Beltre’aLanglois animował film NFB transfery, Był to pierwszy przykład animacji komputerowej 3D w formacie IMAX. Film został pokazany w Canada Pavilion na Expo 86 w Vancouver, gdzie przez sześć miesięcy obejrzało go 1,75 miliona widzów.
Kiedy Langlois był sfrustrowany stanem oprogramowania do grafiki komputerowej, wpadł na pomysł stworzenia własnego. Założył Softimage w 1986 roku.
„To klasyczna historia” – Langlois powiedział reporterowi telewizyjnemu w 1994 roku. „Byłem artystą, który nie był zadowolony z narzędzia, które mu postawiono. Byłem artystą, który nie był zadowolony z narzędzia, które mu postawiono. postawić przed nim.” [I] Próbowałem rozmawiać z innymi firmami, które budowały te narzędzia, ale nie rozumiały, o czym mówię, ponieważ większość z nich to zwykli inżynierowie. Postanowiłem więc sam wykonać narzędzia. Taka jest idea firmy i taka też jest idea sukcesu firmy, bo jako użytkownik mogłem zdefiniować narzędzia tak, jak powinny być tworzone dla użytkowników.
W 1991 roku Softimage stał się pierwszym pakietem oprogramowania cg oferującym animację odwrotną, co pomogło uczynić go najpopularniejszym pakietem animacji cg na początku i połowie lat 90-tych. Firma Industrial Light & Magic szybko zastosowała nowe funkcje IK Softimage do dinozaurów Park Jurajski. Inne popularne produkcje z efektami wizualnymi z tamtego okresu, w których wykorzystano Softimage, to m.in maska tytaniczna, dzień niepodległości, mężczyźni w czerni, matrix, piąty element, jumanji, klapa, I Śmierć stała się nią. George Borshukov, który pomógł opracować efekt „czasu kuli” w matryca, Bez Softimage efekt „nie byłby możliwy” – powiedział.
Langlois sprzedał firmę Microsoftowi w 1994 roku za 130 milionów dolarów. W latach 1998-2008 firma była własnością Avid Technology, a później Autodesk, który zaprzestał produkcji oprogramowania w 2015 roku. Poniższy film przedstawia solidną historię Softimage, wyjaśniającą, co czyniło ją wyjątkową i jak zmieniała się na przestrzeni lat wraz ze zmianą właściciela ręce.
Langlois otrzymał w swoim życiu wiele uznania za swoje osiągnięcia, w tym nagrodę Akademii Naukowo-Technicznej, a także doktoraty honoris causa Uniwersytetu Sherbrooke, McGill University, Concordia University, UQAM i University of Ottawa. W 1999 roku został mianowany Kawalerem Orderu Narodowego Quebecu, a w następnym roku został mianowany oficerem Orderu Kanady, podczas którego został również mianowany urzędnikiem ds. sztuki osobistej miasta Montreal. Zaledwie w zeszłym miesiącu rząd Dominiki przyznał Langlois nagrodę za zasługi.
Po opuszczeniu Softimage w 1997 r. Langlois założył prywatną fundację charytatywną Daniela Langloisa, która „stara się łączyć sztukę i naukę w kontekście technologicznym na dwóch poziomach: po pierwsze, poprzez pielęgnowanie krytycznej świadomości wpływu technologii na nas samych oraz nasze naturalne i środowiska kulturowe, a po drugie, promować badania naukowe i odkrywać estetykę odzwierciedlającą środowiska, które kształtujemy.
„Gracz. Introwertyk. Rozwiązujący problemy. Twórca. Myśliciel. Przez całe życie ewangelista żywności. Orędownik alkoholu.”