Kierowca Tesli, który zginął w kolizji w Kalifornii, opublikował nagrania wideo przedstawiające go prowadzącego bez rąk na kierownicy – śledczy badali, czy pozycja autopilota samochodu była „czynnikiem przyczyniającym się do tego”.
Stephen Michael Hendrickson, 35-letni ojciec dwójki dzieci, zmarł około 2:30 rano 5 maja, kiedy był w swojej białej Tesli TSLA,
Model 3 uderzył w połowie do góry nogami na autostradzie w Fontana, około 50 mil na wschód od Los Angeles.
Inny mężczyzna został poważnie ranny, gdy uderzył go pojazd elektryczny, pomagając kierowcy Simi wydostać się z wraku.
Kalifornijski patrol autostradowy początkowo powiedział w czwartek, że autopilot samochodu był „zajęty” przed wypadkiem Później powiedział: „Ostateczna decyzja nie została podjęta”.
Ale Hendrickson regularnie pisze o swojej miłości do swojego samochodu w swoich mediach społecznościowych – w tym kilka postów przechwalających się samodzielną jazdą.
Jeden z filmów na jego koncie na Instagramie pokazał, że jeździ na siedzeniu kierowcy bez kładzenia rąk na kierownicy lub nóg na pedale, gdy Tesla poruszał się po drogach autostradowych.
Obok klipu napisał: „Najlepszy przyjaciel koleżanki robi dla mnie nudne korki”.
W serwisie Tiktok zamieścił także dwa filmy przedstawiające mężczyznę jadącego samochodem z rękami od kierownicy.
Jedna z wiadomości brzmiała: „Co bym zrobił bez w pełni autonomicznej Tesli po długim dniu w pracy?” Komentując inny samochód skomentował: „Wracam do domu z Los Angeles po pracy, dzięki Bogu, autonomiczna jazda”, dodając: „Najlepszy samochód wszechczasów!”
Na swoim koncie na Facebooku Hendrickson nagrał wideo podczas jazdy na autopilocie, mówiąc: „Nie martw się. Jestem w autopilocie”.
Hendrickson był „aktywny” w Klub Tesli – SoCal, Kto powiedział, że organizuje akcję upamiętniającą go.
Klub opublikował na Instagramie: „Za każdym razem, gdy z nim rozmawiamy, zapala się, mówiąc o swoich dzieciach i kocha swoją Teslę”. „Był naprawdę niesamowitym człowiekiem i będziemy za nim tęsknić!
Strona GoFundMe założona w celu zebrania pieniędzy na jego pogrzeb i pogrzeb, mówi, że jego żona i dwoje dzieci, Hendrickson, przeżyli. Wiadomość z prośbą o komentarz od żony nie została zwrócona.
CHP powiedział, że skomentował tylko wypadek śmiertelny, ponieważ była to „okazja do przypomnienia opinii publicznej, że prowadzenie pojazdu jest złożonym zadaniem, które wymaga pełnej uwagi kierowcy”.
Crash jest również pod spodem Dochodzenie przeprowadzone przez National Highway Traffic Safety Administration Dwudziesty dziewiąty przypadek Z udziałem Tesli Które agencja federalna zbadała.
Co najmniej trzy osoby zginęły w poprzednich wypadkach w Stanach Zjednoczonych z udziałem autopilota.
W dwóch wypadkach na Florydzie, między 2016 a 2019 rokiem, samochody z autopilotem przejechały skrzyżowanymi przyczepami traktorowymi, zabijając kierowców Tesli. To w wypadku w Mountain View w Kalifornii w 2018 roku Inżynier Apple prowadzący swój samochód na autopilocie Zginął, gdy jego Tesla zderzył się z barierą na autostradzie.
Tesla uderzył Kilka wozów strażackich I wozy policyjne Zostały zaparkowane na autostradach z włączonymi własnymi migającymi światłami awaryjnymi.
Tesla, który rozwiązał swój dział PR, nie odpowiedział na prośby o komentarz.
Firma mówi w instrukcjach właściciela i Na swojej stronie internetowej Zarówno autopilot, jak i „w pełni autonomiczny” nie są w pełni autonomiczne, a kierowcy muszą być czujni i gotowi do interwencji w dowolnym momencie.
Z przewodami
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”