Manchin, którego głos ma kluczowe znaczenie dla przyjęcia priorytetów polityki wewnętrznej prezydenta Joe Bidena w Senacie 50-50, posiada od 1 do 5 mln dolarów udziałów w Enersystems, Inc. , założony przez niego makler węglowy, według najnowszego formularza sprawozdania finansowego obejmującego biznes 2020.
A w zeszłym roku zarobił ponad 491 000 dolarów ze swoich udziałów w Enersystems, pokazują dokumenty. To ponad dwukrotnie więcej niż jego roczna pensja Senatu w wysokości 174 000 dolarów.
„Manchin to ciągły konflikt interesów” – powiedział Craig Holman, członek liberalnej grupy strażniczej, Public Citizen. „A jeszcze bardziej niepokojące jest to, że jest 50. senatorem Demokratów, co daje mu ogromny wpływ na politykę dotyczącą zmian klimatycznych”.
Ale kontrowersje wokół węglowych interesów Mansion uwydatniają również to, co krytycy twierdzą, że w Kongresie są luźne zasady etyczne, które dają prawodawcom federalnym dużą swobodę w regulowaniu branż, w których mają interesy finansowe. Oprócz swojej kluczowej roli w nadrzędnej ustawie o polityce wewnętrznej, Manchin pomaga ustalić politykę energetyczną USA jako przewodniczący senackiej Komisji ds. Energii i Zasobów Naturalnych. Zasiadał w komisji od czasu wstąpienia do Senatu w listopadzie 2010 roku, po wygraniu specjalnych wyborów w celu zastąpienia zmarłego senatora z Wirginii Zachodniej Roberta Byrda.
Reguły Kongresu pozwalają również ustawodawcom federalnym na handel indywidualnymi akcjami – o ile ujawniają transakcje i nie czerpią zysków z informacji poufnych.
„Mamy system, w którym kongresmen może dużo zainwestować, powiedzmy, w przemysł węglowy, a następnie odpowiadać za nadzorowanie polityki klimatycznej” – powiedział Delaney Marscoe, starszy doradca prawny ds. etyki w organizacji non-profit Campaign Legal Center. „Nie ma sensu.”
W pisemnym oświadczeniu rzecznik Manchina powiedział, że senator „był i pozostaje w pełni oddany etyce senackiej i zasadom ujawniania informacji finansowych”.
„Kontynuuje prace nad znalezieniem drogi naprzód w zakresie ważnych przepisów dotyczących klimatu, które utrzymują wiodącą pozycję Ameryki w zakresie innowacji energetycznych i niezawodności bioenergii” – dodano w oświadczeniu.
Nowe zainteresowanie interesami energetycznymi Mansion pojawia się, gdy Biden i Demokraci ścigają się w tym tygodniu, aby ukończyć ramy dla ustawy o polityce wewnętrznej, która zawiera wiele priorytetów prezydenta dotyczących gospodarki i klimatu. Aby uniknąć zwlekania ze strony senackich republikanów, Demokraci polegają na procesie budżetowym, który wymaga wsparcia wszystkich 50 senatorów, którzy się z nimi zgromadzili. Daje to Manchinowi, umiarkowanemu członkowi ugrupowania, ogromny wpływ na negocjacje.
Manchin od kilku miesięcy konsekwentnie sprzeciwia się temu programowi, twierdząc, że nie popiera programu, który skłoniłby zakłady energetyczne do szybszego przejścia na czystą energię niż dotychczas. Manchin przytoczył również obawy, że przejście na czyste źródła energii może oznaczać, że energia będzie bardziej zawodna niż dalsze korzystanie z paliw kopalnych.
Program czystej energii elektrycznej był największym problemem klimatycznym Mansion na rachunku. Ale senator z Wirginii Zachodniej rozważał także inne postanowienia, w tym cła na metan, które zostałyby nałożone na firmy naftowe i gazowe, które pozwolą metanowi na ucieczkę do atmosfery.
Manchin nadal negocjuje proponowane taryfy na metan z innymi demokratycznymi prawodawcami.
interesy energetyczne
Manchin nigdy nie ukrywał swojego związku z węglem. Były gubernator drugiego co do wielkości kraju produkującego węgiel, założył Enersystems przed wejściem do polityki.
Organizacja szacuje również, że wartość netto Manchina waha się od 4,3 miliona do 12,8 miliona dolarów. Ustawodawcy są zobowiązani jedynie do ujawnienia swoich aktywów i pasywów w szerokim zakresie, co uniemożliwia ustalenie dokładnych wartości.
Kampania senacka Manchina również skorzystała na napływie w ostatnich miesiącach datków politycznych z branży energetycznej. Otrzymał ponad 400 000 dolarów korzyści energetycznych w kwartale finansowania lipiec-wrzesień, zgodnie z przeglądem CNN jego niedawnego zgłoszenia do Federalnej Komisji Wyborczej.
Wśród darczyńców tego okresu byli miliarderzy potentaci naftowi Harold Hamm, prezes Continental Resources; Richard Kinder, dyrektor generalny ds. infrastruktury energetycznej, Kinder Morgan; i Trevor Rees-Jones, który założył szefa Oil and Gas.
Otrzymał również darowizny od wielu PAC związanych z energią w tych miesiącach, w tym z ConocoPhillips; firmy użyteczności publicznej, takie jak Exelon i Dominion Energy; oraz Pioneer Natural Resources, producent ropy naftowej w Teksasie.
Manchin, który nie był gotowy do reelekcji do 2024 r., zarobił w trzecim kwartale prawie 1,6 miliona dolarów – ponieważ on i inna centrowa demokratka, senator z Arizony Kirsten Simena, wyłonili się jako kluczowi gracze w negocjacjach nad rozległymi propozycjami polityki wewnętrznej ich partii.
Mieszanka praw moralnych
Holdingi energetyczne Manchina — i działania przynoszące korzyści przemysłowi węglowemu — są legalne zgodnie z przepisami regulującymi potencjalne konflikty interesów w Senacie.
Zasady różnią się znacznie w zależności od gałęzi rządu.
Na przykład pracownicy oddziału wykonawczego są generalnie zobowiązani do zdyskwalifikowania się z podejmowania decyzji, gdy ich interesy finansowe kolidują z obowiązkami służbowymi. Grożą im potencjalne zarzuty karne i cywilne, jeśli tego nie zrobią. Osoby te muszą również przestrzegać dodatkowych kodeksów etyki ustanowionych przez prezydenta – takich jak nieuczestniczenie w decyzjach dotyczących poprzednich pracodawców. Osoby mianowane przez kierownictwo mogą prosić i otrzymywać zrzeczenia się kodeksów moralności w ograniczonych okolicznościach.
Rozpatrywanie przez sędziów federalnych spraw, w których mają jakiekolwiek interesy prawne lub finansowe, jest niezgodne z prawem, ale prawo nie nakłada kar za naruszenia.
Tymczasem w Kongresie prawodawcy powinni odstąpić od formalnych działań tylko w wąskich okolicznościach: jeśli oni lub ich najbliżsi członkowie rodziny należą do małej grupy, która odniosłaby korzyści z działań legislacyjnych.
Ale prawodawca, który jest właścicielem farmy mlecznej, na przykład, może nadal podejmować decyzje polityczne, które mają wpływ na cały przemysł mleczarski, ponieważ te działania „mają również szeroki wpływ publiczny na jego stan lub naród”, zgodnie z Przewodnikiem Etyki Senatu.
Przewodnik dodaje, że wymaganie od prawodawców zdyskwalifikowania się z decyzji korzystnych dla poszczególnych branż może ostatecznie zaszkodzić ich wyborcom, „którzy są uprawnieni do bycia reprezentowanymi przez wybranych przez siebie przedstawicieli poprzez głosowanie i do pełnego uczestnictwa we wszystkich aspektach procesu legislacyjnego”.
Grupy monitorujące wzywają Kongres do ponownego rozważenia kryteriów konfliktu interesów.
„Przepisy są obecnie niewystarczające, aby sprostać wyzwaniom, zwłaszcza że Amerykanie postrzegają korupcję jako główny problem” – powiedział Dylan Heidler Judd z Government Oversight Project. Jego grupa wspiera projekt ustawy Blind Trust Bill.
„Niewłaściwe wyglądanie jest tak samo złe, jak prawdziwe, ponieważ to wpływa na sposób, w jaki ludzie myślą o polityce i rządzie” – dodał.
Ella Nielsen z CNN przyczyniła się do powstania tej historii.
„Internetowy geek. Myśliciel. Praktyk od piwa. Ekspert od bekonu. Muzykoholik. Certyfikowany guru podróży.”