Tim Hortons używał swojej aplikacji mobilnej do zbierania „ogromnych ilości danych o lokalizacji” od użytkowników, w tym śledzenia, kiedy odwiedzają konkurencyjne kawiarnie, mówi kanadyjski organ nadzorujący ochronę prywatności. Wczoraj kanadyjskie Biuro Komisarza ds. Prywatności opublikowało wyniki Osiągnięcie 2020 w sieci Coffee and Donut, prosząc o usunięcie wszelkich pozostałych danych z witryny i ograniczenie ich gromadzenia w przyszłości. Komisja twierdzi, że Tim Hortons zgodził się wdrożyć przepisy.
Podsumuj cały raport Zakrojona na szeroką skalę i nieuczciwa próba wywnioskowania o zachowaniu klientów Tima Hortonsa w celu kierowania do nich reklam – mimo że firma najwyraźniej nie wykorzystała do tego danych. Zauważa, że w maju 2019 r. Tim Hortons zaktualizował swoją aplikację mobilną, aby zbierać dokładne i częste aktualizacje lokalizacji z telefonów użytkowników. Amerykańska platforma geolokalizacyjna Radar przeanalizowała wzorce w danych, aby ustalić, gdzie mieszkali użytkownicy, kiedy pracowali i kiedy podróżowali. Jego półtrwała grupa została trafiona danymi, że zbierała informacje o lokalizacji tylko wtedy, gdy aplikacja była otwarta, i że wypowiadała swoje ujawnienia tylko wtedy, gdy The Stanowisko finansowe Opublikowałem artykuł Ujawnij jej szczegółowy zbiór danych – co wywołało śledztwo komisji.
Według danych zweryfikowanych przez panel, Tim Hortons poszukiwał danych wspierających raporty trendów, które klienci zwracają się do konkurentów – a wraz z rozprzestrzenianiem się pandemii COVID-19, aby śledzić przesunięcia z dala od lokalizacji w centrum miasta i na przedmieścia bliżej domu. . Jego analiza radarowa zaowocowała „zdarzeniem”, gdy użytkownicy odwiedzają jednego z dziewięciu konkurentów Tim Hortons, w tym McDonald’s, Starbucks i Second Cup Cafe. Zbadano również czas, w którym ludzie odwiedzali główne obiekty sportowe, i oznaczono jako moment, w którym ludzie wyjeżdżali i wracali do swoich miejsc pracy. Komisja ustaliła, że radar generował średnio około 10 zdarzeń dziennie na użytkownika.
Wygląda na to, że Tim Hortons rozważał wykorzystanie danych do prowadzenia spersonalizowanych promocji w oparciu o lokalizację użytkowników, ale ostatecznie skoncentrował swoje wysiłki i wykorzystał je tylko do szerokiej analizy opartej na trendach. Panel zauważa, że nawet jeśli dane nie były wykorzystywane, były one hipotetycznie przechowywane przez rok – i chociaż miały być zanonimizowane, kilka badań pokazuje, że nie jest trudno zidentyfikować osoby na podstawie rzekomo zanonimizowanych danych. Tim Hortons zawiesił program w 2020 roku, zaledwie kilka dni po ogłoszeniu śledztwa.
Wiele aplikacji na smartfony śledzi ruchy użytkowników, w tym niektóre z tych aplikacji Dawanie osobom trzecim szerokiego dostępu dla tych danych. Niektóre restauracje nawet publicznie promowały swoje boty. w 2018 roku, Burger King zachęcał ludzi Pobierz aplikację i zamów Whoppers ze zniżką, gdy jesteś w pobliżu McDonald’s. a stół przesuwny Raport z tego samego roku Okazało się, że wiele aplikacji restauracyjnych śledziło użytkowników bez wyraźnego ujawniania praktyki. Ale wygląda na to, że Tim Hortons nie jest już jednym z nich. Mówi, że jego aplikacja wykorzystuje teraz tylko dane o lokalizacji do określania pobliskich lokalizacji, aby wysyłać żądania za pomocą telefonu komórkowego, a komisja nie ujawniła żadnych dowodów przeciwnych.
„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”