Jak wygląda testowanie w Metaverse

Jak wygląda testowanie w Metaverse

Termin „świat wirtualny” zazwyczaj odnosi się do zbiorowej wirtualnej wspólnej przestrzeni utworzonej w wyniku konwergencji wirtualnej, rozszerzonej rzeczywistości fizycznej i trwałej rzeczywistości wirtualnej. Według Jonathana Wrighta testowanie wymaga połączenia testów ręcznych, testów automatycznych, testów z użytkownikami i symulatorów. Rzeczywiste środowiska testowe są używane razem, aby uwzględnić jak najwięcej scenariuszy.

Jonathan Wright wygłosił wykład na temat testowania w Metaverse pod adresem Wielka próba.

Wright wyjaśnił, że metaświat to nie tylko jeden świat online, ale raczej obejmuje całe spektrum rzeczywistości rozszerzonej, wirtualnej i mieszanej:

Metaświat można uznać za „świat cyfrowych bliźniaków”, czyli sumę światów wirtualnych, rzeczywistości rozszerzonej i Internetu. Jest to kolejny krok w ewolucji Internetu, który oferuje bardziej wciągające i interaktywne środowiska.

Wright stwierdził, że metawersum przewiduje płynnie połączony świat cyfrowy, w którym użytkownicy mogą poruszać się po różnych środowiskach wirtualnych bez tarć. Wymaga to standardowych protokołów i interfejsów, co sprawia, że ​​testowanie kompatybilności i interoperacyjności pomiędzy różnymi systemami i platformami staje się koniecznością, stwierdził. Zapewnienie płynnych przejść i spójnych doświadczeń użytkowników w różnych środowiskach Metaverse jest złożonym zadaniem dla testerów.

Metaverse został zaprojektowany do obsługi ogromnej liczby jednoczesnych użytkowników wchodzących w interakcję ze złożonymi środowiskami intensywnie przetwarzającymi dane. Wright stwierdził, że wymaga to platform testowych, które mogą symulować tysiące, jeśli nie miliony użytkowników, aby zapewnić możliwość skalowania metaświata bez uszczerbku dla wydajności i komfortu użytkownika.

Interakcja i doświadczenie użytkownika stanowią serce metaświata, powiedział Wright, podkreślając potrzebę testowania wykraczającego poza funkcjonalność i wydajność. Testowanie powinno obejmować jakość wciągających wrażeń, w tym wierność wizualną, klarowność dźwięku, intuicyjność interakcji i zaangażowanie emocjonalne, jak wyjaśnił Wright:

Testowanie obejmuje podejście multidyscyplinarne, łączące testowanie oprogramowania, projektowanie doświadczeń użytkownika i zasady psychologiczne w celu oceny i udoskonalenia immersyjnych cech metaświata.

Dla każdego, kto chce zaangażować się w testowanie Metaverse, jest to połączenie korzystania z istniejącej wiedzy na temat testowania, zagłębiania się w pojawiające się technologie i bycia na bieżąco w miarę ewolucji krajobrazu Metaverse, podsumował Wright.

READ  Pierwszym składanym telefonem OnePlus może być OPPO Find N

Wywiad z InfoQ Jonathana Wrighta O testowaniu w Metaverse.

InfoQ: Jakie są wyzwania związane z testowaniem rzeczywistości mieszanej?

Jonathana WrightaNiektóre z kluczowych wyzwań związanych z testowaniem aplikacji rzeczywistości mieszanej to:


  • Złożone środowiska: doświadczenia rzeczywistości mieszanej są zaprojektowane tak, aby dostosować się do środowiska fizycznego, w którym są wdrażane. Może to utrudnić odtworzenie i przetestowanie wszystkich możliwych scenariuszy w świecie rzeczywistym, gdzie warunki takie jak oświetlenie, układy przestrzenne, a nawet obecność różnych obiektów mogą zmienić zachowanie aplikacji.
  • Różnorodność urządzeń: różnorodność urządzeń rzeczywistości mieszanej o różnych specyfikacjach, metodach wprowadzania (np. gestach, poleceniach głosowych itp.) i czujnikach stwarza wyzwania w zakresie zapewnienia spójnego działania aplikacji w każdym przypadku.
  • Rozdzielczość czujnika: aplikacje rzeczywistości mieszanej często wykorzystują czujniki (takie jak kamery, akcelerometry i goniometry) do interpretacji świata fizycznego. Zapewnienie dokładnego i stabilnego działania tych czujników ma kluczowe znaczenie. Na przykład dokładność śledzenia może znacząco wpłynąć na wygodę użytkownika.
  • Bezpieczeństwo i wygoda: aplikacje MRI mogą powodować dyskomfort lub nawet szkody, jeśli błędnie zinterpretują przestrzeń fizyczną (np. skierują użytkownika na fizyczną przeszkodę). Zapewnienie bezpieczeństwa w rzeczywistych scenariuszach ma kluczowe znaczenie.
  • Skutki długoterminowe: Zrozumienie długoterminowych skutków (takich jak zmęczenie wzroku lub obciążenie poznawcze) stosowania aplikacji MRI jest niezbędne. Może to nie być widoczne w krótkotrwałych sesjach testowych.

InfoP: Jakie umiejętności są potrzebne do testowania w Metaverse?

WidziałemTestowanie w metaświecie stwarza wyjątkowe wyzwania ze względu na jego wciągający, wzajemnie powiązany i realistyczny charakter. Ponieważ metaświat obejmuje szeroką gamę technologii, w tym rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną, rzeczywistość mieszaną i nie tylko, testerzy potrzebują połączenia umiejętności technicznych, dziedzinowych i miękkich.


Oto kilka niezbędnych umiejętności do testowania w Metaverse:


  • Zrozumienie środowisk 3D: Znajomość modelowania 3D, obliczeń przestrzennych i mechaniki środowisk wirtualnych jest niezbędna do testowania w metaświecie.
  • Doświadczenie w testowaniu VR, AR i Mixed Reality: Znajomość narzędzi i technik potrzebnych do testowania aplikacji VR, AR i Mixed Reality. Obejmuje to zrozumienie dokładności śledzenia, problemów z polem widzenia i technik interakcji.
  • Testowanie wydajności: Metaświat wymaga interakcji w czasie rzeczywistym. Testerzy muszą posiadać umiejętności oceny opóźnień, czasów ładowania i innych wskaźników wydajności w złożonych środowiskach 3D.
  • Wiedza o cyberbezpieczeństwie: w obliczu rosnącego ryzyka związanego z cyfrowymi awatarami, zasobami i transakcjami w metaświecie, niezbędne jest dobre zrozumienie zasad testowania bezpieczeństwa.
  • Testy międzyplatformowe: Dostęp do metaświata będzie możliwy z różnych urządzeń, od zestawów VR po telefony komórkowe. Doświadczenie zapewniające spójne doświadczenia na różnych platformach jest kluczowe.
  • Testowanie użyteczności i dostępności: Zapewnienie intuicyjnych i kompleksowych doświadczeń użytkowników w środowiskach Metaverse. Może to obejmować testowanie kontroli gestów, poleceń głosowych i nawigacji w przestrzeniach wirtualnych.

Randolph Howe

„Zła entuzjasta podróży. Irytująco skromny ćpun internetu. Nieprzepraszający alkoholiczek”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *