Jeden z szefów kuchni uważa, że ​​dawanie napiwków w Ameryce Północnej jest „śmieszne”. to jest powód

Jeden z szefów kuchni uważa, że ​​dawanie napiwków w Ameryce Północnej jest „śmieszne”.  to jest powód

Jeden ze znanych szefów kuchni opisuje kulturę dawania napiwków jako „jedną z najbardziej absurdalnych rzeczy w Ameryce Północnej”.

W środę autor książek kucharskich i szef kuchni Michael Smith powiedział CP24 Breakfast, że znak rozpoznawczy świetnej restauracji sprowadza się do zadowolenia personelu, co ukazuje rodzaj kultury, jaką tworzy ten biznes.

Jednak stwierdził: „Zbyt długo utrzymywaliśmy restauracje na tym wielkim, gigantycznym piedestale, twierdząc, że cel uświęca środki”, nie patrząc na to, „co dzieje się w kuchni”.

Zasugerował, że częścią tego jest kultura dawania napiwków i przekonanie, że klienci muszą je dawać, aby zapewnić pracownikom pensję wystarczającą na utrzymanie.

„Teraz jako branża jesteśmy już ponad tym. Mieliśmy gigantyczne, masowe przebudzenie, a szefowie kuchni i restauratorzy musieli zmienić swoje praktyki, ale to jest wielkie przebudzenie i można powiedzieć, czy dają napiwki, czy nie?

Smith twierdzi, że „każde badanie” dotyczące dawania napiwków pokazuje, że praktyka ta jest powiązana z mizoginią, seksizmem i rasizmem, a nie z jakością usług.

Zamiast polegać na napiwkach, restauracje powinny „wyceniać w sposób przejrzysty” i pobierać opłaty wystarczające do zapewnienia pracownikom godnej pensji – dodał.

„Dlatego dzwonię do BS po napiwki, podobnie jak wiele ekskluzywnych restauracji, ponieważ w końcu ustalamy dla nich przejrzyste ceny” – powiedział Smith. „Mówimy rynkowi: tyle to kosztuje”. Kiedy to zrobimy, będziemy w stanie dobrze dbać o naszych pracowników, mieć odpowiednie świadczenia, warunki pracy i robić wszystkie te właściwe rzeczy.

Jest kilka restauracji w Ontario, które przyjęły już w swojej działalności model bez napiwków.

Jennifer Low, właścicielka Sarang Kitchen, powiedziała wcześniej CTVNews.ca, że ​​ona i jej mąż płacą wszystkim swoim pracownikom stawkę godzinową w wysokości co najmniej 23,15 dolara (co jest uważane za płacę wystarczającą na życie dla Torontończyków).

Lo czerpała inspirację z rodzinnego Singapuru i czasu spędzonego w Nowej Zelandii, gdzie w żadnym z tych miejsc nie panuje kultura dawania napiwków.

READ  Autonomiczny projekt pilotażowy Toronto anulowany po zaprzestaniu działalności przez dostawcę

„Zniechęcając do dawania napiwków, zapewniamy większą sprawiedliwość i możemy być bardziej włączający” – powiedział Lu.

Barque BBQ w zachodniej części Toronto również przyjął model bez napiwków, podnosząc ceny menu, aby zapewnić pracownikom pensję wystarczającą na życie.

„Zawsze mieliśmy wrażenie, że model z napiwkami odchodzi w niepamięć, bez względu na wszystko” – powiedział wcześniej właściciel David Neinstein CTV News Toronto. „To właściwa rzecz, którą należy zrobić.”

Podobny model przyjęła również Aiaina z siedzibą w Ottawie w Ontario, oferująca wynagrodzenia swoim pracownikom.

„Głęboko wierzę, że ona zdaje sobie sprawę, że funkcja restauracji to nie tylko występy, to wybór kariery” – powiedział wcześniej właściciel Devender Choudhary CTV News Ottawa.

Neinstein ma nadzieję, że więcej restauracji przyjmie ten model bez napiwków.

„Celem jest uczynienie tego normą” – dodał.

Ale czy kanadyjskie restauracje są gotowe całkowicie porzucić model napiwków?

Tracy MacGregor, wiceprezes oddziału Restaurants Canada w Ontario, powiedziała wcześniej CTVNews.ca, że ​​od czasu pandemii wiele restauracji ma trudności z utrzymaniem otwartych drzwi – wiele z nich osiągnęło zyski po zamknięciu restauracji, rosnących kosztach życia i niedoborach siły roboczej.

„Prowadzenie restauracji w Kanadzie nigdy nie było trudniejsze, bardziej zmienne i droższe niż dzisiaj” – powiedział McGregor w wywiadzie wcześniej we wrześniu.

Według Restaurants Canada prawie 85 procent restauracji odnotowało niższą rentowność niż przed pandemią Covid-19. Mimo to McGregor zauważył, że coraz więcej właścicieli restauracji ciężej pracuje, aby zatrzymać swoich pracowników.

„Chcemy, aby nasi pracownicy byli szczęśliwi i chcemy zatrzymać ich na stanowiskach pracy oraz w branży hotelarsko-gastronomicznej, abyś widział takie rzeczy, jak korzyści zdrowotne, stomatologiczne, [and] „Wyższe płace” – powiedziała.

Ponieważ model niedawania napiwków jest wciąż coraz popularniejszą praktyką wśród restauracji, ile goście powinni zostawić podczas posiłku poza domem?

READ  Przewidywanie cen gazu ziemnego — ceny spadają, gdy dynamika staje się ujemna

Chociaż Kanadyjczycy nadal nie są podzieleni co do tego, ile zostawić napiwku, McGregor twierdzi, że to klient ostatecznie decyduje, czy zostawić napiwek i ile zostawić.

„Oświadczenia te mają być oczywiście prostsze, ale ostatecznie wszystko zależy od klienta” – stwierdziła.

„Ci pracownicy pojawiają się codziennie i starają się zapewnić gościom wspaniałe doświadczenia, dlatego Twoim zdaniem właśnie to zasługuje na docenienie i uznanie”.

Z aktami Melissy Lopez Martinez, Abby O’Brien i Teda Raymonda

Elise Haynes

„Analityk. Nieuleczalny nerd z bekonu. Przedsiębiorca. Oddany pisarz. Wielokrotnie nagradzany alkoholowy ninja. Subtelnie czarujący czytelnik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *