Nowa kampania reklamowa Jeepa dla jego ultraluksusowego SUV-a Grand Wagoneer, który pojawi się dziś wieczorem, wygląda jak jeden z epickich przedsięwzięć w ciągu ostatniej dekady zapoczątkowany przez firmę, która podniosła się z bankructwa dzięki swojej marce premium i wizerunkowi. tworzenie obrazu przed. Wreszcie, godne produkty mogą udowodnić, czym Jeep, Ram i Dodge stały się w umysłach amerykańskich konsumentów.
„Oczy szeroko otwarte oczy dobrze Hdhirtan” Jest to kampania zapoczątkowana przez Stellantis, nowego właściciela marki przywróconej do życia przez Fiata Chryslera, podczas transmisji telewizyjnej pierwszej gry Mistrzostw Świata w 2022 r. Nieprzypadkowo, aby promować swój pierwszy pojazd, który zarobił rekordową cenę w wysokości 100 000 USD , Stellantis zdobył jeden ze złotych standardów dla baseballistów, byłego gwiazdora Yankee, Derka Jetera i jego żony Hannah Jeter.
„Potrzebowaliśmy postaci, która symbolizuje amerykański sukces i ambicje” – powiedział dziennikarzom Olivier Francois, dyrektor ds. globalnego marketingu Stellantis. „Po drugie, chcieliśmy kogoś, kto jest związany z naszymi klientami, co zawsze jest kluczowe — kogoś, kogo znają i z którym będą blisko spokrewnieni, może kogoś z rodziną, żoną i dziećmi, osoby, która może autentycznie uosabiać tę trójkę SUV-y nowej klasy.
„Co ważniejsze, to Jeep, jest oryginalny i mamy na nim obsesję [criterion]Idź za Francoisem. „Chcieliśmy więc kogoś, kto niekoniecznie był gwiazdą rocka lub Hollywood, a niekoniecznie kimś, kto był hipermarketem lub profesjonalnym profesjonalistą. A to o wiele bardziej skomplikowane niż myślisz. Minęły tygodnie, jeśli nie miesiące, zanim przyjechaliśmy wybierz idealną opcję”.
Czas wyprawy nie jest przypadkowy, choć początkowo nie taki był przewidywany przez Stellantów. Grand Wagoneer był niecierpliwie wyczekiwany przez rodziny z wyższych klas i dobrze się sprzedawał, ale od czasu jego produkcji w zeszłym roku, odnowiona paleta ma ograniczoną szerokość, jak wiele innych pojazdów. Z tego powodu Stellantis sprzedawał go tylko oszczędnie.
I podczas gdy New York Yankees Jetera nie weszło do serii w tym roku pomimo wysokich oczekiwań i drugiego co do wielkości zwycięstwa w MLS w sezonie zasadniczym, Jeep jest teraz gotowy do ponownego uruchomienia Grand Wagoneer w jednym z najlepszych. Dostępne platformy telewizji na żywo.
Kampania Grand Wagoneer będzie prowadzona w całej Ameryce Północnej w telewizji, mediach społecznościowych i kanałach mediów cyfrowych i będzie obejmować przyszłe akcesoria do druku. Oprócz 60-sekundowej strony startowej, kampania będzie zawierać 3-sekundowe i 15-sekundowe treści wideo z Jeterami, które będą dostępne na wielu platformach medialnych.
Nie jest jednak przypadkiem, że głównym medium dla nowych reklam jest telewizja, medium, które François wykorzystał, by wywołać oszałamiający efekt specjalnymi reklamami amerykańskich marek Stellantis, zaczynając od dwuminutowej reklamy Chryslera „Born of Fire”, która przedstawia Eminema podczas Super Bowl w 2011 roku.
„Mamy tendencję do bycia mądrzejszymi, bardziej skoncentrowanymi i selektywnymi” w stosunku do mediów reklamowych, powiedział François, „ale to, jak widzę, jest tak naprawdę „starą środkową” kampanią dla telewizji”. Możemy dostosowywać kreacje dostosowane do mediów społecznościowych, ale jest to prosta, starożytna metoda”.
W rzeczywistości styl i charakterystyka lokalizacji Grand Wagoneer z Jeterami bardzo przypomina rodzaj wielkich kampanii telewizyjnych, które Fiat-Chrysler regularnie przeprowadza od lat pod rządami François, ale nie był zaangażowany od jakiegoś czasu, odkąd przejął Stellantis. .
Dopasowując cenę i trafność samego samochodu oraz tego, co Grand Wagoneer ma powiedzieć o tym, jak marka Jeep „osiągnęła” taki poziom luksusu i rzadki punkt cenowy, kampania „Eyes Wide Open” ma poczucie luksusu w sobie. Zdjęcia, sceny na czerwonym dywanie, zwyczajne sceny rodzinne, osobowość dobrego faceta Jetera, iloraz blasku supermodelki Hannah Jeter, przebłyski wielkości samochodu, które z pewnością ujawnią milionom amerykańskich konsumentów – wszystko to stało się równaniem, w którym wysiłek spotyka się z chwilą.
Kampania wydaje się idealnym symbolem własnych dążeń marki Jeep, od jej utylitarnej i surowej przeszłości po budzącą grozę markę, która obecnie obejmuje większość amerykańskiego rynku motoryzacyjnego i markę, która może teraz pomieścić od 25 000 do 120 000 USD.
Jeter jest produktem Kalamazoo w stanie Michigan, którego marzeniem z dzieciństwa było zostać krótko żyjącymi nowojorskimi Yankees. Ale tylko poprzez walkę, autentyczność i wyraźnie amerykańską historię – taką, jaka kojarzy się z marką Jeep – Jeter osiągnął status sportowej legendy, 14 drużyn All-Star, Baseball Hall of Fame i tematu kolejnych siedmiu – segment dokumentalny ESPN. Lider.
I tak, nawet głos zapowiedzi głównego hymnu, który ma się rozpocząć w piątek wieczorem, przywołuje jedne z najlepszych masztów namiotowych z kolekcji Francois w ciągu ostatnich 11 lat, która teraz obejmuje klasyczne zastosowania Boba Dylana, Clinta Eastwooda i Billa Murray, pośmiertnie. Paul Harvey i wsp., a także pionierskie zaangażowanie Eminema, które dziesięć lat temu pomogło ożywić Fiata Chryslera. (W skrypcie znajduje się również samoodnośna część dotycząca Detroit, która prawie nie ma nic wspólnego z Jeterem – ale wszystko z Fiatem-Chryslerem.)
„Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego nazywają to amerykańskim snem… a nie amerykańskim celem?” mówi reklama. A może plan amerykański? Może dlatego, że w snach możesz zrobić wszystko. Możesz odrodzić się w Motor City… i powstać w mieście, które nigdy nie śpi. Możesz odwrócić czas na lewą stronę, w kółko. W snach możesz trzymać cały świat w dłoni. I możesz to wszystko zrobić z szeroko otwartymi oczami.”
Być może najlepszą rzeczą w tej reklamie jest to, że spodziewamy się zobaczyć ją w telewizji kilka razy w ciągu najbliższych dwóch tygodni Mistrzostw Świata. Kultowe reklamy Fiata-Chryslera na Super Bowl tylko raz miały swój błyskotliwy moment.
„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.